Trwa ładowanie...
d4jqaih
12-08-2014 10:05

Ruch stawia na współpracę z e-sklepami, rozważa wprowadzenie usług finansowych

Warszawa, 12.08.2014 (ISBnews) - Na bazie tradycyjnej organizacji ?nowy" Ruch zbudował sieć, która oferuje coraz szerszą gamę usług oferowanych w każdym kiosku. Rozwija m.in. współpracę z e-sklepami, co zaowocowało nie tylko odbiorem w kioskach rzeczy kupionych w internecie, ale również możliwością zwrotu takiego towaru. Ruch szykuje również katalogi produktów oferowanych przez ecommerce, dla klientów mniej obytych z internetem, a także rozważa wprowadzenie oferty usług finansowych.

d4jqaih
d4jqaih

?Ruch chce być firmą usługową, oferującą szeroką gamę propozycji dla klienta. Nie jesteśmy już spółką zajmującą się tylko sprzedażą prasy czy papierosów, ale staliśmy się firmą logistyczną. Nasza oferta 'Paczka w Ruchu', gdzie z niewielkie pieniądze można odebrać towar w dowolnym terminie i dodatkowo zapłacić przy odbiorze jest tego najlepszym przykładem. Do tej usługi mamy obecnie 'podpiętych' kilkadziesiąt sklepów internetowych" - powiedział Stolarczyk podczas X Debaty Eksperckiej ISBnews pt. ?Usługi dla e-commerce - kierunku rozwoju rynku"

Wiceprezes Ruchu dodał, że przewagą konkurencyjną tego rozwiązania nad konkurencją jest też możliwość dokonywania zwrotów za pośrednictwem kiosków. To wszystko ma maksymalnie upraszczać procedury zarówno u nadawców, jak i odbiorców przesyłek.

?Kolejną usługą, którą oferujemy to magazynowanie w naszych obiektach towaru sprzedawców. Nie tylko zapewniamy im dzięki temu logistykę i zmniejszamy koszty funkcjonowania, ale jednocześnie skracamy czas dostawy. Możliwości współpracy z kontrahentami mamy bardzo wiele, ale sądzę, że ostatecznie skupimy się na 2-3 usługach, a w pozostałych współpracować z innymi, wyspecjalizowanymi podmiotami jak Inpost czy XBS Logistics" - podkreślił Stolarczyk.

Przykładem takiej współpracy jest możliwość odbioru w kioskach Ruchu awizowanych przesyłek sądowych, a dzieje się to przy współpracy z Inpost i Polską Grupą Pocztową (PGP). Zdaniem Stolarczyka ten krok był minirewolucją w kioskach - klienci nagle pozbyli się stereotypu, że Ruchu to tylko prasa i papierosy, ale można zrobić tu wiele innych rzeczy.

d4jqaih

?Dlatego oprócz oferty 'Paczka w Ruchu', wraz z możliwością dokonywania płatności, zwrotów planujemy także wprowadzenie możliwości zamawiania produktów np. ze specjalnie przygotowanych katalogów naszych partnerów dla osób mniej obeznanych z internetem. A skoro idziemy tak daleko, to kolejnym krokiem może być oferowanie np. produktów finansowych czy ubezpieczeniowych. Przecież pracownik w kiosku może pomóc wypełnić i wstępnie zweryfikować wniosek czy dane i podpis wnioskodawcy" - podkreślił członek zarządu Ruchu.

Stolarczyk zaznaczył, że rewolucja dotyczy nie tylko Ruchu, ale w zasadzie całego rynku. Ponieważ usługi paczkowe są już standardem w kilku firmach, pojawiają się nowe usługi jak np. sprzedaż prasy, wyrobów biurowych czy produktów ubezpieczeniowo-finansowych przez Pocztę Polską.

?W efekcie Ruch staje się pocztą, a poczta sklepem i chyba taka szeroka oferta jest przyszłością dla naszej branży, a szczególnie firmy mającej potencjał w postaci ok. 22 tys. placówek (własnych placówek i partnerów sprzedających codzienną prasę) w całym kraju. Jednak Ruch nie myśli o rywalizacji z innymi, raczej jesteśmy otwarci na różne modele współpracy" - podsumował Stolarczyk podczas X Debaty Eksperckiej ISBnews.

Firma szykuje ponadto dużo kolejnych pomysłów, które będą sukcesywnie wdrażane. Jak wskazał Stolarczyk, "właściwie z każdym znaczącym partnerem biznesowym ma projekty na fajne oferty, co będzie widoczne szczególnie przed okresem gwiazdkowym". W piątek agencja ISBnews informowała, że Ruch otworzy swoje kioski o północy na premierę gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, zaplanowaną na 24 lutego 2015, aby gracze, którzy kupili tytuł w internetowej przedsprzedaży mogli odebrać przesyłkę jak najszybciej.

d4jqaih

Podczas X Debaty Eksperckiej ISBnews pt. "Usługi dla e-commerce - kierunku rozwoju rynku" Dariusz Stolarczyk - wiceprezes Ruch SA, Andrzej Zawistowski - Członek Rady Nadzorczej XBS Logistics, Michał Gembicki - dyrektor zarządzający i członek zarządu CDP.pl oraz dr Marzenna Cichosz - adiunkt w katedrze logistyki SGH dyskutowali o przyszłości sektora logistycznego w Polsce oraz kierunkach jego rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem współpracy ze sklepami internetowymi oraz firmami dystrybucyjnymi. W najbliższych dniach ISBnews będzie publikować kolejne depesze prezentujące najważniejsze tezy i prognozy, które eksperci przedstawili podczas dyskusji.

(ISBnews)

d4jqaih
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jqaih