Zysk netto LPP wyniósł w I kw. '13 r. 19,2 mln zł wobec konsensusu 14 mln zł (opis)

10.05. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy LPP, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, w I kw. 2013 r. wyniósł 19,2 mln zł wobec 33,6 mln zł przed rokiem - podała spółka w...

10.05. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy LPP, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, w I kw. 2013 r. wyniósł 19,2 mln zł wobec 33,6 mln zł przed rokiem - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik był wyższy od konsensusu rynkowego na poziomie 14 mln zł. LPP ocenia, że sprzedaż w tym okresie była niesatysfakcjonująca, a zdecydowała o tym kiepska pogoda w marcu, która nie sprzyjała zakupom nowej kolekcji.

Zysk operacyjny w I kwartale wyniósł 25,9 mln zł wobec oczekiwań analityków spodziewających się 22 mln zł. Rok wcześniej EBIT wyniósł 42,1 mln zł.

Przychody grupy wyniosły 750,8 mln zł wobec konsensusu na poziomie 744 mln zł. W I kwartale 2012 roku przychody wynosiły 657,9 mln zł.

W okresie styczeń - marzec w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż na poziomie 393,1 mln zł, a w placówkach Cropp Town na poziomie 124,7 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w sklepach House to 93,2 mln zł, w sklepach Mohito 83 mln zł, a w salonach nowej marki Sinsay 2,1 mln zł.

Firma podała w komentarzu do raportu, że poziom sprzedaży spółek z grupy w tym okresie był niesatysfakcjonujący w porównaniu ze sprzedażą sprzed roku, choć udało się zrealizować nieco wyższe procentowe marże brutto.

O wynikach kwartału decydują głównie zyski wypracowane w marcu, kiedy to sprzedawane są nowe wyroby, z pełną marżą.

"Niestety, pogoda w marcu była niekorzystana i w związku z tym sprzedaż nowych wyrobów była ograniczona, zaś jej prawidłowy poziom grupa zanotowała dopiero w kwietniu" - poinformowała LPP.

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych zmalały o 1 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki grupy).

Na koniec marca LPP posiadała 1.104 sklepy o łącznej powierzchni 453 tys. m kw. W pierwszym kwartale powierzchnia sieci sklepów wzrosła o 19,6 tys. m kw.

Łącznie w 2013 roku planowane jest zwiększenie sieci sklepów o 240 placówek i wzrost powierzchni handlowej do ok. 580 tys. mkw. (PAP)

morb/ pel/ ana/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów
Z drukowaną kartą pokładową do Ryanaira nie wejdziesz. Co na to UOKiK?
Z drukowaną kartą pokładową do Ryanaira nie wejdziesz. Co na to UOKiK?
"Słyszymy w lesie strzały". Tak gmina chce zakazać łowów
"Słyszymy w lesie strzały". Tak gmina chce zakazać łowów
Jak zwiększyć szansę na wygraną w Lotto? Matematyk podpowiada
Jak zwiększyć szansę na wygraną w Lotto? Matematyk podpowiada
Rzeczywistość po 1 listopada. Śmieci wysypują się z kontenerów
Rzeczywistość po 1 listopada. Śmieci wysypują się z kontenerów
Boją się rachunków. Ciepło dostarcza im spółka o. Rydzyka
Boją się rachunków. Ciepło dostarcza im spółka o. Rydzyka
Fala żywności z Ukrainy płynie do Polski. Wśród nich te produkty
Fala żywności z Ukrainy płynie do Polski. Wśród nich te produkty
Coraz większy problem w polskich firmach. Dotyczy głównie małych miast
Coraz większy problem w polskich firmach. Dotyczy głównie małych miast
Więcej niż na lokacie. Oszczędza tak już ponad 4 miliony Polaków
Więcej niż na lokacie. Oszczędza tak już ponad 4 miliony Polaków