Orange Polska wkracza na rynek

Największy polski operator telefonii stacjonarnej - Telekomunikacja Polska - od dziś oferować będzie swoje usługi pod szyldem marki Orange. Zakończenie procesu rebrandingu zaplanowano na 30 czerwca. Wraz ze zmianą marki firma zapowiada nowy standard obsługi klientów oraz innowacyjną ofertę - Orange Open. Koszty wizerunkowej zmiany Telekomunikacji Polskiej pokryje jej właściciel - grupa France Telecom.

Obraz
Orange

Największy polski operator telefonii stacjonarnej - Telekomunikacja Polska - od dziś oferować będzie swoje usługi pod marką Orange. Firma zapowiada nowy standard obsługi klientów oraz innowacyjne oferty, w tym konwergentną ofertę Orange Open. Koszty wizerunkowej zmiany Telekomunikacji Polskiej pokryje jej większościowy udziałowiec - grupa France Telecom.

Od 16 kwietnia największy dostawca usług teleinformatycznych na polskim rynku będzie oferował swoje usługi pod silną międzynarodową marką. W miejsce Grupy TP pojawi się Orange Polska. Rebranding nie oznacza zmiany nazwy spółki czy jej połączenia z PTK Centertel, który od kilku już lat oferuje usługi telefonii mobilnej pod marką Orange. Telekomunikacja Polska nadal będzie istnieć w swojej dotychczasowej formie prawnej.

- Nowa marka pokazuje naszą gotowość na nowe wyzwania. Wielokrotnie podkreślałem, że naszym celem jest stworzenie unikatowej oferty dla klientów pod jedną marką Orange. Żyjemy w czasach cyfrowej rewolucji i jestem dumny, że Orange jako pierwszy oferuje dziś klientom usługę w kategorii Open. Usługa Orange Open to rozmowy stacjonarne i komórkowe, ultraszybki internet na biurku oraz dostępny w całej Polsce internet mobilny. A do tego telewizja i rozrywka na wszystkich możliwych urządzeniach: telewizorze, komputerze, tablecie i komórce - mówi Maciej Witucki, prezes Orange Polska.

Jak oceniają eksperci branży, dzięki nowej konstrukcji oferty Orange będzie mógł konkurować z sieciami telewizji kablowej, które dotąd jako jedyne oferowały pakiety usług telefonicznych, mobilnych i telewizji.

Poza dostępem do konwergentnej oferty już wkrótce każdy klient Orange będzie mógł oglądać te same programy telewizyjny i filmy w telewizorze, na komputerze, tablecie i telefonie. Przygotowano też specjalne promocje, np. 1000 minut na powitanie w Orange, nielimitowane połączenia międzynarodowe wraz z FunPackiem HD oraz dostęp do atrakcji zarezerwowanych do tej pory dla klientów usług mobilnych, takich jak loteria biletów na UEFA EURO 2012™, Środy z Orange i Orange Warsaw Festival.

- Granice pomiędzy poszczególnymi kanałami będą się stopniowo zacierać. Dla ostatecznego użytkownika nie jest bowiem ważne, z jakiej technologii w danym momencie korzysta - czy jest to dostęp poprzez stałe łącze i sieć Wi-fi czy poprzez modem wi-fi wbudowany w komputerze, czy jeszcze inaczej. Ważna będzie jakość połączenia i jakość i zakres treści i usług, do których będzie miał dostęp. Tradycyjne postrzeganie rynku jako podzielonego na kanały stacjonarny i mobilny odchodzi w przeszłość. Natomiast z pewnością objęcie jedną marką usług oferowanych w oparciu o technologie mobilne i stacjonarne ułatwi klientom Orange decyzję o wyborze dostawcy. Z kolei klienci innych operatorów otrzymają ciekawą "wielokanałową" alternatywę wobec obecnej oferty - ocenia Paweł Bochniarz, ekspert rynku telekomunikacyjnego z PwC.

Zmiana marki na Orange oznacza także spójną politykę sprzedażową i reklamową dla usług mobilnych, stacjonarnych i internetowych. W miarę upływu czasu wszystkie dotychczasowe salony sprzedaży Telekomunikacji Polskiej zmienią logo na Orange. Dzięki temu klienci w jednym miejscu załatwią sprawy dotyczące zamówionych usług. Spowoduje także zmiany w standardzie obsługi abonentów firmy. - Nasi klienci w jednym salonie załatwią zarówno sprawy dotyczące usług mobilnych jak i stacjonarnych, niezależnie od tego, czy należą do TP czy PTK Centertel. Pod marką Orange będziemy oferować też wszystkie dotychczasowe usługi – mówi Maciej Witucki, prezes Orange Polska.

