Grupa ITI zadowolona z wyników oglądalności nowej telewizji

Grupa ITI pozytywnie ocenia pierwsze efekty zmiany charakteru swojej flagowej stacji biznesowej. TVN24 Biznes i Świat przyciąga pięć razy więcej widzów niż TVN CNBC. ITI oczekuje także wzrostu wydatków na reklamę w segmencie telewizyjnym i podtrzymania dynamiki z ubiegłego roku.

Grupa ITI zadowolona z wyników oglądalności nowej telewizji
Źródło zdjęć: © WP.PL

17.04.2014 | aktual.: 17.04.2014 09:45

Grupa ITI pozytywnie ocenia pierwsze efekty zmiany charakteru swojej flagowej stacji biznesowej. TVN24 Biznes i Świat przyciąga pięć razy więcej widzów niż TVN CNBC. ITI oczekuje także wzrostu wydatków na reklamę w segmencie telewizyjnym i podtrzymania dynamiki z ubiegłego roku.

Kanał TVN24 Biznes i Świat, koncentrujący się na tematyce biznesowej i zagranicznej, zastąpił TVN CNBC 1 stycznia 2014 r. (>)
Zmiana nazwy i charakteru stacji była związana m.in. z zakończeniem umowy o współpracy z CNBC Europe, która gwarantowała m.in. dostęp do zasobów redakcyjnych i infrastruktury partnera.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników oglądalności kanału TVN24 Biznes i Świat. Przyciąga on pięć razy więcej widzów niż TVN CNBC -zapewnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Wojciech Kostrzewa, prezes zarządu Grupy ITI.

Z analizy firmy badawczej Nielsen Audience Measurement wynika, że w marcu br. kanał przyciągał w każdej minucie przed telewizory prawie 20 tys. widzów, co dało TVN24 BiŚ średni udział w rynku na poziomie 0,29 proc. w grupie 4+ i 0,32 proc. w grupie 16-49. Porównując te wyniki do analogicznego okresu roku poprzedniego, widzimy, że ofertę programową TVN CNBC śledziło tylko 3,8 tys. widzów, a średni udział w rynku kształtował się na poziomie 0,06 proc (grupa 4+) i 0,08 proc. (grupa 16-49).
- TVN24 Biznes i Świat znalazł swoją publiczność, która bardzo docenia połączenie tematyki międzynarodowej - tak bardzo aktualnej w kontekście wydarzeń na Ukrainie - z informacjami ekonomicznymi - przekonuje Wojciech Kostrzewa.

Prezes Grupy ITI z nadzieją spogląda również na prognozy dotyczące kondycji rynku reklamy w Polsce.

- Podobnie jak duże agencje mediowe, spodziewamy się wzrostu wydatków na reklamę na poziomie kilku procent. Oczekujemy jednocześnie, że TVN ponownie wykaże się większą dynamiką niż rynek ogółem - zapowiada Wojciech Kostrzewa.

W 2013 r. przychody TVN-u z reklamy i sponsoringu były niższe o 1,7 proc. rok do roku i wykazały dynamikę wyższą niż rynek reklamy telewizyjnej, który w ubiegłym roku odnotował spadek o 2,7 proc.

Kostrzewa skomentował również plany skupienia maksymalnie 34 mln akcji własnych, który przegłosowali w ubiegłym tygodniu akcjonariusze grupy. TVN zamierza przeznaczyć na ten cel do 500 mln zł.

- Z punktu widzenia akcjonariuszy decyzja o tym, czy spółka realizuje buy back czy wypłaca dywidendę, nie ma znaczenia. W jednym i drugim przypadku - przy zachowaniu proporcjonalności - akcjonariusze otrzymują gotówkę, która w ten sam sposób jest opodatkowana - wyjaśnia prezes Grupy ITI.

Jego zdaniem jest to alternatywna dystrybucja dywidendy i spółka w ten sposób to traktuje. Transakcję TVN zamierza sfinansować z własnych środków. Oferta będzie skierowana do wszystkich akcjonariuszy.

Źródło artykułu:Newseria
wyniki oglądalnościmediagrupa iti
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)