Sprzedaż piwa Żywiec po odświeżeniu marki rośnie dwucyfrowo

Sprzedaż piwa Żywiec w pierwszych tygodniach po odświeżeniu marki i wprowadzeniu nowego opakowania rośnie dwucyfrowo. Grupa Żywiec liczy, że w tym roku sprzedaż spółki będzie rosła szybciej niż cały rynek, którego wzrost jej przedstawiciele szacują na 2-3 proc.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Sprzedaż piwa Żywiec w pierwszych tygodniach po odświeżeniu marki i wprowadzeniu nowego opakowania rośnie dwucyfrowo. Grupa Żywiec liczy, że w tym roku sprzedaż spółki będzie rosła szybciej niż cały rynek, którego wzrost jej przedstawiciele szacują na 2-3 proc.

- Chcemy, by piwo Żywiec było najsilniejszą marką premium w Polsce. Zdecydowaliśmy się na odświeżenie wizerunku tego piwa, wprowadzenie nowego opakowania, wkrótce rozpoczniemy dużą kampanię promocyjną i reklamową. Chcemy przyciągnąć nowych konsumentów. Celem jest zwiększenie sprzedaży piwa Żywiec o kilka procent, co przy słabym rynku będzie sukcesem - powiedział na piątkowym spotkaniu z dziennikarzami rzecznik prasowy Grupy Żywiec Sebastian Tołwiński.

- Pierwsze wyniki sprzedaży piwa Żywiec po zmianach wyglądają obiecująco. Od wprowadzenia na rynek tego piwa w nowym opakowaniu sprzedaż zwiększyła się dwucyfrowo - dodał.

Na przełomie kwietnia i maja Grupa Żywiec zdecydowała się na wprowadzenie nowego opakowania, w tym butelki zwrotnej.

Przedstawiciele Grupy Żywiec szacują, że sprzedaż piwa w butelce zwrotnej w Polsce rośnie najszybciej. W 2010 roku ten wzrost wyniósł rok do roku ponad 2 pkt. proc. w kanale tradycyjnym, który pomimo spadku pozostaje najbardziej znaczącym kanałem pod względem wolumenu oraz wartości. W pierwszym kwartale rok do roku potwierdził ten rosnący trend, sprzedaż piwa w butelce zwrotnej zwiększyła się o 2,1 pkt. proc.

Grupa Żywiec szacuje, że piwo Żywiec dociera do 87 tys. sklepów z około 100 tys. na polskim rynku spożywczym. Co dziesiąta butelka Żywca trafia na eksport, w tym do Stanów Zjednoczonych, Kanady, Wielkiej Brytanii i do Irlandii.

Tołwiński przypomniał, że oprócz odświeżenia marki Żywiec grupa zdecydowała się ostatnio m.in. na wprowadzenie do sprzedaży piwa niepasteryzowanego Leżajsk, Królewskie i Specjal. Sprzedaje też piwo Desperados w większym opakowaniu. Spółka zapewnia, że to nie koniec zmian w tym roku.

- Doszliśmy do wniosku, że rynek piwa w Polsce w ostatnich latach stał się nudny, niewiele się na nim działo. To jedna z przyczyn utrzymującej się na nim od kilku lat stagnacji - powiedział rzecznik prasowy Grupy Żywiec.

- Z pewnością w najbliższym czasie wyniki sprzedaży z przeszłości, kiedy spożycie piwa na głowę w Polsce wynosiło 94 litry, nie powtórzy się. W tym roku liczymy na wzrost całego rynku najwyżej o 2-3 proc. My chcemy rosnąć szybciej - dodał. (PAP)

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
O tych pracowników biją się firmy. Płacą 30 tys. zł miesięcznie
O tych pracowników biją się firmy. Płacą 30 tys. zł miesięcznie
Ikea uruchamia cyfrowy second hand. Oto co można kupić za 10 zł
Ikea uruchamia cyfrowy second hand. Oto co można kupić za 10 zł
Ten sklep znał każdy Polak. Sieć z elektroniką znika z Europy
Ten sklep znał każdy Polak. Sieć z elektroniką znika z Europy
"Powstała moda na te znicze". Ludzie wydają po kilkaset złotych
"Powstała moda na te znicze". Ludzie wydają po kilkaset złotych
Uwaga przy jesiennych porządkach. Kary mogą sięgać 5 tys. zł
Uwaga przy jesiennych porządkach. Kary mogą sięgać 5 tys. zł
Najnowsza atrakcja w turystycznym raju Polaków. Znamy ceny biletów
Najnowsza atrakcja w turystycznym raju Polaków. Znamy ceny biletów
To on wygrał Konkurs Chopinowski. Taką nagrodę zgarnął
To on wygrał Konkurs Chopinowski. Taką nagrodę zgarnął
To oni podbijają polski rynek pracy. Zastępują Ukraińców
To oni podbijają polski rynek pracy. Zastępują Ukraińców
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok