Trwa ładowanie...
d1gw41j

Zysk netto LPP wyniósł w I kw. '13 r. 19,2 mln zł wobec konsensusu 14 mln zł (opis)

10.05. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy LPP, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, w I kw. 2013 r. wyniósł 19,2 mln zł wobec 33,6 mln zł przed rokiem - podała spółka w...

d1gw41j
d1gw41j

10.05. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy LPP, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, w I kw. 2013 r. wyniósł 19,2 mln zł wobec 33,6 mln zł przed rokiem - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik był wyższy od konsensusu rynkowego na poziomie 14 mln zł. LPP ocenia, że sprzedaż w tym okresie była niesatysfakcjonująca, a zdecydowała o tym kiepska pogoda w marcu, która nie sprzyjała zakupom nowej kolekcji.

Zysk operacyjny w I kwartale wyniósł 25,9 mln zł wobec oczekiwań analityków spodziewających się 22 mln zł. Rok wcześniej EBIT wyniósł 42,1 mln zł.

Przychody grupy wyniosły 750,8 mln zł wobec konsensusu na poziomie 744 mln zł. W I kwartale 2012 roku przychody wynosiły 657,9 mln zł.

W okresie styczeń - marzec w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż na poziomie 393,1 mln zł, a w placówkach Cropp Town na poziomie 124,7 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w sklepach House to 93,2 mln zł, w sklepach Mohito 83 mln zł, a w salonach nowej marki Sinsay 2,1 mln zł.

d1gw41j

Firma podała w komentarzu do raportu, że poziom sprzedaży spółek z grupy w tym okresie był niesatysfakcjonujący w porównaniu ze sprzedażą sprzed roku, choć udało się zrealizować nieco wyższe procentowe marże brutto.

O wynikach kwartału decydują głównie zyski wypracowane w marcu, kiedy to sprzedawane są nowe wyroby, z pełną marżą.

"Niestety, pogoda w marcu była niekorzystana i w związku z tym sprzedaż nowych wyrobów była ograniczona, zaś jej prawidłowy poziom grupa zanotowała dopiero w kwietniu" - poinformowała LPP.

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych zmalały o 1 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki grupy).

Na koniec marca LPP posiadała 1.104 sklepy o łącznej powierzchni 453 tys. m kw. W pierwszym kwartale powierzchnia sieci sklepów wzrosła o 19,6 tys. m kw.

Łącznie w 2013 roku planowane jest zwiększenie sieci sklepów o 240 placówek i wzrost powierzchni handlowej do ok. 580 tys. mkw. (PAP)

morb/ pel/ ana/

d1gw41j
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1gw41j