Zysk netto NG2 w II kw. wyniósł 42,8 mln zł wobec 44,2 mln zł konsensusu (opis)

29.08. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy NG2 wyniósł w II kw. 2012 roku 42,8 mln zł i był zbliżony do konsensusu rynkowego na poziomie 44,2 mln zł - wynika z wyliczeń...

29.08. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy NG2 wyniósł w II kw. 2012 roku 42,8 mln zł i był zbliżony do konsensusu rynkowego na poziomie 44,2 mln zł - wynika z wyliczeń PAP.

Oczekiwania jedenastu biur maklerskich co do zysku netto wahały się od 34,4 mln zł do 50,4 mln zł.

Zysk operacyjny grupy w tym okresie wyniósł 50,5 mln zł i był o 13,5 proc. niższy od konsensusu rynkowego na poziomie 58,4 mln zł.

Przychody grupy wyniosły 326,4 mln zł i były zgodne ze średnią prognoz, która mówiła o 328,9 mln zł sprzedaży.

Po pierwszym półroczu zysk netto grupy wzrósł do 45,5 mln zł z 41,7 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny do 59 mln zł z 55,6 mln zł, a przychody do 583,02 mln zł z 484,3 mln zł.

Przychody ze sprzedaży detalicznej wyniosły w pierwszym półroczu 551,8 mln zł (wzrost o 27,1 proc. rok do roku). W tym samym okresie przychody ze sprzedaży franczyzowej i innej wyniosły 31,2 mln zł (spadek o 37,8 proc. rdr).

"Zmiana struktury źródeł przychodów ze sprzedaży zgodna jest ze strategią rozwoju grupy" - podała spółka.

Niższa niż w przypadku przychodów, które wzrosły o ponad 20 proc., dynamika zysku brutto ze sprzedaży jest konsekwencją osłabienia złotego względem dolara i euro, co przełożyło się na wzrost kosztów zakupu towarów. Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 9,84 proc., do 296,4 mln zł.

Zapasy wzrosły o 35,73 proc., do 453 mln zł. Spółka tłumaczy to m.in. rozwojem sieci sprzedaży oraz szybszą niż w poprzednim okresie dostawą towarów na sezon jesień-zima.

Na koniec czerwca sieć sprzedaży grupy obejmowała 708 placówek, w tym 340 salonów CCC w kraju, 35 butików QUAZI, 190 sklepów własnych BOTI, 85 sklepów franczyzowych, 56 salonów firmowych CCC w Republice Czeskiej i 3 salony firmowe CCC w Republice Słowackiej.

Powierzchnia sprzedaży w placówkach własnych wzrosła o 16,7 proc. i wynosiła na koniec półrocza 167,8 tys. m2. Powierzchnia sprzedaży w placówkach franczyzowych spadła o 25,2 proc. i wynosi 15,4 tys. m2.

Na 2012 rok NG2 zaplanowała ok. 20-proc. wzrost sieci sprzedaży detalicznej. (PAP)

morb/ jtt/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Polacy kochają jej smak. Ulubiona ryba może zniknąć ze sklepów
Polacy kochają jej smak. Ulubiona ryba może zniknąć ze sklepów
Sprawdzili kilkanaście piekarników. Oto wyniki kontroli
Sprawdzili kilkanaście piekarników. Oto wyniki kontroli
Praca dla Polaków w Niemczech. Oto ile płacą za robotę przy bydle
Praca dla Polaków w Niemczech. Oto ile płacą za robotę przy bydle
Klienci rzucili się po nową kolekcję. Tłumy w Ikei. Sieć zabiera głos
Klienci rzucili się po nową kolekcję. Tłumy w Ikei. Sieć zabiera głos
Praca w Krakowie. Płacą nawet 20 tys.zł kierowcy
Praca w Krakowie. Płacą nawet 20 tys.zł kierowcy
Zmiany w prawie. Od nowego roku zakazy dotyczące ogrodzeń i bram
Zmiany w prawie. Od nowego roku zakazy dotyczące ogrodzeń i bram
Pięć zawodów przyszłości. Ci pracownicy mają być rozchwytywani
Pięć zawodów przyszłości. Ci pracownicy mają być rozchwytywani
Dramatyczna sytuacja na rynku ziemniaków. "Są sprzedawane za bezcen"
Dramatyczna sytuacja na rynku ziemniaków. "Są sprzedawane za bezcen"
Te naczynia z Pepco groźne dla zdrowia. Kupiłeś? Zniszcz lub zwróć
Te naczynia z Pepco groźne dla zdrowia. Kupiłeś? Zniszcz lub zwróć
Nastolatek wyłudził 600 tys. zł. Zakładał garnitur i udawał adwokata
Nastolatek wyłudził 600 tys. zł. Zakładał garnitur i udawał adwokata
Podhalański Patrol Budowlany. Tak walczą z patodeweloperką w Zakopanem
Podhalański Patrol Budowlany. Tak walczą z patodeweloperką w Zakopanem
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź