Wydatki reklamowe browarów. Które piwo najczęściej się reklamuje?
Piwo składa się z wody, chmielu, słodu. A z czego składa się piwo, które chce się sprzedać? Dzięki pomocy domu mediowego Value Media otrzymaliśmy dostęp do danych o wydatkach reklamowych poniesionych na promocję wszystkich polskich piw.
Te najmniejsze browary za reklamę niemal nie płacą. Amber z Gdańska wydał na promocję tylko 37 tys. zł, a olsztyński Kormoran miał budżet wynoszący 2916 zł. Koncerny jednak pieniędzy nie żałują. W sumie tylko w 4 miesiącach tego roku przeznaczyły na reklamę piwa aż 140 mln zł. Kto i na jakie piwo wydał najwięcej? Oto ranking najbardziej rozreklamowanych piw!
Dane dotyczą okresu styczeń-kwiecień 2015. Odnoszą się do cennikowych wydatków na wszystkie rodzaje reklamy (telewizja, internet, prasa, outdoor, itd.), a więc nie uwzględniają rabatów. Rzeczywiste kwoty mogą być niższe. Dane zebrał Kantar Media na zlecenie Value Media. Dane o liczbie piw skalkulowano dla ceny sugerowanej ceny danego produktu.
Piwo składa się z wody, chmielu, słodu. A z czego składa się piwo, które chce się sprzedać? Na pewno do tego wszystkiego trzeba dorzucić sporo chwytów marketingowych. Dzięki pomocy domu mediowego Value Media otrzymaliśmy dostęp do danych o wydatkach reklamowych poniesionych na promocję wszystkich polskich piw.
Te najmniejsze browary za reklamę niemal nie płacą. Amber z Gdańska wydał na promocję tylko 37 tys. zł, a olsztyński Kormoran miał budżet wynoszący 2916 zł. Koncerny jednak pieniędzy nie żałują. W sumie tylko w 4 miesiącach tego roku przeznaczyły na reklamę piwa aż 140 mln zł. Kto i na jakie piwo wydał najwięcej? Oto ranking najbardziej rozreklamowanych piw!
_ Dane dotyczą okresu styczeń-kwiecień 2015. Odnoszą się do cennikowych wydatków na wszystkie rodzaje reklamy (telewizja, internet, prasa, outdoor, itd.), a więc nie uwzględniają rabatów. Rzeczywiste kwoty mogą być niższe. Dane zebrał Kantar Media na zlecenie Value Media. Dane o liczbie piw skalkulowano dla ceny sugerowanej ceny danego produktu. _