Ocena: 0 [0]
~Dave
[2010-12-13 09:43]
I tak Są Za drogie ! ! !
36m2 za 130 000 zł. to ma byc tanio ?? takie małe klitki powinny kosztować gdzieś z 80 tyś. skąd się biorą takie ceny ? które młode małżeństwo stać na samym początku wydać tyle kasy ? Mają na starcie brać kredyt na 20 lat albo więcej ?? z ratą 700 zł. Jak nie wiadomo czy jutro będą pracować ? O mieszkaniu z przydziału można zapomnieć. Czyli pozostaje najem i napełnianie kieszeni właścicielowi lub zobowiązujący na kilkanaście lat kredycik.
odpowiedz
pokaż 42 ukryte odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~lulek
[2010-12-13 18:23]
kogut spojrz na to tak ...-przeciez kolbacz to chlewik szczecina ..same chlewnie i obory wies w szczerym polu samo bydlo rogate i swinie i za kwadrat tam 80...??? o zapachu na codzien nie wspomne przy dobrych wiatrach ..hehe- grunty w strone ploni tak beda szly w gore wiec jak masz to inwestuj chociaz droga wam troche uciekla -3- tak w strone lasu ...;)))
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Rzeszowiak
[2010-12-23 23:41]
130 tys. marzenie, w Rzeszowie taki metraż w okolicy Centrum, kosztuje grubo ponad 200 tys. zł !
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Krzysztof
[2010-12-26 10:43]
A jednak zarabiasz za mało . Chyba jakieś kiepskie studia. Zobacz po jakich dobrze płaca, lub dość szybko można założyć niskoinwestycyjnie własną firmę i takie skończ jako 2-gi fakultet. Jak widzisz, ze ktoś ma fajny styl życia i dobrze zarabia to patrz co robi i naśladuj go. To droga do sukcesu. Oczywiście sukces w życiu to umiejetne wypośrodkowanie w gospodarowaniu swoim czasem między zarabianiem pieniędzy, czasem dla rodziny i Boga. Sama kasa bez rodziny i Boga szczęścia nie daje, aczkolwiek o tym 3-cim, czyli Bogu wiele ludzi zapomina. Kończą dobre studia, nieźle zarabiają i wydaje im się, że Bóg jest im do niczego, nie potrzebny, że doskonale poradza sobie bez niego ( a nawet twierdza , że to tylko wymysł kleru, aby...), ale to tylko do czasu. Wiem, bo sam przez to przeszłem. Nie jestem fanatykiem religijnym. Jestem inżynierem projektantem. Dopiero jak przypomniałem sobie o Bogu i odbudowałem swoja wiarę jestem spokojny, bez obaw i szczęśliwy. Pokój z Tobą . Powodzenia.Wiem, że nie jest to łatwe o czym pisałem , ale trzeba trochę powalczyć w życiu, nie spoczywać na laurach.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~lol
[2010-12-26 14:49]
dzieci !!!
przepraszam.. wieczne dzieci !
mieszkania beda taniec .. pewnie . Czekajcie sobie dalej jeszcze z 20 lat kiedy bedzie juz wogole za pozno .
waszym zdaniem najlepiej jak by mieszkania kosztowaly po 30-40 k euro ( smieszne ) albo rozdawac jako gratisy przy chipsach .
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Polak
[2010-12-26 15:08]
Zobaczysz jak kiedyś je bn ie ta cena równowagi :)
odpowiedz
pokaż 37 wcześniejsze odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~hehe
[2010-12-26 17:32]
Czekaj, czekaj, w PL niedługo będzie to samo co w b. enerdowie, zostaną same staruchy, chorzy i nieudacznicy, młodych ludzi w wieku produkcyjnym nie uświadczysz, powyjeżdżają, a resztę załatwi potężny niż demograficzny. Jeszcze się będą prosić, żeby te "apartamenty" ludzie kupowali, a mieszkanie za 10 tysi kupisz.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~amph1
[2010-12-26 17:41]
Ocena: 0 [0]
~leszek
[2010-12-26 18:02]
Łódź slums zgadza się, ale do W-wy blisko pociągiem.Dlatego chałupy dość drogie.Jakby nie to za darmoche by wciskali.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Jarek
[2010-12-26 18:15]
Jak chcesz mieszkać w Warszawie, TO PŁAĆ!
