Trwa ładowanie...

Biedronka znowu daje 100 tys. zł. Wystarczy umieć rysować

Aż 4300 bajek nadesłano na konkurs Biedronki „Piórko”. Spośród wszystkich prac wybrano tekst Moniki Radzikowskiej. Jej książka trafi na półki dyskontu, a na jej konto powędruje kwota 100 tys. zł. Teraz taką samą nagrodę Biedronka chce dać ilustratorowi.

Biedronka znowu daje 100 tys. zł. Wystarczy umieć rysowaćFot: materiały prasowe
d1r4jk9
d1r4jk9

Aż 4300 bajek nadesłano na konkurs Biedronki "Piórko". Spośród wszystkich prac wybrano tekst Moniki Radzikowskiej. Jej książka trafi na półki dyskontu, a na konto zwyciężczyni powędruje kwota 100 tys. zł. Teraz taką samą nagrodę Biedronka chce dać ilustratorowi.

To już druga edycja konkursu dla pisarzy-amatorów. Każdy mógł wysłać do Biedronki swoją bajkę i liczyć na wygranie jednej z najwyższych na polskim rynku literackim nagrody. Tyle samo warta jest w końcu uznawana za najważniejszą i najbardziej prestiżową literacka nagroda Nike.

Na drugą edycję konkursu "Piórko" wysłano ponad 4,3 tys. prac. Spośród nich wydawnictwo Zielona Sowa wybrała 100. Ostatecznie jury, w skład którego weszli m.in. autorka bajek Renata Piątkowska, pisarz Rafał Witek czy zwyciężczyni pierwszej edycji Katarzyna Szestak, wybrało najlepszą ich zdaniem bajkę.
Nagrodzona została Monika Radzikowska z podwarszawskich Ząbek. Nie podano nazwy bajki, ale poinformowano, że "odświeża ona formułę klasycznej baśni". Laureatka jest archeologiem i na co dzień pracuje w Zamku Królewskim w Warszawie, gdzie oprowadza dzieci opowiadając im baśnie i legendy.

Po zakończeniu konkursu na tekst, rusza druga część "Piórka". Biedronka poszukiwać będzie ilustratorów, którzy namalują rysunki do nagrodzonej książki. Tu nagroda także wynosić będzie 100 tys. zł. Przesyłanie próbek prac upływa w połowie lipca.

Pod koniec sierpnia znany będzie drugi zwycięzca. Wtedy powstać mają ilustracje. Książka trafi do sprzedaży w Biedronce przed świętami Bożego Narodzenia.

Konkurs "Piórko" powstał na zlecenie sieci Biedronka, a jego formalnym organizatorem jest firma PR Art-Media. Patronat nad imprezą objął Rzecznik Praw Dziecka. Niedawno "Piórko" zostało wyróżnione w konkursie "Kampania Społeczna Roku 2015".

d1r4jk9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1r4jk9