Co jeśli nie dostaniemy PIT-11
Zbliża się czas rozliczeń z fiskusem. Podstawą do obliczenia podatku są dla większości formularze PIT-11 otrzymywane od pracodawców. Powinniśmy go dostać pod koniec lutego. A co jeśli nadal go nie mamy?
Musimy się zwrócić do pracodawcy o wysłanie PIT-a.
Musimy więc pamiętać nie otrzymanie PIT-11 nie zwalnia nas jako podatników z prawidłowego wypełnienia zeznania rocznego!
Pan Michał w tym roku spodziewał się kilku PIT-ów, ale jeden z nich nie doszedł. Jak się okazało, pracodawca przesłał go pod nieaktualny adres. Czy z wypełnieniem zeznania podatkowego powinien czekać, aż formularz się znajdzie? Niekoniecznie.
Jeśli nie dostaliśmy dokumentu od pracodawcy, zeznanie możemy wypełnić na podstawie innych dokumentów. Mogą to być listy płac, paski wynagrodzeń czy inne zestawienia, które pracownik otrzymywał.
- Jeżeli sporządzamy zeznanie na podstawie przez siebie zgromadzonych informacji, a pomimo monitu wysłanego do pracodawcy nie otrzymaliśmy formularza PIT-11, najlepiej załączyć o tym informację do składanego w Urzędzie Skarbowym zeznania rocznego - radzi Magdalena Flis.
PIT-11 powinien dotrzeć do naszych rąk najpóźniej do końca lutego. - Jeżeli w połowie marca wciąż go nie mamy, czym prędzej powinniśmy się z nim skontaktować - mówi Magdalena Flis.
Jan Kaliński
Wirtualna Polska