1. Żywiec
A oto i zwycięzca rankingu. Według Kantar Media Żywiec na samą reklamę wydaje ponad 10 mln zł miesięcznie. Na początku tego roku aż 30 proc. wszystkich reklam piwa dotyczyło właśnie tej marki.
- Warto zwrócić uwagę na fakt, że trzy pierwsze pozycje należą do Grupy Żywiec, która kumuluje w ten sposób 45 proc. wydatków branży - komentuje Tomasz Sowa z Value Media.
Jak dodaje, łącząc wydatki na wszystkie marki (a nie tylko trzy pierwsze) Grupy, okazuje się, że wydała ona na reklamę blisko 75 mln zł w cztery miesiące. To ponad 53 proc. budżetów reklamowych wszystkich polskich browarów. Dla porównania tyle samo, co Grupa Żywiec wydali na reklamę producenci wód, soków i nektarów razem wzięci.
*Wydatki reklamowe: *41 522 761 zł
*Ile to puszek piwa: *13,84 mln