Zysk netto TP SA w II kw. 2010 roku wyniósł 325 mln zł, wyniki nieco powyżej konsensusu (opis2)

28.07. Warszawa (PAP) - Zysk netto Telekomunikacji Polskiej w drugim kwartale 2010 roku spadł rdr o 13,2 proc. do 325 mln zł - podała spółka w raporcie. Wynik jest lepszy od...

28.07.2010 | aktual.: 28.07.2010 09:38

28.07. Warszawa (PAP) - Zysk netto Telekomunikacji Polskiej w drugim kwartale 2010 roku spadł rdr o 13,2 proc. do 325 mln zł - podała spółka w raporcie. Wynik jest lepszy od konsensusu, który zakładał zysk netto na poziomie 287,7 mln zł.

Zysk operacyjny grupy TP SA w drugim kwartale tego roku spadł rdr o 3,8 proc. do 481 mln zł zł. Analitycy spodziewali się EBIT na poziomie 462,1 mln zł.

EBITDA zmniejszyła się rdr o 5,4 proc. do 1,472 mld zł wobec oczekiwanych 1,439 mld zł.

Skonsolidowane przychody TP w tym okresie spadły rdr o 4,7 proc. do 3,987 mld zł. Konsensus rynkowy zakładał 3,903 mld zł.

W ujęciu kwartał do kwartału w II kwartale po raz pierwszy od ponad roku przychody TP zwiększyły się o 2,9 proc.

Grupa TP podtrzymała całoroczny cel wydatków inwestycyjnych w 2010 roku na poziomie 16-18 proc. przychodów. W drugim kwartale CAPEX wyniósł 518 mln zł i stanowił 13 proc. przychodów.

"Opóźnione, z powodu niekorzystnych warunków atmosferycznych na początku roku, inwestycje zostaną zrealizowane w drugiej połowie roku, ze szczególnym naciskiem na ostatni kwartał" - napisano.

Grupa TP szacuje, że wartość rynku usług telekomunikacyjnych w Polsce zmniejszyła się o 4 proc. w drugim kwartale rdr w porównaniu do -6,8 proc. w pierwszym kwartale 2010.

Według telekomu niższy spadek rynku wynika z momentu wprowadzenia obniżek opłat za zakańczanie połączeń w sieciach komórkowych MTR w 2009 roku. Ponieważ pierwsza obniżka nastąpiła w marcu 2009, jej wpływ na wyniki drugiego kwartału 2010 był słabszy niż na wyniki poprzednich kwartałów.

Przychody z telefonii stacjonarnej spadły w drugim kwartale o 8,7 rdr do 2,29 mld zł, po 10,5 proc. spadku rdr. TP podała, że zmniejszenie dynamiki zniżki możliwe było dzięki słabszemu wpływowi decyzji regulacyjnych oraz korzystnej zmianie trendu stacjonarnych łączy abonenckich. Ich licza zmniejszyła się o 143 tys. do 8,03 mln.

Liczba abonentów TV wzrosła o 89 proc. do 453 tys. Po pierwszym półroczu 20 proc. klientów usług detalicznych szerokopasmowego dostępu do internetu jest jednocześnie abonentami TV, co oznacza podwojenie wskaźnika względem pierwszego kwartału 2010.

Liczba klientów usług szerokopasmowego dostępu do internetu wyniosła 2,261 mln wobec 2,262 mln w I kwartale 2010.

Telekom uruchomił plan działań na drugą połowę roku w celu przywrócenia wzrostu w tym segmencie.

"Rezultaty drugiego kwartału wskazują na znaczącą poprawę naszych wyników. Zarówno handlowe jak i finansowe osiągnięcia w pierwszej połowie roku, są potwierdzeniem, że realizacja średniookresowego planu działań postępuje zgodnie z założeniami. Udoskonaliliśmy ofertę produktów i usług, dialog z Regulatorem rynku przynosi efekty, a solidny program transformacji kosztów korzystnie wpływa na nasze wyniki finansowe. Wszystko to utwierdza nas w przekonaniu, że Grupa TP jest na dobrej drodze do trwałego odwrócenia trendów" - powiedział cytowany w komunikacie Maciej Witucki, prezes TP.

"Kiedy pod koniec lutego przedstawialiśmy średniookresowy plan działań, staliśmy wobec czterech podstawowych wyzwań: rosnącego tempa spadku przychodów, malejącego udziału w rynku komórkowym, pogarszającej się marży EBITDA oraz trudnej sytuacji w broadbandzie.W pierwszym półroczu zajęliśmy się trzema pierwszymi kwestiami i wykorzystamy dotychczasowe osiągnięcia do dalszej poprawy naszych wyników. W drugiej połowie roku, skoncentrujemy się na przywróceniu wzrostu w segmencie szerokopasmowego dostępu do internetu. Jako Grupa TP jesteśmy przekonani, że tego dokonamy" - dodał.(PAP)

epo/ gor/

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)