Prezes Witucki podkreśla, że moment rebrandigu nie jest przypadkowy. Choć o zmianie marki mówiło się od dawna, to dziś firma jest na to gotowa. Wszystko dzięki dotychczasowym działaniom zmierzającym do poprawy efektywności obsługi klientów, zwiększaniu ich satysfakcji, a co za tym idzie - lojalności. Przedstawiciele firmy wierzą, że marka Orange, z której usług na 5 kontynentach korzysta 226 mln klientów wpłynie na wzrost zainteresowania nową ofertą, której szczegóły poznamy już w poniedziałek. Orange uważany jest bowiem za jedną z najbardziej innowacyjnych marek i posiada wysoki wskaźnik rozpoznawalności. W 2011 roku została uznana za 36. markę w globalnym rankingu Millward Brown BrandZ, a jej wartość została oszacowana na 17,6 mld dolarów.

Zdaniem Pawła Bochniarza z PwC wybrany moment rebrandingu jest właściwy. - Konwergencja kanałów powoduje, że utrzymanie osobnych marek w każdym z nich traci sens. Jest również uciążliwe dla klienta - ocenia Bochniarz.

Paweł Puchalski, analityk DM BZ WBK, zajmujący się wyceną akcji Telekomunikacji Polskiej, dostrzega potencjał w usługach pakietowych z internetem.

- Jeśli chodzi o Neostradę, czyli internet szerokopasmowy, to tutaj oczywiście pozytywny wpływ zmiany marki i nowej oferty będzie odczuwalny. Nowością będzie bowiem oferta łącząca usługi komórkowe, internetowe i stacjonarne, której do tej pory Telekomunikacja Polska nie oferowała w pakiecie. Co prawda był Fun Pack, ale bez sektora mobilnego. Teraz najprawdopodobniej uda się to połączyć - ocenia Paweł Puchalski. W zmianie marki Telekomunikacji Polskiej na Orange dopatruje się przede wszystkim chęci utrzymania przez operatora dotychczasowej pozycji.

Wybrane dla Ciebie
Gdzie wyrzucić pusty dezodorant? Wielu popełnia ten błąd
Gdzie wyrzucić pusty dezodorant? Wielu popełnia ten błąd
Co piąty Polak wyrzuca do śmieci ogólnych. Grozi im 5 tys. zł kary
Co piąty Polak wyrzuca do śmieci ogólnych. Grozi im 5 tys. zł kary
5 tys. złotych. Tyle potrafią zarobić jednego dnia
5 tys. złotych. Tyle potrafią zarobić jednego dnia
Wandale przebili opony nożami. Prawie 90 uszkodzonych samochodów
Wandale przebili opony nożami. Prawie 90 uszkodzonych samochodów
Król mebli z Sulęcina. To usłyszał u Romów, którym dostarczył towar
Król mebli z Sulęcina. To usłyszał u Romów, którym dostarczył towar
Szpitale przekładają zabiegi. Nie mają na nie pieniędzy
Szpitale przekładają zabiegi. Nie mają na nie pieniędzy
Kontrowersyjna branża protestuje w Warszawie. Poszło o podatki
Kontrowersyjna branża protestuje w Warszawie. Poszło o podatki
Nowy, wielki park rozrywki powstanie w Polsce. Oto lokalizacja
Nowy, wielki park rozrywki powstanie w Polsce. Oto lokalizacja
Gigant obuwniczy zwolni 900 osób. Oto szczegóły
Gigant obuwniczy zwolni 900 osób. Oto szczegóły
Doradca Nawrockiego nie płacił rolnikom. "Nie będę komentował"
Doradca Nawrockiego nie płacił rolnikom. "Nie będę komentował"
Tak zmienią się emerytury w 2026 r. Tabela brutto-netto
Tak zmienią się emerytury w 2026 r. Tabela brutto-netto
Znalazła na cmentarzu foliową torbę. Oto co było w środku
Znalazła na cmentarzu foliową torbę. Oto co było w środku