Trwa ładowanie...
d1pa7b6
Reforma edukacji. Piontkowski: oceniam ją bardzo dobrze

Reforma edukacji. Piontkowski: oceniam ją bardzo dobrze

- Reformę minister Anny Zalewskiej oceniam bardzo dobrze – powiedział w programie "Money. To się Liczy” Dariusz Piontkowski, szef resortu edukacji. – To jest zmiana, która pozwoli nam lepiej uczyć polską młodzież, ona dobrze przysłuży się młodym ludziom. Ale jak każda duża zmiana być może będzie potrzebowała jakiejś korekty, jeśli będzie taka potrzeba. Reforma na razie odbywa się w szkołach podstawowych, za chwilę wejdzie do szkół średnich i wtedy będziemy mogli ją całościowo ocenić. Jeśli dziś szkoły narzekają na brak klas i zmianowość, to znaczy, że samorządy źle przygotowały się do reformy, o której wiadomo od 2016 r.

Panie mistrzu jako były nauczycielRozwiń

Transkrypcja:

Panie mistrzu jako były nauczyciel jakby pannę ocenił reforma edukacji Dukat Powiedz wyraźnie że ta Reformy obejmuje na razie Część rzeczy Są związane z Formujemy Którego wykaszania gimnazja w W tym roku ostatnio Przygotowaliśmy zmianę programową która Stopniowo będzie Wchodziła do Średniej od tego od września dla klas 13 a dla tych starszych czyli od jednego do sześciu Nie no to już Właśnie mówię że ta reforma na razie To dotyczy Czego Rozkład 1 8:00 także Że częściowo przedszkoli bo tam przywróciliśmy możliwość nauczania dzieci Pisania i czytania czego wcześniej nie było Od września to reforma dotrze do Średnica pierwszą rocznicę Nauczyciel W skali od jednego do sześciu To to ile by pan jutro forma która pozwoli uczyć nam lepiej polską młodzież lepiej przygotować do Czy dla pacjenta Tego nie uważam że bardzo dobrze to reforma przez Służy się w polskim młodym ludziom Bardzo dobrze Przysłużył się młodym ludziom Taka każda duża zmiana Być może będzie Potrzebował jakieś nie Jak będzie taka potrzeba Czyli jakie na Zależy zobaczymy co wyjdzie na razie nie widzę jakieś Podstaw do tego żeby dokonywać tutaj zasadniczych zmian wyraźnie powiem jeszcze raz że ta reforma dopiero Dotyczy Szkół podstawowa Za chwilę wejdzie Średnich i wtedy całość Gdy Przejdziemy cały rocznik Początku do końca Ten nowy system edukacyjny będziemy mogli ocenić się jak to wypadło Być może dokonać jak Jakieś korekty dotyczy to także Szkół Zawodowych szkolnictwa zawodowego próbują przywrócić znaczenie tego Moje dziecko chodzi do Podstawówki i przed wakacjami zadano mi takie pytanie Czy mam zmusić Dzieci do przychodzenia na 7:30 rano do szkoły Czy zrezygnować z jednej lekcji religii W tygodniu czyli żeby była tylko jedna lek Religii co mam zabrać Dobrze żeby pan zapytał samorząd do którego ten Choćby nie wiem co Co to jest Warszawa Jakieś inne miasto warszawskie prócz No to może trzeba by było zapytać dlaczego nie starali się o to aby wybudować nowe pomieszczenia czy nowe budynki Roku wyborczy liście że nie przecież o tym że reforma będzie siedziała to było już od dawna wiadomo 14 to To się pojawiło ale proszę pamiętać również o tym że chociażby w 2000 chyba 14 roku Podwójny rocznik Związane z przymusem Dladzieci6 Sześcioletnie kto sobie platforma z peselem doprowadziły do tego Że dzieci przymusowo sześcioletnich Do szkół Ten rocznik w tej chwili z tego co pamiętam kończysz 4:05 klasy