Ile kosztuje Biedronka?

Koszt postawienia jednego dyskontu marki Biedronka to około 3,5 mln zł - wynika z raportu bieżącego giełdowej spółki PBO Anioła. Metr kwadratowy dyskontu kosztuje mniej więcej 3 tys. zł.

Ile kosztuje Biedronka?

13.09.2012 | aktual.: 14.09.2012 07:13

PBO Anioła to spółka notowana na warszawskiej GPW. W związku z tym zobowiązana jest informować o wszystkich transakcjach przekraczających 10 proc. kapitału własnego. Właśnie ujawniła, ile dostanie za postawienie Biedronki we Włocławku.

Z raportu wynika, że za kompleksowe postawienie budynku, wybudowanie parkingu oraz dojazdu, zagospodarowanie terenu, nasadzenie zieleni oraz otrzymanie wszystkich niezbędnych pozwoleń umożliwiających użytkowanie budynku PBO Anioła dostanie od Jeronimo Martins Polska 2 mln 880 tys. zł netto. Łatwo wyliczyć, że po doliczeniu podatku VAT jedna Biedronka kosztuje nieco ponad 3,5 mln zł. Do tego trzeba dodać jedynie wyposażenie sklepu w kasy, regały czy lodówki.

Inwestycja we Włocławku powstanie w trybie ekspresowym. Umowa została podpisana 13 września, a Biedronka ma być gotowa już 30 listopada 2012 roku.
- To są proste konstrukcje. Nie są to też duże markety. Ich powierzchnia mieści się w granicach 1000-1200 mkw. - mówi Wirtualnej Polsce Mariusz Olejniczak, dyrektor finansowy PBO Anioła.

Oznacza to, że postawienie jednego metra kwadratowego to koszt około 3 tys. zł.

PBO Anioła specjalizuje się w stawianiu sklepów dyskontowych od zera. W sumie zrealizowała już kilkadziesiąt tego typu przedsięwzięć, głównie w okolicach Poznania oraz na Pomorzu.

- Budujemy dla sieci handlowych takich jak Lidl, Biedronka, Aldi czy Netto - mówi Olejniczak.

Z innych raportów bieżących spółki wynika, że na przykład postawienie nieco większego sklepu Lidl o powierzchni 1400 mkw. kosztuje 4 mln zł netto, a postawienie nowego Netto o powierzchni 1283 mkw. to koszt netto 3,4 mln zł.

Biedronkadyskontsklep
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)