Trwa ładowanie...
d49jd75
03-06-2015 14:06

Wirtualna Polska sfinalizowała przejęcie Grupy NextWeb Media

Warszawa, 03.06.2015 (ISBnews) - Wirtualna Polska Holding sfinalizowała zakup 100% udziałów w Grupie NextWeb Media - wydawcy serwisów abcZdrowie.pl, Parenting.pl oraz twórcy platformy blogów Blomedia.pl - za 19,4 mln zł, podał holding. Struktura transakcji przewiduje płatność warunkową w kwocie 3,5 mln zł płatną po roku od nabycia oraz dodatkowe płatności typu earnout płatne na przestrzeni trzech lat od nabycia.

d49jd75
d49jd75

"Tym samym pozyskała zarówno zespół specjalistów oraz unikatowy know-how, jak i znacząco rozwinęła swoją ofertę dla reklamodawców. Akwizycja istotnie wzmacnia pozycję Grupy WP w perspektywicznych kategoriach tematycznych 'Zdrowie, medycyna' oraz 'Dzieci, rodzina'. NextWeb Media to jedna z dynamiczniej rozwijających się spółek mediowych w kraju, prowadząca działalność wydawniczą i reklamową opartą o autorskie rozwiązania content marketingowe, natywne formaty reklamowe oraz technologię Big Data" - czytamy w komunikacie.

Czołowymi produktami grupy są serwisy abcZdrowie.pl - jeden z najpopularniejszych portali zdrowotnych w Polsce oraz Parenting.pl - nowoczesny serwis przeznaczony dla rodziców. W skład Grupy wchodzi spółka Blomedia.pl, która prowadzi platformę content marketingu, skupiającą niezależnych, opiniotwórczych autorów. Ta sieć zrzesza łącznie 600 blogów w takich kategoriach tematycznych, jak moda, kulinaria, nowe technologie, motoryzacja, podróże i parenting. Media spółki docierają do 4,6 mln realnych użytkowników, a uwzględniając blogi zrzeszone w Blomedia.pl szacunkowy zasięg wynosi 5,5 mln realnych użytkowników miesięcznie (Megapanel PBI/Gemius za marzec)
, podano również.

"Nie zwalniamy tempa. Tym razem inwestujemy w silne marki z segmentu zdrowego stylu życia, skupione wokół Grupy NextWeb Media. Traktując rynki zachodnie jako referencyjne, zdrowie jest dla nas jednym z kluczowych obszarów rozwoju biznesu z racji m.in. intensywnej migracji budżetów farmaceutycznych do internetu. Z tego powodu, korzystając ze środków pozyskanych z giełdy, konsekwentnie realizujemy strategię budowania partnera pierwszego wyboru w najważniejszych kategoriach tematycznych. Wierzymy w rozwój działalności e-commerce polegającej na umawianiu wizyt i świadczeniu porad lekarskich przez Internet" - powiedział prezes WP Jacek Świderski, cytowany w komunikacie.

Dodał, że WP docenia dorobek i przedsiębiorczość zespołu prowadzonego przez Jakuba Zielińskiego, a Grupa NextWeb Media od początku dynamicznie rozwijała swoje usługi, skupiając się głównie na obszarach zdrowia i rodziny.

d49jd75

"W ramach abcZdrowie.pl funkcjonuje unikatowa na polskim rynku usługa zadawania bezpłatnych pytań do lekarzy przez pacjentów. Obecnie w projekt zaangażowanych jest 1500 lekarzy i specjalistów, którzy odpowiedzieli na ponad 335 000 pytań pacjentów. W portalu działa również jedno z największych forów o tematyce zdrowia i medycyny oraz ranking lekarzy i placówek medycznych. Parenting.pl charakteryzuje się natomiast aktywną społecznością rodziców, rozbudowanym forum poświęconym tematyce rozwoju i wychowania dziecka, katalogiem produktów i usług oraz rankingiem szpitali i poradni położniczych" - czytamy dalej.

"Zdrowie i medycyna to jeden z najmniej zagospodarowanych obszarów internetu o bardzo dużym potencjale wzrostu wspieranym megatrendami związanymi ze starzeniem się społeczeństwa. Wydatki reklamowe ponoszone przez firmy farmaceutyczne na media online wzrosły w ubiegłym roku o ponad 110%. AbcZdrowie.pl to niewątpliwie najbardziej innowacyjny polski serwis w tematyce zdrowia, czerpiący z najlepszych światowych wzorców" - dodał wiceprezes ds. rozwoju Grupy Wirtualna Polska Grzegorz Czapski, cytowany w komunikacie.

Wskazał, że oferowane przez NextWeb Media autorskie rozwiązania Big Data pozwalają na precyzyjne dotarcie z komunikatem marketingowym do grupy docelowej, co w połączeniu z przestrzenią reklamową Grupy WP tworzy unikatowe narzędzie dla marketerów.

"Dzięki wysokiej skuteczności produktów reklamowych spółka jest w stanie efektywnie monetyzować powierzchnię reklamową. Dodatkowo specjalizuje się w dobrym dopasowaniu komunikatu marketingowego do precyzyjnie targetowanej grupy użytkowników, co pozwoliło grupie NextWeb Media na osiągnięcie ponad 70% obecnych przychodów z tytułu reklamy natywnej oraz rozwiązań content marketingowych" - podano również.

d49jd75

Zakup Grupy NextWeb Media jest już trzecią akwizycją zrealizowaną przez Wirtualną Polskę Holding ze środków pozyskanych z majowej oferty publicznej. Dwie pierwsze dotyczyły zakupu niezależnych internetowych platform radiowych: OpenFM oraz PolskaStacja.pl.

"Grupa WP konsekwentnie wzmacnia swój wzrost organiczny m.in. przez inwestycje w spółki świadczące usługi komplementarne do usług Grupy oraz w produkty uzupełniające jej portfolio. W 2014 roku spółka zainwestowała łącznie ponad 66 mln zł w zakup takich podmiotów jak Grupa Money.pl, serwisy e-commerce Domodi i Homebook oraz portal SportoweFakty.pl, realizując strategię jakościowych akwizycji wspierających osiąganie przez nią pozycji partnera pierwszego wyboru, naturalnego i głównego medium informacyjno-kulturalno-rozrywkowego w Polsce" - podsumowano w informacji.

Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych - Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej - Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii - np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej - np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym - np. Pudelek.

(ISBnews)

d49jd75
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d49jd75