Szkoły podstawowe i wtedy wtedy pojawił się już problem ze zmianą kością i to samorządy Przypomnę zgodnie z Prawodawstwem odpowiadają za słup Substancje Na taką trwałą szkolnictwa czyli czyli One opowiadają To trzeba wybierać klawiaturę Oddano nową Szkołę podstawową Poszło do niej część dzieci ale i tak Trzeba było up Sprawa jest taka że No dobrze ale to Po śląsku Chusteczek burmistrzów prezydentów i wójtów to proszę mi dać szansę do końca Żebym wyjaśnił na Na czym polega problem To proszę pytać wójtów burmistrzów i prezydentów miast których państw Wybierają oraz radnych Co mają zamiar zrobić w sytuacji Kiedy Budowane są nowe osiedla setki Tysiące ludzi Podałem się do Nowego Miasta Dodanego A jednocześnie samorząd nawet nie zostawia miejsce nad aby wybudować żłobek przedszkole czy szkołę podstawową i to Asia problem jedno wąż ale to widocznie ale to przepraszam bardzo to jeżeli to jeżeli samorząd oddaje nową szkołę to Mniej więcej wie ile się Spodziewa dzieci bo W przedszkolu wiadomo ile jest dzieci od momentu urodzenia mamy dane demograficzne i związku Samorząd Zdaję sobie sprawę na ile Dzieci Na jaką liczebność musi przygotować klasyczną Oczywiście to samorząd I to że pojawiło się nagle dużo więcej dzieci Ale gdzie się pojawiło nagle dużo więcej nie trzeba było z klasy zrobić Nie było tam gimnazjum nie trzeba Ale to przepraszam bardzo Dotąd większość gimnazjów Było Samym budynku Co Samorządy dotąd miały pretensje do rządu o to że zmniejszamy liczbę roczników które podlegają samorządowi gminne Bo dotąd szkoła podstawowa i gimnazjum to było 9 Roczników Teraz zostaje ośmioklasowa Szkoła Podstawowa pan próbuję mi powiedzieć że po zmniejszeniu jednego rocznika zwiększyła się liczba dzieci w szkole podst No coś tu nie gra Japonia redaktorze W szkole zajęcia Do 17:00 to znaczy że samorząd Czy to znaczy że samorząd to znaczy że samorząd Nie właź Nie wywiązuje się Się ze swoich obowiązków Bo powinien doprowadzić do tego i tak jest Przytłaczająca większość Że dzieci uczą Tylko i wyłącznie na jedną z Zmiany są jeszcze może on ale to jest zadania samorządu No ale panie Reda Jeszcze raz panu wytłumacz Jeżeli dotąd było 6 roczników 6 lat szkoły podstawowej 3 lata 9 minut Teraz po reformie 108 roczników Szkoła Podstawowa jest Ośmioletnia To zmniejszyło się o 1 rocznik Czyli liczba dzieci w szkole się zmniejszyła A pan mi próbuje powiedzieć że z powodu reformy w szkołach podstawowych jest dużo więcej dzieci No coś coś nie tak w mojej szkole się to Wiem też że samorządy mają ogromny Problem z Mister Żądają pieniędzy Bo nie dostali tych Tych pieniędzy Albo dostali za mało jest To chcesz albo już chyba ten prosto już może przypomnę panu Jak wygląda Pod względem formalno prawnym podział obowiązków po Od wielu lat Samorządy odpowie Pogoda jako za zadanie Własnym czaszką W ramach tego do Dostałem pieniądze z tak zwanych Subwencja oświatowa To daj to Dostają także udział w podatku PIT i CIT Oraz w podatkach lokalnych Oraz w podatkach Lokalne CityFit LO samorządu W ostatnich latach zwiększyła Kilkanaście przynajmniej miliardów zł Przypatrując się Warszawie zauważyłem że Nie pamiętam Chyba ci w ubiegłym roku Porównując rok 2018 do 2017 wzrosła 2 Uważa pan że to jest mało Proszę mi