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~dokk
[2012-01-10 13:15]
@Pixa ^ Mój chłopak w wojsku zarabia 2600 brutto czyli ok 2100 na reke. Dodatkowo dostaje dodatek za brak mieszkania czy jak tam, ponad 500zł, co miesiąc wpada 200-300 za słuzby i czasem nagroda za poligon. Na "ręke" wychodzi mu 2800-2900zł. To jest więcej niż srednia krajowa netto więc nie pisz że 2tyś po dwóch latach po studiach to mało.
odpowiedz
Ocena: +2 [2]
~Asia76
[2012-01-09 22:32]
Wszyscy narzekają na tą "wielką płytę", a jak porównać stare zaniedbane kamienice, bez wc, bez łazienki, ciepłej wody i c.o. Obskurne powdórka, okropna ulica i niebezpiecznie. Jak porównam swoje stare mieszkanie na ul Słowiańskiej w Łodzi i to z wielkiej płyty na Retkini, to, sorry ale kamienica odpada. I rozpada się.
odpowiedz
pokaż 1 ukrytą odpowiedź
Ocena: 0 [0]
~moni
[2012-01-09 23:09]
Ocena: -1 [1]
~wawa
[2012-01-09 20:28]
Mieszakm w wawie w bloku może nie z wielkiej płyry ale z lat 70,80-tych. Same zalety. Mieszaknie kupiłem tanio. Spóldzielnia przyjazna, zrobiła elewację, klimat przyzwoity, czynsz nieduży :-). Same zalety. No brak windy ale to nie problem kasy. We wspólnocie w nowym mieszkaniu czynsz kosztuje niemalże tyle co kredyt na mieszaknie, horror.
odpowiedz
Ocena: +8 [12]
~polka
[2011-02-08 10:16]
najlepsze mieszkania są w wielkiej płycie
A ja stara polka uważam że lepiej mi się żyło w tamtych krytykowanych czasach komunistycznych niż w tej nowej wolnej Polsce.Wszyscy zapomnieli czasy że kształcili dzieci za darmo,wysyłali na kolonie co roku ,dostawali mieszkania za darmo , opieka lekarska za darmo, krajowe leki tanie,praca dla wszystkich,żywność krajowa zdrowa i smaczna, zero narkotyków,żyło się bezpiecznie, była równość społeczna i wzajemne poszanowanie . A teraz co z tego że w sklepach wszystko, większość nie krajowego pochodzenia , żywność aż strach to spożywać,wszystko można kupić po przeliczeniu skromnego portfela ,żyje się na skraju ubóstwa tylko z tą różnicą że teraz nikt się za nami nie upomni bo gdzie związki zawodowe, gdzie kościół katolicki ,światła młodzież akademicka . Tańczymy jak w chocholim tańcu w Weselu Wyspiańskiego.
odpowiedz
pokaż 4 ukryte odpowiedzi
Ocena: +3 [3]
~koma
[2012-01-09 08:58]
@polka ^ ~ Polko, co Ty takie bzdury opowiadasz??? Jak za darmo? Trzeba było nawet w latach sześćdziesiątych wpłacać kaucję!!! Może masz na myśli mieszkania dla wybranych rodzin partyjniaków... Bezrobocie zawsze było, tylko ukryte!!! Bezdomni też byli!!! W jakim Ty świecie żyłaś kobieto??? Narkotyki też były (takie na miarę tamtego czasu)!!! O jakiej Ty równości mówisz??? Równość była wtedy, gdy dałaś łapówkę!!! Wszystko może było ale tylko dla wybranych!!!
odpowiedz
Ocena: -2 [2]
akula
[2012-01-09 09:35]
@polka ^ Kocham panią za te słowa. Nie chcę tego co jest teraz. Masakra.
Nie jestem starą polką bo mam dopiero 45 lat ale jestem załamana tym wszystkim co dzieje się w tym kraju, w mojej ojczyźnie. I powiem tak kochałam komunę i komuno wróć.
W komunie było to nie do pomyślenia, żeby zwolnić samotną matkę lub jedynego żywiciela rodziny. A teraz zgroza.
