Trwa ładowanie...

Black Friday 2019. To już za parę dni. Czy w "Czarny Piątek" naprawdę można skorzystać?

Już 29 listopada w piątek będzie miał miejsce tzw. Black Friday - czyli dzień okazji dla wszystkich amatorów zakupów. Nasuwa się więc pytanie, czy w rzeczywistości jest tak opłacalny, jak stara się nam to przedstawić w obiegu medialnym.

Black Friday 2019. To już za parę dni. Czy w "Czarny Piątek" naprawdę można skorzystać?Źródło: iStock.com, fot: ferrerivideo
d2mfxnr
d2mfxnr

Black Friday 2019. To już za parę dni. Czy w "Czarny Piątek" naprawdę można skorzystać?

Jak już pisaliśmy na money.pl, duża część klientów twierdzi, że sklepy wokół swoich "czarnopiątkowych" upustów robią zdecydowanie zbyt dużo szumu. Rozbudzają w ten sposób oczekiwania, gdy w rzeczywistości obniżki nie są tak duże i korzystne dla przeciętnego konsumenta. To zdanie podziela co trzeci pytany.

Oglądaj: Ikea zmaga się z zakazem handlu. Oblężenie sklepów w soboty

Spory odsetek Polaków twierdzi jednocześnie, że tego dnia obniżki cen są zbyt małe oraz że coraz trudniej w sklepach kupić coś w dobrej cenie. Jak jest naprawdę? Według badań serwisu Picodi 68 proc. Polaków planuje zakupy w trakcie tzw. Czarnego Piątku. Faktem jest, że chociaż Black Friday wypada 29 listopada, sklepy już wprowadzają rabaty, które mają obowiązywać aż do końca tygodnia (Allegro - Black Week). Obniżki w niektórych przypadkach mogą sięgać nawet 70-90 procent. Dotyczy to sklepów zarówno stacjonarnych, jak i internetowych.

Przy tak zakrojonych promocjach część sklepów wykorzystuje okazję i jedynie pozornie angażuje się w Black Friday, nieznacznie przeceniając produkty lub nie robiąc tego wcale. Mimo tego kolorowe wystawy z adnotacją dot. atrakcyjnych rabatów potrafią uśpić czujność klientów, łudzących się, że wybrane ceny stanowią dla nich faktyczną okazję - niedostępną w pozostałym okresie roku.

d2mfxnr

Black Friday 2019 już za parę dni. Deklaracje udziału w Czarnym Piątku

W okresie przed Black Friday w oczy rzucać się będą coraz liczniejsze promocje, wyprzedaże i reklamy wszelkiej maści. Warto w tym czasie pamiętać, że duża część z nich mogła obowiązywać już wcześniej.

Większe sklepy biorące udział w tegorocznym Black Friday (deklaracje):

  • 4F,
  • Biedronka,
  • CCC,
  • Decathlon,
  • Deichmann,
  • Diverse,
  • Douglas,
  • Empik,
  • Gatta,
  • Gino Rossi,
  • Home&You,
  • Ikea,
  • Intimissimi,
  • Kazar,
  • Komputronik,
  • Leroy Merlin,
  • Lidl.
  • Media Expert,
  • Media Markt,
  • Monnari,
  • Neonet,
  • Reserved,
  • Rossmann,
  • RTV Euro AGD,
  • Sephora,
  • Smyk,
  • Wittchen,
  • Wojas.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d2mfxnr
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2mfxnr