pokazać jakikolwiek samorząd który nagle zyskuje 25% dodatkowo W jakimś elemencie albo jakiekolwiek Polak który składa pieniądze na lokatę i zaoferowano go że w ciągu Roku dostanie 25% ten przed uważa pani to jest lokata czy nie uważam że drożeją też inne usługi Itp Usługi budowlane że trzeba więcej zapłacić Ludziom że te inwestycje Gdzie są droższe Więc to nie jest tak że oni dostali tylko Tylko pieniądze i nic się nie zmieniło Podejrzał też nie ale te pieniądze przecież są po to żeby wykorzystać dla dobra swoich mieszkańców Jeżeli samorząd nie widzi potrzeb edukacyjnych I nagle Budzisz się W ciągu kilku miesięcy zauważa że jestem dzieci więcej Bo na przykład wybudowane nowe osiedla No to coś jest nie tak z Planowaniem Ja słyszałem o takich Że w niektórych dzielnicach na przykład nie przewidziano w ogóle A miejsce na szkołę lub przedszkole i potem państwo będą mówili co zrobi minister W tej sytuacji No są to kompetencje samorządu coś nie tak Funkcjonuje w tym Tylko i wyłącznie samorządy są Powinna a reforma edukacji była świetnie Przeprowadzona w błyskawica Reforma edukacji reforma edukacji była potrzebna Po pierwsze bo głównym jej Zadaniem miało być Przywrócenie czy Czteroletnia golice Liceum go Wielu specjalistów Że ten system Którym uczniowie Uczyli się po 3 Najpierw 46 Potem 3 letnie gimnazjum Trzyletnie liceum Zupełnie się nie Sprawdził To już nasi poprzednicy z PO PSL do tego samego wniosku doszli Ponieważ nie wiem czy pan wie zreformowal i program nauczania w takich Sposób że uczniowie gimnazjum Kończyli program gimnazjum w pierwszej klasie szkoły średniej I na tym etapie skończyło się tak naprawdę nauczanie ogólnokształcącym potem było półtora roku na to aby przygotować świadoma Ten system Był fatalny Dlatego przywracamy czteroletnim liceum natomiast nie da się doprowadzić do tej zmiany tekst Spróbuję panu wiem próbuję panu wytłumaczyć że to prawo Czy to jest dobrze Ja mam raczej O to że to zostało Wprowadzono od tak błyskawicznie nieprawdaż to mamy naprawdę ponieważ jeszcze raz panu Wytłumacz że o tym że są Zmiany potrzebne mówili Byliśmy już w wyborach 2015 roku 2016 2016 ale wygaszamy to nie jest tak że nagle zlikwidowali się w W ciągu kilku miesięcy System wygaszanie gimnazjów rozpoczął się od A tego roku Kiedy zaczęliśmy mówić o zmianie ustawy A tak więc no i teraz jest wygaszony Teraz jest trzeci rok W którym wygaszamy gimnazja Auto wygaszanie gimnazjum brało się także jest danych demograficznych Które mamy Na tej Na tym wykresie podane są pokazać to Będzie Ja proszę pokażę Proszę proszę bardzo Na tym wykresie pokazano liczebność Poszczególnych I proszę zauważyć że wyraźnie jestem I ten rocznik który teraz będzie trafiał do szkół Średnie Kto jest najmniej liczny rocznik W perspektywie Kolejnych kilku lat Gdybyśmy przesuwali to wygaszanie gimnazjów o kolejne kilka lat To wówczas liczba Młodzież aspirujących do szkoły średnich byłaby jeszcze większa Związku z tym tak naprawdę my nie mieliśmy wyjścia Chcąc przeprowadzić Reformy struktur Rano musieliśmy brać po Pod uwagę demografie I ta liczba dzieci dzisiaj z tak zwanego podwójnego rocznika to jest mniej więcej ta sama liczba dzieci która skierowała do Pośrednik 2 1009 Czemu 2009-10
d1pa7b6
d1pa7b6