Mam 25 lat stażu pracy pracowałam w 3 przedsiębiorstwach, z ostatniego po 13 latach zostałam zwolniona. Wychowując samotnie dwoje dzieci. Przez 3 lata szukałam pracy będąc specjalistą. Czy tak powinno być?? Pozostawiam to bez komentarza. I pozdrawiam
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~pamietający
[2012-01-09 10:50]
@polka ^ Zapomniałaś polko, że żyliśmy czasowo dobrze, dzięki pożyczkom...gdy je przyszło spłacać, w sklepach został ocet, buty były na kartki.. itd. Mieszkania za darmo dostawali tylko zasłużeni dla PZPR. Teraz nawet z kiepskiej emerytury oszczędny może nie najgorzej wyżyć, byle nie dać się wciągnąć w ten chocholi taniec. A swoją drogą warto, by ktoś zajął się opracowaniem jakiegoś pośredniego ustroju.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~rolnik
[2012-01-09 18:50]
@pamietający ^ substancja mieszkaniowa pozostawiona za te pożyczki to ok 3 mil mieszkan x 400tys = 1,2 biliona...gdyby długi teraz nie rosły w rocznym tempie do gierkowskiego dziesiecioletniego,gdyby inne kraje nie majce nic wspólnego z komuna nie miały długów...to bys miała racje
odpowiedz
Ocena: +3 [3]
~Soraya
[2012-01-09 11:31]
Mieszkam na osiedlu z wielkiej płyty /budowane w 90r/ i są to mieszkania ładne i duże i tylko 4 piętrowe z poddaszem. Kiedy się wprowadziłam zawsze miałam latem otwarty balkon /nawet w nocy/i okna uchylone zimą własnie po to aby było świeże powietrze ,a nie śmierdziało nowymi ścianami .I bardzo mnie dziwiło i dziwi do dziś jak ludzie mogą spać i mieszkać w szczelnie pozamykanych mieszkaniach,a potem się dziwią ,że chorują. W mieszkaniach mają zaduch,stęchliznę i inne obrzydliwe zapachy.Poza tym to fakt ,że nowe mieszkania budowane są tanim kosztem ,ale wołają za nie hohoho,i wiele jest tam różnych wad.
odpowiedz
Ocena: -1 [3]
~Cudzoziemka
[2012-01-09 11:11]
Mieszkam od kilku lat w Holandii i tu nowoczesne budynki i domki buduje się z wielkiej płyty,które później pokrywa się płytką klinkierową. Nie ma tu malowania budynków.A budownictwo jest bajeczne i mieszkania bardzo duże.Jedna osoba dostaje z gminy mieszkanie w którym jest sypialnia ,salon,kuchnia i łazienka,a nie tylko jeden pokój w którym się śpi i przyjmuje gości.Wszystkie mieszkania ogrzewane są gazem ile kto sobie napali tyle zapłaci.Ale jeśli nikogo w domu nie ma CO jest wyłączane. Tutaj budynki z wielkie płyty które mają 50 lat są wyburzane i na tym miejscu buduje się nowe ładniejsze osiedla np.w kształcie kwiatka -coś pięknego.
odpowiedz
Ocena: -4 [6]
~Ola
[2012-01-09 09:39]
To tylko znaczy, że Polacy są bardzo biedni. Wielka płyta jest dla biedaków. Kiedyś- fajnie, ale żeby w XXIw. marzyć o mieszkaniu w niej. Ja mieszkam, ale nie z wyboru. Niech już ten konieć świata nadejdzie. Przynajmniej w Polsce.
odpowiedz
Ocena: -3 [5]
~jaJanek
[2011-02-01 20:54]
głosuj n PiS
O ile mnie pamięć nie myli niedawno 3 mln mieszkań Kaczyński obiecał - Narodzie! głosuj na niego a będziesz miał OBIECANE
odpowiedz
pokaż 2 ukryte odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~m
[2011-05-24 16:59]
Ocena: 0 [0]
~Ana
[2012-01-09 09:21]
@jaJanek ^ Co raca, to racja, będziesz miał OBIECANE!!
Hahahahaha :-)
odpowiedz
Ocena: +4 [8]
akula
[2012-01-09 09:19]
Czytam to co napisane poniżej w związku z mieszkaniami w wielkiej płycie. Zgadzam się z tymi osobami, które sobie chwalą takie lokale.
