Trwa ładowanie...
hm
27-09-2012 16:23

H&M dla zamożnych

Szwedzka firma odzieżowa będzie sprzedawała produkty z wyższej półki. Rzuca
rękawice takim graczom, jak Zara, ale nie zapomina o sprawdzonych patentach
sprzedażowych.

H&M dla zamożnychŹródło: Jupiterimages
d4eqoz3
d4eqoz3

Nowym dzieckiem spółki Hennes&Mauritz będzie sieć sklepów pod nietypowym szyldem & Other Stories, czyli "I inne historie". Jej oferta ma być skierowana do bardziej zasobnych w gotówkę klientów. Co więcej, tylko do kobiet. Sporo jednak będzie czerpała z dotychczasowych doświadczeń sieci H&M.

Chodzi przede wszystkim o oferowanie kompletnej garderoby w jednym miejscu. W & Other Stories klientka ma znaleźć wszystko co będzie niezbędne do skompletowania pełnej garderoby, łącznie z dodatkami i akcesoriami. Różnica ma polegać na lepszej jakości produktach. Z zapowiedzi firmy wynika, że mają to być specjalnie wyselekcjonowanie kreacje znanych projektantów.

H&M już wcześniej przymierzał się do luksusowych marek. Wielokrotnie oferował produkty takich gwiazd światowej mody jak Lanvin, Versace, Marni, Karl Lagerfeld czy Stella McCartney. Były to najczęściej jednak limitowane kolekcje mające na celu zwrócenie uwagi klientów niż stała oferta sieci.

Ze wstępnych informacji na temat & Other Stories wynika, że oferta ma być poszerzona także o kosmetyki a nawet elementy wystroju wnętrz. Docelowym klientem mają być przede wszystkim osoby młode. Z założenia nowa sieć ma konkurować z takimi graczami jak Zara, którą należy zaliczyć do średniego segmentu cenowego.

d4eqoz3

Pierwszy sklep & Other Stories ma ruszyć w przyszłym roku w którymś z Europejskich krajów. Wątpliwe by była to Polska, choć wiele wskaźników ekonomicznych na tle Starego kontynentu mogłoby przemawiać za naszym wyborem.

Jednocześnie jeszcze w tym roku w Warszawie ma zostać otwarty inny projekt H&M. Tym razem ma to być stricte górna połka. Będzie to sklep COS (Collection of Style), który został zlokalizowany na ulicy Mysiej w warszawskim zagłębiu luksusu. Tuż obok stoi budynek Wolf Bracka, w którym mieszczą się takie marki jak Gucci, Armani czy Dolce&Gabbana. Tam gdzie kończą się ceny tradycyjnego H&M-u, tam mają się zaczynać ceny COS-u.

Mimo kryzysu grupa H&M w ostatnich dziewięciu miesiącach zanotowała 10 procentowy wzrost udział w światowym rynku odzieżowym. Jej dochód ze sprzedaży wzrósł o 11 proc. Ważnym elementem wzrostu sieci stają się nowe inicjatywy. Większość z nich to właśnie produkty z wyższej półki. Choć planowano w tym roku otwarcie 275 nowych sklepów pod szyldami szwedzkiej firmy, to wszystko wskazuje, że liczba ta wzrośnie do 300.

d4eqoz3
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4eqoz3