Trwa ładowanie...

Piekarze przejrzeli na oczy. Będą walczyć o polski chleb

Nawet mocni na rynku piekarze widzą konieczność walki o dobre imię chleba - informuje "Puls Biznesu".

Piekarze przejrzeli na oczy. Będą walczyć o polski chlebŹródło: AFP, fot: Brendan Smialowski
d3hhtsz
d3hhtsz

Spadek spożycia, upadające zakłady, ogromne rozdrobnienie, ale też brak rąk do pracy i rozwijające się intensywnie sieci - to chleb powszedni producentów pieczywa. Statystyki są bezlitosne. Polak zjadł w zeszłym roku około 50 kg pieczywa. W tym ma ograniczyć je o kolejne 0,5 kg, choć przed dekadą zjadał 75 kg - podaje Instytut Polskie Pieczywo (IPP).

- Z rynku zniknie w tym roku co najmniej 200-300 piekarni. To trend, który nie chce wyhamować, a główną przyczyną jest kurczący się rynek - mówi Grzegorz Nowakowski, dyrektor IPP. Jego zdaniem, problemy ze sprzedażą pieczywa to skutek braku marketingu, na który pieniądze od lat wydają inne spożywcze kategorie.

- Branża dojrzała do zjednoczenia i walki o odbudowanie dobrego wizerunku polskiego chleba. Chcemy, żeby konsumenci traktowali chleb jako produkt pierwszego wyboru z zalecanych w piramidzie żywieniowej produktów zbożowych. Żeby uzyskać efekt synergii, musimy skupić wokół tej inicjatywy jak największą część branży, więc nad tym również pracujemy - mówi Robert Księżopolski, prezes Fundacji Chleb to Zdrowie.

d3hhtsz
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3hhtsz