Miałam okazję przekonać się jak budują firmy deweloperskie chociażby na słynnych, bardzo drogich Kabatach. MASAKRA. Po pierwsze ekipy, które budują to nie są ekipy budowlane pracownicy z którymi rozmawiałam to chłopi, lub rolnicy pracujący na budowach.
Czasami miałam większe pojęcie o budowaniu niż ci z którymi rozmawiałam. Żaden nie był po budowlance, zatrudniani na najmniejszą stawkę, mieszkający na budowach. Czy ktoś taki ma dobrze budować??? Trzy razy poprostu przewracała mi się ściana. Nie wspomnę o złym zaizolowaniu sufitu garażu, który ciągle przeciekał. Poza tym materiały???!!!! Cegła wczoraj wypalona dzisiaj jest na budowie, cement, wapno to samo. Jak wymieniali rury u mojego brata w komunistyczej budowie na MDM-ie to bluzgali na czym świat stoi jakie są mury, że jak schrony atomowe. A teraz?????
Mieszkanie z cegły "zdrowe" bierzesz w rękę to ci się w ręku kruszy.
Jeszcze jedno. Proszę pamiętać, że komuna to nie ruscy, którzy okupowali Polskę to obywatele, którzy żyli i odbudowywali nasz kraj po zniszczeniach wojennych. Moi rodzice jako młodzi ludzie odbudowywali Warszawę w wolne dni od pracy i nauki. I ta praca zarówno ich jak i wielu milionów naszych rodaków została rozgrabiona. Pozdrawiam
odpowiedz
Ocena: +7 [9]
~Dami
[2011-02-12 12:43]
nowa technologia - fatalna
mam to samo, w wielkiej płycie moze troche słyszałem sąsaidów, zwłaszcza z klatki, jak szła jakaś wielka sąsiadka i tupaa obcasami, ale to co mam w noym mieszkaniu to przechodzi ludzkie pojęcie, łącznie z tym, ze słysze hrapanie sąsiada !!! mam dość mieszkanei wystawiłem na sprzedaż, a sam szukam coś w starym budownictwie ponownie...
odpowiedz
pokaż 1 ukrytą odpowiedź
Ocena: 0 [0]
~koma
[2012-01-09 08:52]
@Dami ^ Ja też mieszkam w wielkiej płycie i słyszę i czuję absolutnie wszystko z mieszkań sąsiadów, z klatki, nie mówiąc o otoczeniu z zewnątrz!!! Rozmowy w mieszkaniach, rozmowy telefoniczne, odgłosy sprzątania, kasłanie i inne. Wielka płyta zbiera i pogłębia wszystkie odgłosy z zewnątrz i nawet na wyższych piętrach jest to dokuczliwe!!! A o zapachach z kuchni i ubikacji nie wspomnę...:(
odpowiedz
Ocena: +4 [4]
~POLO
[2011-11-04 17:26]
Sprobojcie kretyni ogrzac te nowe mieszkania to zobaczycie jak sa cudownie ocieplone heheehehe
odpowiedz
Ocena: +4 [4]
~ian
[2011-05-25 22:55]
Pomyślcie ludzie,a młodzi zapytajcie starszych.
Ile wybudował Gierek osiedli,dróg szybkiego ruchu,szpitali,zakładów pracy przez 9 lat rządzenia,a co wybudowali w wolnej Polsce rządzący?.A jeszcze sprzedali to,co my,dzisiaj emeryci wybudowaliśmy.Dlatego mamy jak mamy,i strajki czy manifestacje tych,co walczyli o te czasy-nie pomogą.
odpowiedz
Ocena: -1 [3]
~ślązak
[2011-01-19 13:41]
warszawa to nie cała Polska
np. na śląsku, jakoś moi rodzice dostali po ok. 3 latach, a nie tak jak teraz możesz mieć to samo, ale z pętlą na szyi przez min. 30 lat i utrzymywać bank
odpowiedz
pokaż 1 ukrytą odpowiedź
Ocena: +1 [1]
~m
[2011-05-24 17:06]
Taki luksus to miał tylko śląsk,bo ja na swoje to czekałam 13 lat,za pieniądze ,które wydałam na mieszkanie 48 mkw to przy odrobinie szczęścia kupiłabym dom-mieszkanie oddano do użytku w1989 r,kilka razy musiałam dopłacać wysokie kwoty no i na koniec słacać wysoki kredyt.
