Trwa ładowanie...
zus
02-06-2012 21:25

Co o nas myślą w ZUS? Sprawdź!

Wymagają. Chcą, żeby poświęcać im więcej czasu. Nerwowi są. Wszyscy chcą szybko, szybko. Są wrogo nastawieni do ZUS – tak o nas, czyli petentach, myślą urzędnicy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Co o nas myślą w ZUS? Sprawdź!Fot: Przemysław Jach/wp.pl
dj45hjo
dj45hjo

Ze swoich trosk i problemów zwierzyli się pracownikowi „wydziału kontroli”, czyli… dziennikarzowi Faktu, który w kilku inspektoratach ZUS zrobił „kontrolę”. Jej wyniki – publikujemy w Fakcie absolutnie za darmo. To warte podkreślenia, bo ZUS zamówił takie "badania jakości obsługi klientów" za, bagatela, nawet 600 tysięcy złotych.

Dobry klient ZUS to taki, który pobiera niskie świadczenie, pracuje do 67. roku życia i regularnie płaci wysokie składki. W każdym innym przypadku petent jest jedynie problemem i frustratem, który naprzykrza się urzędnikom. To nie jest opinia wyssana z palca – to słowa samych urzędników Zakładu Ubezpieczeń Społecznych!
ZUS rozpisał przetarg na badania jakości obsługi klienta w swych oddziałach. Jego koszt może sięgnąć nawet 600 tys. zł. My postanowiliśmy całkiem za darmo sprawdzić z kolei jakość petentów i zapytaliśmy o to samych urzędników ZUS. Zadzwoniliśmy do kilku oddziałów podając się za "dział kontroli" z informacją o badaniu i pytaniem o problemy z klientami. Narzekaniu nie było końca...

– Różni ludzie są i nieraz pod wpływem alkoholu przychodzą i nieraz agresywni są, nerwowi płatnicy, emeryci, renciści, wszyscy się spieszą, wszyscy chcą szybko szybko – powiedziała nam szczerze szefowa jednego z oddziałów.

W innym mieście urzędnik ZUS poinformował nas, że najgorsze są osoby prowadzące działalność gospodarczą. – To one są z natury takie nerwowe i wrogo nastawione do ZUS. Dochodzi do niemiłych sytuacji. Przychodzi taka osoba i jest z góry nastawiona źle. Wyzwiska co prawda nie padały, ale potrafił nam taki jeden uprzykrzyć tak życie... ale na szczęście ten pan zlikwidował działalność, więc będziemy mieć spokój – skarżył się.

dj45hjo

Od kolejnych pracowników dowiedzieliśmy się, że klienci ZUS zajmują urzędnikom za dużo czasu. – Największym problemem jest czas, bo klienci są różni. Niektórzy chcą żeby poświęcono mu więcej czasu niż by potrzebował – powiedział z oburzeniem kierownik oddziału, dodając, że ci w kolejce też są problemem, bo czekać nie chcą.

Jak pokazuje nasze darmowe badanie, urzędnicy zadowoleni z obsługiwania klientów nie są, bo petent stwarza same problemy. Teraz pozostaje nam czekać na wyniki drogiego badania ZUS, które pokaże czy usługi świadczone przez pracowników Zakładu są na odpowiednim poziomie. Zdaje się, że i bez tego badania można to ocenić.

dj45hjo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dj45hjo