Trwa ładowanie...

300+ to za mało. Rodzice wydadzą na wyprawkę szkolną znacznie więcej

Firma SW Research na zlecenie Empiku przygotowała badanie dotyczące wydatków na wyprawkę szkolną. Jak się okazuje, 50 proc. rodziców spodziewa się wydać kwotę do 500 zł, a wielu innych - jeszcze więcej. Spadł natomiast odsetek rodziców, którzy zakładają wyższe wydatki na ten cel niż w poprzednim roku.

W tym roku połowa rodziców wyda prawie 500 zł na wyprawkę szkolnąW tym roku połowa rodziców wyda prawie 500 zł na wyprawkę szkolnąŹródło: East News, fot: ZOFIA BAZAK
d4afifo
d4afifo

Już niedługo dzieci powrócą do szkół. Jak wynika z badania SW Research, 9 na 10 rodziców ruszy na zakupy przed rozpoczęciem roku szkolnego, a szczyt zakupów przypadnie na okres po 15 sierpnia.

Rodziców czekają spore wydatki

Jak wynika z badania, 50 proc. rodziców planuje, że kompletując wyprawkę szkolną, zamknie się w kwocie do 500 zł na jedno dziecko. Prawie co trzeci rodzic planuje wydać od 500 do 700 zł, natomiast 21 proc. osób wyda do 1000 zł.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

PiS dopięło swego. Członek RPP mówi o skutkach podwyżki 500 plus

Do 70 proc. spadł za to odsetek rodziców, którzy zakładają wyższe wydatki na zakup wyprawki szkolnej niż w poprzednim roku (to spadek o 10 punktów procentowych). Ci, którzy oceniają, że wydadzą więcej, wskazują wśród przyczyn: ogólny wzrost cen wywołany inflacją (88 proc.) i większe potrzeby uczniów (52 proc.).

d4afifo

Na wyprawkę szkolną według badania SW Research składają się przede wszystkim przybory i podręczniki (93 proc.) oraz ubrania i buty (84 proc.). Prawie co trzeci rodzic zdecyduje się na zakup elementów wyposażenia pokoju, a co czwarty — na zakup sprzętu elektronicznego.

Z badania wynika też, że w tym roku o 10 procent zwiększył się odsetek rodziców, którzy zrealizują zakupy do szkoły bez angażowania w to dzieci. "Jeśli dane te zestawimy z deklarowanym przez respondentów nastawieniem na cenę i jakość produktów, ograniczenie planów konsultacji wyprawki szkolnej z dziećmi w tym roku już aż tak nie dziwi" - opisuje SW Research.

Badanie SW Research Agencji Badań Rynku i Opinii zostało przeprowadzone na zlecenie Empiku, w dniach 3-14.07.2023 r. metodą CAWI na ogólnopolskiej grupie 1026 respondentów – dorosłych posiadających dzieci.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d4afifo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4afifo