odpowiedz
Ocena: +1 [1]
~vini
[2011-05-24 11:36]
Płyta
Niestety mieszkanie z płyty to dla mnie marzenie. Mam książeczkę PKO. Mieszkam w starym domu z drewna i żadna choroba nie jest mi obca. Trucie z tym szkodliwym wpływem wielkiej płyty!!!
odpowiedz
Ocena: +3 [5]
~flagstone
[2010-12-13 09:35]
Standard może i niski, ale wielka płyta spokojnie postoi ponad 100 lat.
Czego nie da się powiedzieć o obecnie budowanych budynkach - deweloperzy oszczędzają i oszukują na czym się da, 30-40 lat i do rozbiórki.
odpowiedz
pokaż 2 ukryte odpowiedzi
Ocena: -1 [1]
~bob
[2010-12-13 09:45]
Ale chszanisz trzy po trzy, kiedys to było złodziejstwo na budowie. budowlańcy chandlowali cement na boku a dawali 2 x mniej.
odpowiedz
Ocena: +1 [1]
~xmp
[2011-04-22 00:56]
a dzis nie kradna? sprzedaja prety zbrijeniowe na zlom
odpowiedz
Ocena: +6 [6]
~Cez
[2010-12-13 13:46]
Gdyby nie komuna to do dzis Polska po wojnie nie byla by odbudowana
taka prawda jedyne co potrafimy to sie modlic i uslugiwac Watykanowi i Amerykanom. Wszystkie zaklady ktore kilkadziesiat lat temu trzymały swiatowy poziom jakosci dzis sa polikwidowane albo posprzedawane. Jedyne co sie buduje to drogie mieszkania dla elit i koscioly
odpowiedz
pokaż 31 ukrytych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~jz
[2010-12-13 17:58]
Ocena: +1 [1]
~buletz
[2010-12-13 19:07]
... tak komuna naumiala ludzi czytac i pisac jak i liczyc co z tego skoro nie naumiala ludzi MYSLEC. nie wazne co i ile ktos czyta skoro to wazne jest co tam ktos w telewizoni powie jeden taki jak ``kaczorek wielki´´ czy ``papcio piekiernik´´ z ``ryjowatego´´ radia miloscierwa boskiego. a nie mozna inaczej? albo lepiej tak samo tylko w inna strone.
klucic sie i dawac manipulowac to takie Polskie ze az nie milo. dobra krytykowac jest latwo ale z argumentami to juz ciezko nie. nie zapomnij jeden z drugim kazdy kij ma dwa konce. pozdrawiam wszystkich rozsadnych ...nautow
odpowiedz
Ocena: +1 [1]
~geronimo
[2010-12-13 23:20]
Po 1989 jedyny sukces to olbrzymiaste, szkaradnefabryki pieniędzy czyli kościoły i zaplecze w postaci zaje...ch plebani !
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Fakt
[2010-12-26 20:01]
Fakt wtedy sie tak budowalo po prostu by upchnac gdzies tysiace ludzi, jak by budowali super lokale to do dzis byly by powojenne ruiny
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~GST
[2010-12-27 16:45]
We wrzesniu 39 nasi zachodni przyjaciele tez mieli pomoc... tylko jakos im nie wyszlo. O wizach do USA juz nie wspomne.
odpowiedz
pokaż 26 wcześniejszych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~joel4
[2010-12-28 14:47]
Ocena: 0 [0]
~degrengolada
[2011-01-13 13:10]
do 1989r.tzw.dług gierkowski został w większości spłacony naszym wysiłkiem i kosztem.Jeśli jeszcze cos zostało do spłacenia z tamtych kredytów,w co wątpię,to tylko poprzez machlojki międzynarodowej finansjery.Dodatkowo, efekty naszego ,społeczeństwa wysiłku w postaci miejsc pracy, zostały nam zrabowane przez obcych wrogów przy współudziale miejscowych zdrajców.Nie ma już prawdopodobnie polskiej dużej gospodarki i produkcji bo nie ma polskich własności poza drobnymi płotkami.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~tom
[2011-01-18 15:39]
długi gierka już spłacono . pobudka !!!
