Trwa ładowanie...

Jak rozwiązać umowę z operatorem bez płacenia kary?

Zmiana regulaminu i wycofanie kanału z oferty daje nam prawo do wypowiedzenia umowy bez kar finansowych. Trzeba jednak uważać, gdyż trzeba to zrobić w odpowiedni sposób!

Jak rozwiązać umowę z operatorem bez płacenia kary?Źródło: Thinkstockphotos
d1jqv1w
d1jqv1w

Zmiany w ofercie to dobra okazja do skorzystania z ciekawej promocji u konkurencji albo też wynegocjowania korzystniejszych warunków z obecnym dostawcą. Mogą to teraz zrobić abonenci Polsatu Cyfrowego, ponieważ 20 listopada nadawca wycofał z oferty kanał LOVE. W związku z tym każdy klient, który ma pakiet Rodzinny HD lub wyższy, może przestać korzystać z usług operatora bez konsekwencji finansowych. Odpowiednie pismo trzeba złożyć do 20 grudnia 2013 r.

Sygnały z problemami klientów w tej materii dostawaliśmy po naszej interwencji w sprawie pana Marcina, na którego nałożono astronomiczną karę za błędy pracowników firmy (Więcej na ten temat: Zaplatany w kablówkę »)
.

Po tym tekście dostaliśmy dziesiątki e-maili od czytelników, którzy mieli problem z wypowiedzeniem umowy, bo dostawcy kablówek i tak nakładali kary.

W ostatnim czasie dostaliśmy kilka skarg na niemal identyczne sytuacje. Klient wypowiedział umowę po dostaniu nowego regulaminu i ku swojemu zdziwieniu otrzymał wezwanie do zapłaty, w jednym przypadku w wysokości prawie 2000 zł, zaś w drugim o 1000 zł więcej. Czemu aż tyle?

d1jqv1w

Zgodnie z prawem dostawcy usług przysługuje zwrot ulg przyznanych klientowi, pomniejszonych proporcjonalnie o ich wartość, wynikających z czasu trwania umowy. A zatem operator policzy nam pozostałe okresy umowy po pełnych stawkach zapisanych w cenniku. I to właśnie o te pieniądze dopomina się usługodawca, w tym przypadku Vectra.

Klienci byli oburzeni i próbowali walczyć o swoje prawa, kontaktowali się z infolinią, składali reklamacje, ale linia obrony dostawcy była zawsze taka sama.

"Po pewnym czasie otrzymałem pismo, iż zalegam z płatnością na kwotę 2 921,67 zł z tytułu przedterminowego rozwiązania umowy. Na infolinii poinformowano mnie, iż w moim piśmie nie było podanego powodu rozwiązania i zostałem potraktowany jakbym zerwał umowę" - napisał nasz czytelnik, pan Ireneusz.

Napisał on także, że nie rozumie postępowania tej firmy, ponieważ jego pismo było konsekwencją odpowiedzi na pismo informacyjne Vectry o możliwości przedterminowego rozwiązania umowy. - Ponadto pismo informacyjne jest niejasne i prowadzające w błąd, gdyż nie ma w nim najmniejszej wzmianki o konieczności podania powodu rozwiązania umowy. W piśmie jest jedynie mowa o terminie, w jakim trzeba to zrobić, ale nie jest nic napisane, iż trzeba podać powód rozwiązania umowy - napisał pan Ireneusz.

d1jqv1w

"Po kontakcie z infolinią usłyszeliśmy, że ojciec złożył wypowiedzenie umowy a powinno to być odstąpienie od umowy, a jeżeli wypowiedzenie to powinien powołać się na wypowiedzenie umowy w związku ze zmianami" - napisała kolejna ze skarżących się osób.

Napisaliśmy w jednej z tych spraw do rzecznika Vectry Krzysztofa Stefaniaka. Potwierdził to, co klienci słyszeli na infolinii - Brak powodu rezygnacji w wypowiedzeniu abonenta sprawia, że pismo od klienta jest traktowane jako rezygnacja, którą rozpatrujemy w oparciu o regulamin świadczenia usług oraz regulamin promocji - zaznacza Stefaniak.

- Generalna zasada jest taka, że jeżeli przedsiębiorca zmienia istotne warunki umowy, np. regulamin, cenę czy programy, konsument powinien mieć zagwarantowaną możliwość odstąpienia od niej. Operator powinien pisemnie poinformować o zmianie warunków oraz o możliwości odstąpienia od umowy. Jeśli chcemy rozwiązać umowę w związku z istotną zmianą jej warunków, należy to zaznaczyć w wypowiedzeniu składanym operatorowi - powiedział nam Paweł Borecki z biura prasowego UOKiK-u.

d1jqv1w
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1jqv1w