Trwa ładowanie...

Atak zimy zmobilizował branżę usług assistance

– Na początku tego tygodnia odebraliśmy około trzy razy więcej zgłoszeń niż zwykle o tej porze roku – mówi Ryszard Grzelak, prezes Europ Assistance.

Atak zimy zmobilizował branżę usług assistanceŹródło: PAP/Paweł Supernak
d2r2oj9
d2r2oj9

Przedstawiciele innych firm assistance potwierdzają, że telefony dzwoniły i wciąż dzwonią niemal bezustannie. Powód? Atak zimy. Prośby o pomoc najczęściej dotyczą unieruchomienia pojazdu.– Wiem, że branża z niecierpliwością czeka na najbliższą noc i kolejne dni. Ma być duży mróz. To spowoduje kolejną lawinę zgłoszeń dotyczących problemów z uruchomieniem aut – mówi Grzelak.

Czy sroga zima oznacza zyski, czy straty dla firm assistance? – Koszty prowadzenia działalności operacyjnej w takich warunkach zdecydowanie rosną – przyznaje Liliana Tytz z Inter Partner Assistance.– Przed tegoroczną zimą zwiększyliśmy zatrudnienie o około 30–40 proc. Ubiegłoroczna dała się mocno we znaki, chcieliśmy być lepiej przygotowani, by szybciej realizować zlecenia dzwoniących osób – zdradza Grzelak.

Te wydatki zaprocentują jednak firmom assistance w przyszłości. – Nasze przychody zależą od liczby zgłoszonych szkód. Tymczasem według naszych badań po ubiegłorocznej zimie zwiększyło się zainteresowanie Polaków usługami asystenckimi. W tym roku na zimie powinniśmy więc zarobić więcej – mówi prezes Europ Assistance. W I półroczu firma Europ Assistance zanotowała 20 mln zł przychodów z działalności serwisowej, tyle samo co w całym 2008 r. i o 21 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2009 r. Na podstawie danych Komisji Nadzoru Finansowego wartość rynku usług asystenckich w I półroczu można szacować na około 80 mln zł. W całym roku powinna być dwa razy wyższa.

Według wyników badań Europ Assistance zrealizowanych w marcu 2010 r. 27 proc. Polaków posiada ubezpieczenie assistance, co czwarty zaś badany z tej grupy faktycznie dotychczas korzystał z tej pomocy.

d2r2oj9

Najbardziej popularną usługą jest assistance komunikacyjne (82,6 proc. ankietowanych do tej pory z niej korzystało). Pomoc medyczną wskazało 16,7 proc. badanych. Z assistance domowego (ślusarz, elektryk, hydraulik) skorzystało 8 proc. respondentów, a z pomocy w podróży 5 proc.

Produkty komunikacyjnego assistance najczęściej dodawane są do polis OC i AC. Oprócz IPA (należącego do grupy Axa) i Europ Assistance (Generali) oferuje je jeszcze Mondial Assistance (Allianz), SOS PZMOT i spółka PZU Pomoc.

Na polskim rynku działają też Pol-Assistance (spółka serwisowa Gras Savoye; oferuje usługi pomocy prawnej, technicznej, medycznej) i Coris Varsovie (assistance medyczne, prawne, domowe).

d2r2oj9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2r2oj9