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
Damiannmn
[2011-01-22 13:59]
To spójrz na Niemcy Zachodnie. Były jeszcze bardziej zniszczone niż Polska, komuny nie mieli a odbudowali się znacznie szybciej
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~lech
[2011-02-13 09:43]
Idąc twoim tokiem rozumowania, to cały zachód leży jeszcze w gruzach po II wojnie światowej. A prawda jest taka, że kiedy u nas były jeszcze gruzy u nich prawie ich nie było. Im wystarczyło 20 lat na zatarcie zniszczeń. Tam problem braku mieszkań juz dawno przestał istnieć.
odpowiedz
Ocena: +3 [3]
~rembranda
[2010-12-13 09:37]
Najgorsza wada tych mieszkań to niesamowita
akustyka, kto mieszkał ten wie jak słychać każde stuknięcie :) jednak gdybym miała wybierać mieszkanie w bloku z płyty a mieszkanie nowe wybudowane przez developera to bez zastanowienia wybrałabym to pierwsze!
odpowiedz
pokaż 1 ukrytą odpowiedź
Ocena: +2 [2]
~tess
[2011-02-09 19:41]
Absolutnie masz rację. Mieszkałam w starej płycie prze z30 lat. W tym czasie zrobiłam generalny remont i mieszkanie miałam piekne. Było cichutko , miałam fajncy spokojnych sąsiadów. Ale coś mnie podkusiło i za namową dzieci sprzedałam mieszkanie i kupiłam mieszkanie w nowej technologii. Przeklinam dzień w którym podjęłam taką decyzję. Obecnie mieszkam w mieszkaniu z nowej technologii. Koszmar. Akustyka że ngdy bym nie uwierzyła gdybym tylko słyszała z opowiadań. Wszystko słyszę co robią sąsiedzi. Dosłownie kazde poruszanie się , siusianie, puszczanie bąków itp. Jestem już u kresu wytrzymałości. Chcę sprzedać mieszkanie i wyprowadzić się do wielkiej płyty.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~viola
[2011-02-01 11:55]
wielka płyta
Wickie mówisz głupoty.Jacy bogacze mieszkają w blokach.Tylko w ścisłym centrum miast.Slamsy to obrzeża miast.
odpowiedz
Ocena: -1 [1]
~tekst
[2010-12-13 15:00]
kupcie sobie dozymetry i sprawdzcie jakie jest promieniowanie scian i podlog.....Tragicznie wysokie
to budownictwo jest przerazajace szkodliwe dla zdrowia.Polecam artykum z Perspektyw ,byl chyba miesiecznik gdzie wskazano tragiczne promieniowanie tych betonowych plyt.Jak pamietam zamknieto w n jednym z pokojow swinie ,pomieszczenie zaciemniono i swinia zdechla.tPierwisatki promieniotworcze pojawiaja sie z pylow dymnicowych, ktore pobierane sa z filtrow na kominach hut i potem dodawane do cementow jako tzw.wypelniacze.Mieszkanie w takich cudzie objawia sie glownie chorobami nog oraz bolami glowy.Pisze o tym ,a jestem inz.budownictwa z tych wlasnie czasow ,bo sam mialem to przesliczne M4 i caly czas chorujaca zone.Ten artykul ukazal sie jeden raz i zostal skreslony jako nielegalny .To byly lata wielkiego prosperity techniki WWP i Wielkiego Bloku .Technologia radziecka
odpowiedz
pokaż 21 ukrytych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~bywalec
[2010-12-26 13:07]
W tych latach budowano z czego popadło.Przeważnie z pustaków żużlo-betonowych.
