Żywność BIO w modzie. W rok Polacy wydali na nią 709 mln zł

W porównaniu do ubiegłego roku Polacy wydali 20 proc więcej na żyzność BIO. Pomogła również pandemia.

Żywność BIO w modzie. W rok Polacy wydali na nią 709 mln zł
Źródło zdjęć: © Flickr

29.07.2020 | aktual.: 29.07.2020 13:22

- Pandemia nie powstrzymała rozwoju sprzedaży produktów BIO. Obserwujemy wzrosty sprzedaży we wszystkich miesiącach br. w porównaniu do roku ubiegłego - przekonuje Monika Dyrda, client director w Nielsen Connect.

4 na 10 Polaków zadeklarowało, że w czasie pandemii gotowali częściej niż wcześniej. To z kolei przełożyło się na dwu- a nawet trzycyfrowe wzrosty sprzedaży produktów BIO. - Zdrowie jest dla Polaków jedną z największych wartości, a w sytuacji jego zagrożenia zdecydowanie częściej sięgają po produkty zdrowotne. Ta kategoria urosła najwięcej, bo aż o 40 proc. w okresie pandemii - dodaje Dyrda.

Co prawda produkty te wciąż stanową 0,5 proc. wydatków na cały koszyk spożywczy Kowalskiego, ale ich sprzedaż rośnie 3,5 razy szybciej niż sprzedaż całego koszyka spożywczego. W sumie w ciągu ostatnich 12 miesięcy Polacy wydali 709 mln zł na zdrową żywność.

Jakie produkty najczęściej kupujemy? Jak sprawdził Nielsen, głównie te same kategorie, co w roku ubiegłym. Nastąpiła jednak zmiana miejsc na padkum. "Jedzenie w słoiczkach dla dzieci wyprzedziło plasujące się obecnie na drugiej pozycji jogurty oraz roślinne substytuty mleka. Zmiany objęły również dalsze pozycje. Wódka, która w rankingu za rok 2019 roku znalazła się na 4. miejscu pod względem udziałów wartościowych w sprzedaży BIO, zajmuje obecnie 6. lokatę. Ustąpiła miejsca kategorii: soki, nektary, napoje bezalkoholowe oraz kategorii mleko modyfikowane dla dzieci" - zaznacza firma badawcza.

- Polacy najczęściej kupują produkty BIO w sklepach dużego formatu, gdzie pozostawiają 7,8 zł z każdych 10 zł przeznaczanych na takie zakupy. Ostatnie miesiące dodatkowo umocniły dyskonty na pozycji lidera w sprzedaży produktów BIO. Na ten format przypada już ponad połowa naszych wydatków na produkty certyfikowane. Tu z kolei widać siłę marek własnych, które w omawianym okresie stanowiły 41 proc. sprzedaży produktów BIO. Dystrybutorzy szybko odpowiadają na trend BIO, ale to również duża szansa, którą dostrzegli już także producenci produktów brandowych - mówi Monika Dyrda.

oprac. PRC

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

biożywnośćhandel
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)