Trwa ładowanie...

Jakie korzyści daje firmie posiadanie terminala płatniczego?

Posiadanie terminala to obecnie nie tylko możliwość przyjmowania płatności. Wprowadzenie tego urządzenia daje szereg korzyści m.in. zapewnia lepszą obsługę klienta, sprawniejsze funkcjonowanie przedsiębiorstwa, a nawet umożliwia skorzystanie z ulgi podatkowej. Natomiast jak wynika z badania Fiserv Polska, właściciela marki PolCard from Fiserv tylko 44 proc. MŚP z branży usługowej i handlowej posiada terminal płatniczy. Oto 5 powodów, dlaczego warto takie urządzenie zainstalować w przedsiębiorstwie.

Materiał sponsorowany przez Fiserv Polska S.AMateriał sponsorowany przez Fiserv Polska S.A
Robert Andrukiewicz, dyrektor ds. rozwoju produktów i card compliance w Fiserv PolskaRobert Andrukiewicz, dyrektor ds. rozwoju produktów i card compliance w Fiserv PolskaŹródło: materiały partnera
d2w94dg
d2w94dg

1.     Możliwość uzyskania ulgi podatkowej

Przedsiębiorcy, którzy kupią lub wydzierżawią terminal płatniczy, mogą odliczyć wydatki na jego zakup i opłaty związane z jego użytkowaniem od podstawy opodatkowania (PIT bądź CIT). W przypadku podatników, którzy są zobowiązani do posiadania kasy fiskalnej limit przysługującej ulgi to 1 tys. zł rocznie, natomiast jeśli właściciel firmy nie ma tego obowiązku to jest to kwota 2,5 tys. zł rocznie. Ulga jest możliwa do uzyskania przez dwa lata podatkowe od momentu, kiedy firma umożliwiła realizację transakcji za pomocą urządzenia płatniczego. To jednak nie wszystko – przedsiębiorca ma także opcję skorzystania z ulgi rozszerzonej. Daje ona szansę odliczenia nawet 200 procent wydatków, natomiast nie może być to więcej niż 2 tysiące zł rocznie. Dodatkowo, w sytuacji spełnienia określonych warunków, podatnik bezgotówkowy może liczyć na zwrot podatku VAT w ciągu 15 dni.[i]

2.     Polski Ład wprowadził obowiązek rozliczania się bezgotówkowo

1 stycznia 2022 weszło w życie rozporządzenie związane z Polskim Ładem skierowane do przedsiębiorców, którzy korzystają z urządzeń fiskalnych. Wprowadza ono obowiązek umożliwienia klientom płatności bezgotówkowych. Natomiast jak wynika z badania PolCard from Fiserv wciąż wiele firm daje taką opcję tylko za pomocą przelewu. Warto rozważyć wprowadzenie terminala płatniczego z wielu powodów m.in. realizacja transakcji w ten sposób jest szybsza i wygodniejsza. Co więcej, najprawdopodobniej od 1 stycznia 2025 r. wejdzie w życie obowiązek integracji, dla punktów które używają kas online i terminali płatniczych.

3.     Integracja sposobem na lepsze funkcjonowanie firmy

Aby usprawnić funkcjonowanie przedsiębiorstwa, ulepszyć przepływ danych oraz przyspieszyć obsługę warto zastanowić się na zintegrowaniem terminala z systemem firmowym.

- Integracja to spore ułatwienie, szczególnie gdy firma posiada terminal aplikacyjny. W takiej sytuacji pracownicy mają wszystkie dostępne informacje na swoim telefonie bądź tablecie i nie muszą nosić ze sobą dodatkowych urządzeń. To bardzo przydatne szczególne w np. branży kurierskiej czy restauracjach – mówi Robert Andrukiewicz, dyrektor ds. rozwoju produktów i card compliance w Fiserv Polska.

d2w94dg

4.     Reklamy produktów i usług na terminalu

Terminale to obecnie nowoczesne urządzenia, a na niektórych modelach jest możliwość wyświetlania reklam. Jest to sposób na informowanie klientów o zniżkach czy nowych produktach bądź usługach, nie tylko swoich, lecz także zewnętrznych dostawców. To z kolei opcja na dodatkowych zysk, ponieważ przedsiębiorstwo może za takie zewnętrzne reklamy pobierać dodatkowe opłaty. Terminale wyświetlają również koszyk zakupowy, kwotę transakcji i dostępne metody płatności w czasie skanowania produktów.

5.     Dodatkowe usługi szansą na przyciągnięcie klientów

Obecnie klienci cenią sobie możliwość załatwienia kilku spraw podczas jednej wizyty w punkcie. To trend, który z pewnością będzie przybierał na sile. Jest to także szansa na zwiększenie obrotów. Przedsiębiorcy posiadający terminal płatniczy mogą wprowadzić u siebie szereg takich usług. Przykład takiej opcji to m.in. cashback, czyli wypłata gotówki z kasy sklepu. Jest to odpowiedź na malejącą liczbę dostępnych bankomatów. Konsumenci mają także możliwość skorzystania z dodatkowej opcji na terminalu, jaką jest wpłata gotówki na kartę. Inne ciekawe usługi dodatkowe to m.in. DCC, czyli możliwość płatności w różnych walutach, zwrot środków na rachunek karty czy też opcja realizacji płatności kartami lojalnościowymi, podarunkowym lub bonami towarowymi.

- Wciąż zmieniające się nawyki i preferencje konsumentów wpływają na rozwój punktów handlowo-usługowych. Obecnie coraz mocniej zauważalny jest trend poszerzania oferty dostępnych usług np. w sklepach. To bardzo wygodne dla klienta, ponieważ nie traci on czasu, tylko załatwia kilka spraw podczas np. jednego wyjścia na zakupy. Z pewnością sklepy, które wprowadzą u siebie usługi dodatkowe zyskają przewagę konkurencyjną – dodaje Robert Andrukiewicz.

[i] Fiserv Polska S.A. nie jest podmiotem posiadającym uprawnienia w zakresie doradztwa podatkowego. W sprawie przysługującej ulgi podatkowej należy się skonsultować z organami lub podmiotami do tego właściwymi.

Materiał sponsorowany przez Fiserv Polska S.AMateriał sponsorowany przez Fiserv Polska S.A
d2w94dg
d2w94dg