Tam to dopiero jest PROMIENIOWANIE.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
52.256406,21.017175
[2010-12-26 14:16]
ta płyta dlatego ma wzięcie, bo tanio wychodzi;-)
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Kazimierz
[2010-12-26 14:39]
Ekspert się znalazł. Takie pustaki nie mają w "wielkiej płycie" nie do szukania. To nie jest "szkielet wypełniony pustakami (lub gazobetonem)" tylko "szkielet wypełniony wielkimi płytami" -stąd nazwa.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~aaa
[2010-12-26 14:44]
a na jakiej uczelni ucza takich ciekawych rzeczy???? Jaka wiedza takie projekty juz sie boje ile beda staly przez ciebie budowane konstrukcje. Wielka plyta powstala w Holandii po I wojnie swiatowej . W 1923r zbudowano w Berlinie II kondygnacyjne budynki na osiedlu Splanemanna w Anglii wielka plyta ma sie OK a budynki stoja co do Polski to pierwsze bloki powstaly w Nowej Hucie 1950r a w Warszawce w 1958 roku na warszawskich Jelonkach. Na zachodzie zrezygnowano z tego bo transport takich elementow byl drogi w Polsce produkowano na miejscu budowy osiedla wiec bylo tanio . Do nauki inzynierku
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
wally
[2010-12-26 14:45]
Iiii tam lepiej sobie flaszkę kupic albo dwie i wypić za zdrówko ;)
odpowiedz
pokaż 16 wcześniejszych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
gość777
[2010-12-26 14:46]
do dozymetrów dorzuciłbym ,licznik Geigera,czytnik przenikliwości neutrin, wskaźnik promieniowania jonizującego oraz kalibrator pod przestrzenny matrycy kwantowej,pozdrawiam.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~świnie do rzeźni
[2010-12-26 18:53]
Też się dziwię jacy ludzie potrafią być głupi...
Ps. sam buduję mieszkania ale o żadnym bijącym świnie promieniowaniu nie słyszałem, choć jestem inżynierem od lat.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~A.W.
[2011-01-30 20:35]
Powodem choroby dziecka był ksylamit. Ten preparat grzybobójczy był stosowany do impregnacji miękkich płyt paździerzowych. Płyty te okładano na stropie, zlewano ksylamitem i szybko pokrywano szlichtą betonową. Ktoś, kto nie lubił Polaków, pewno świadomie ustalił w Katalogu Nakładów Rzeczowych normę zużycia ksylamitu na poziomie 10 razy większym niż było w projekcie. Starzy żeglarze pamiętają, że ksylamit nie mógł być stosowany w pomieszczeniach.
odpowiedz
Ocena: +1 [1]
~luzblues
[2011-02-01 10:15]
Eeee tam. Blablasz facet jak dziecko. Mieszkam w wielkiej płycie 30 lat. Jak się wprowadzałem to kumpel z IBJ w Świerku przyniósł licznik Geigera-Millera i cały ten mit o promieniowaniu okazał się g... prawdą. Za to w czasie dupnięcia w Czarnobylu ochrona była dużo lepsza niż w cegiełce. Też zmierzyliśmy bo w IBJ wiedzieli zanim Sowieci oficjalnie się przyznali, czujki im wariowały i myśleli że maja awarię.
odpowiedz
Ocena: +3 [3]
~Geuvara
[2011-02-01 11:36]
To są blebracze i pseudo wiedzący, jak słyszę opowieści jaka to wielka płyta zła to zaraz mnie krew zalewa opowieści rodem z PRLowskiego bazaru Różyckiego i tyle. Tak naprawdę po 89 roku jakiś solidaruch powinien beknąć za pocięcie na żyletki wszystkich wytwórni betonowych osiedli, gdzie za maszyny do wytwarzania tychże płyt,płacono dewizami między innymi od francuzów, no ale my jak zawsze bogaci i nie dziady według filozofów z zoslidarności i w płycie mieszkać nie możemy(zostaliśmy z niczym jak z większością spraw),do tego dochodzi przekręt z książeczkami mieszkaniowymi który zafundowała nam nowa władza. Ludzie nie dostali ani mieszkań ani pieniędzy po 89 roku. Zapewniam was że technologia ta i odpowiednia restrukturyzacja tychże zakładów i państwowi dostawcy,to wszystko pozwoliło by na budowę tanich socjalnych mieszkań na zasadzie przedpłat do dzisiaj, i na pewno było by to o wiele lepsze niż pchanie deweloperom kasy systemami pod tytułem rodzina na swoim czy innymi tego typu wynalazkami, a młodzi ludzie chętnie by wzięli takie mieszkania
odpowiedz
Ocena: 0 [2]
~cinek2012
[2011-01-28 19:28]
chyba nie wiesz co mowisz. w uk gdzie nie spojrzysz to wlasnie bloki buduja. miejsca na domy w miescie juz nie ma
odpowiedz