Ile kosztuje Biedronka?
Koszt postawienia jednego dyskontu marki Biedronka to około 3,5 mln zł - wynika z raportu bieżącego giełdowej spółki PBO Anioła. Metr kwadratowy dyskontu kosztuje mniej więcej 3 tys. zł.
13.09.2012 | aktual.: 14.09.2012 07:13
PBO Anioła to spółka notowana na warszawskiej GPW. W związku z tym zobowiązana jest informować o wszystkich transakcjach przekraczających 10 proc. kapitału własnego. Właśnie ujawniła, ile dostanie za postawienie Biedronki we Włocławku.
Z raportu wynika, że za kompleksowe postawienie budynku, wybudowanie parkingu oraz dojazdu, zagospodarowanie terenu, nasadzenie zieleni oraz otrzymanie wszystkich niezbędnych pozwoleń umożliwiających użytkowanie budynku PBO Anioła dostanie od Jeronimo Martins Polska 2 mln 880 tys. zł netto. Łatwo wyliczyć, że po doliczeniu podatku VAT jedna Biedronka kosztuje nieco ponad 3,5 mln zł. Do tego trzeba dodać jedynie wyposażenie sklepu w kasy, regały czy lodówki.
Inwestycja we Włocławku powstanie w trybie ekspresowym. Umowa została podpisana 13 września, a Biedronka ma być gotowa już 30 listopada 2012 roku.
- To są proste konstrukcje. Nie są to też duże markety. Ich powierzchnia mieści się w granicach 1000-1200 mkw. - mówi Wirtualnej Polsce Mariusz Olejniczak, dyrektor finansowy PBO Anioła.
Oznacza to, że postawienie jednego metra kwadratowego to koszt około 3 tys. zł.
PBO Anioła specjalizuje się w stawianiu sklepów dyskontowych od zera. W sumie zrealizowała już kilkadziesiąt tego typu przedsięwzięć, głównie w okolicach Poznania oraz na Pomorzu.
- Budujemy dla sieci handlowych takich jak Lidl, Biedronka, Aldi czy Netto - mówi Olejniczak.
Z innych raportów bieżących spółki wynika, że na przykład postawienie nieco większego sklepu Lidl o powierzchni 1400 mkw. kosztuje 4 mln zł netto, a postawienie nowego Netto o powierzchni 1283 mkw. to koszt netto 3,4 mln zł.