Trwa ładowanie...

Merlin.pl uruchamia wydawnictwo. Będzie sprzedawał własne książki, audiobooki i gry

Merlin Publishing - to nazwa nowego wydawnictwa, które uruchamia Merlin Group, właściciel sklepu Merlin.pl. Firma chce skupić się na wydawaniu książek pod własną marką. W ofercie znajdziemy także e-booki, audiobooki, gry czy puzzle. Pierwsze autorskie publikacje firma zaprezentuje w maju.

Merlin.pl uruchamia wydawnictwo. Będzie sprzedawał własne książki, audiobooki i gryFot: Merlin.pl/screen
d2j9o24
d2j9o24

Merlin Publishing – to nazwa nowego wydawnictwa, które uruchamia Merlin Group, właściciel sklepu Merlin.pl. Firma chce skupić się na wydawaniu książek pod własną marką. W ofercie znajdziemy także e-booki, audiobooki, gry czy puzzle. Pierwsze autorskie publikacje firma zaprezentuje w maju.

Jak podaje "Rzeczpospolita", do Merlin Group należeć będzie 51 proc. udziałów wydawnictwa. 49 proc. należeć będzie do Michała Gembickiego i Roberta Wesołowskiego, właścicieli e-sklepu cdp.pl, który Merlin przejął za 3 mln zł.

Pierwsze własne wydawnictwa Merlin zaprezentuje w trakcie Warszawskich Targów Książki w maju. E-sklep będzie je intensywnie promował, by po kilku tygodniach udostępnić pozostałym dystrybutorom.

Właściciel Merlina zapewnia, że propozycja własnego wydawnictwa nie jest związana z głośną ostatnio ustawą o jednolitej cenie książki, której projekt Ministerstwu Kultury przedstawiła Polska Izba Książki.

d2j9o24

Na czym polegałyby zmiany? Wydawca ustalałby jednolitą cenę książki, umieszczając ją na okładce wraz z miesiącem wydania. Następnie w ciągu 12 miesięcy książka byłaby sprzedawana we wszystkich punktach w całej Polsce w jednej cenie. Dopiero po roku o jej cenie decydowałby sprzedawca.

- Gdyby ustawa faktycznie zaczęła obowiązywać, moglibyśmy dodatkowo na tej sytuacji zyskać jako sklep, jako wydawnictwo nie widzimy korzyści – komentuje w rozmowie z "Rzeczpospolitą" Łukasz Szczepański, prezes Merlin Group.

Merlin Publishing ma ambitne plany wydawnicze i chce korzystać z analizy preferencji zakupowych swoich klientów. W należącym do Merlina cdp.pl główną grupą docelową są fani gier wideo w wieku 18-35 lat. Z kolei dla sklepu Melin.pl największą grupą są kobiety. Firma deklaruje, że będzie wydawać publikacje autorów z blogosfery czy serwisów crowdfundingowych. W przyszłości publikacje mają być wydawane także za granicą.

Merlin nie jest jedynym sklepem, który zdecydował się na własne wydawnictwo. Od kilku lat podobny projekt działa u jego głównej konkurencji – w spółce Empik. Należy do niej w całości m.in. Grupa Wydawnicza Foksal, tj. W.A.B., Wilga oraz Buchmann.

Sklepy Merlin.pl i CDP.pl należą do spółki Merlin Group (wcześniej AdMassive Group), która pod koniec 2016 r. przejęła 100 proc. udziałów w Topmall, spółce dzierżawiącej na 10 lat sklep Merlin.pl. Topmall równolegle prowadzi na Ukrainie handel internetowy.

d2j9o24
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2j9o24