Trwa ładowanie...

Browary więcej wydają na reklamę, a sprzedaż spada

W ciągu pierwszych trzech kwartałów tego roku browary zwiększyły wydatki na reklamę piwa o 20 proc. Mimo tego wysiłku sprzedaż piwa w tym roku będzie o kilka procent niższa niż przed rokiem.

Browary więcej wydają na reklamę, a sprzedaż spadaŹródło: Thinkstockphotos
d1xx37g
d1xx37g

Wydatki browarów na reklamę w ciągu pierwszych 9 miesięcy 2013 r. wyniosły niemal 418 mln zł, czytamy w "Rzeczpospolitej". Liderami wydatków są oczywiście największe koncerny, ale pieniędzy na promocje nie szczędzą też browary regionalne.

Najwięcej na promocję, 151,2 mln zł, wydała Kompania Piwowarska. Na drugim miejscu z wydatkami 138,2 mln zł znalazła się Grupa Żywiec, a na trzecim Carlsberg Polska, który na reklamę przeznaczył 98,5 mln zł. Każdy z trójki największych koncernów zwiększył wydatki o co najmniej kilkanaście milionów złotych. Budżet reklamowy ściął za to browar Van Pur, który z 14,8 mln zł zajął czwarte miejsce.

Coraz bardziej aktywne są też browary średnie i małe. Ponad dwukrotnie do 8,7 mln zł zwiększyły się wydatki reklamowe Lubelskich Browarów Perła, podaje Kantar Media. Z kolei browar Namysłów wydał na reklamę niemal 5,9 mln zł, ponad cztery razy więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Jeśli chodzi o najbardziej reklamowane marki, to prowadzi Żywiec, którego promocja kosztowała w tym roku 52 mln zł. Na drugim miejscu znalazła się Warka z wydatkami na poziomie 41 mln zł, a na trzecim Tyskie z kwota niespełna 37 mln zł.

Pomimo rosnących wydatków na reklamę sprzedaż piwa w 2013 r. będzie najprawdopodobniej o 2,5-3 proc. niższa niż przed rokiem.

d1xx37g
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1xx37g