Trwa ładowanie...

10 prawd i mitów konsumenckich

Z okazji przypadającego 15 marca Światowego Dnia Konsumenta "Metro" przypomina, że chociaż w teorii przepisy skutecznie chronią konsumentów przed nieuczciwymi sprzedawcami, w praktyce bywa różnie.

10 prawd i mitów konsumenckichŹródło: AFP, fot: JUSTIN SULLIVAN
d1nidvs
d1nidvs

Gazeta publikuje 10 mitów, którymi chętnie zasłaniają się sprzedawcy. Oto kilka z nich.

Mitem jest na przykład, że na zwrot towaru jest pięć dni. Teraz kupionej rzeczy oddać nie można, ale od tej zasady jest kilka wyjątków. Kolejny to, że artykuły przecenione nie podlegają reklamacji. Podlegają. Można też reklamować uszkodzenia, o których klient wiedział i mimo to zdecydował się na kupno (np. zadrapanie lodówki, co skutkowało obniżeniem ceny). W każdym przypadku towar można zostawić w sklepie.

Jeżeli konsumentowi w żaden sposób nie udaje się wyegzekwować od sprzedawcy, żeby uwzględnił przysługujące mu prawa, może zwrócić się o pomoc m.in. do rzecznika konsumentów w swoim mieście albo do Federacji Konsumentów.

Szczegóły w "Metrze".

d1nidvs
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1nidvs