Trwa ładowanie...

To ulubione promocje Polaków. Obniżki cen daleko w tyle

Dwa produkty w cenie jednego - takie oferty najbardziej lubią polscy klienci wynika z raportu "Smart Okazje - zwyczaje zakupowe Polaków 2017". Szczególnie oczekiwane są w sklepach spożywczych.

To ulubione promocje Polaków. Obniżki cen daleko w tyleŹródło: PAP/EPA
df7lfno
df7lfno

Sezonowe wyprzedaże zawsze przyciągają tłumy klientów, ale okazuje się, że obniżki cen to wcale nie jest to, na co najbardziej czekają. Raport "Smart Okazje - zwyczaje zakupowe Polaków 2017" zlecony przez Grupę AdRetail wykazał, że drugi artykuł gratis to jest to, co preferuje polski klient.

Ten rodzaj promocji wskazało 44 proc. ankietowanych w kategorii produkty spożywcze, 31 proc. w segmencie zdrowie i uroda oraz 29 proc. w sektorze elektroniki. Tylko w kategorii dom i ogród wolimy duże upusty. Tę odpowiedź wskazało 26 proc. badanych.

Zobacz także: Zakaz handlu w niedzielę. Sklepy chcą zmian w Kodeksie pracy

– W branży spożywczej promocja 2 produkty w 1 cenie szczególnie się sprawdza, ponieważ na co dzień konsumujemy więcej żywności niż artykułów z innych kategorii. Robienie zapasów jest dla nas korzystne, oczywiście w przypadku pożywienia, które nie psuje się szybko, np. przyprawy lub suche makarony. Warto również zwracać uwagę na datę przydatności takich towarów, aby nie były przeterminowane. Dopiero wówczas możemy mieć pewność, że optymalizujemy nasze wydatki. W ten sposób, sieci nakłaniają konsumentów do nabywania produktów, których inaczej by nie kupili – stwierdza Michał Rosiak z Grupy AdRetail.

df7lfno

Nie lubimy "lojalnościówek"

Na podobnym poziomie znalazły się aż 3 rodzaje promocji, tzn. drugi i kolejne produkty w niższej cenie – 23 proc., wielopaki – 22 proc. oraz sezonowe lub tematyczne okazje i wyprzedaże – 20 proc.

– Tymczasem, zniżki w ramach karty lojalnościowej sklepu lub marki są najmniej istotne dla konsumenta. W kategorii produktów spożywczych wybrało je 18 proc. badanych. Klienci wciąż są podejrzliwi wobec takiej możliwości, bo niechętnie podają swoje dane osobowe w celu założenia konta w programie lojalnościowym. W przyszłości sytuacja może ulec zmianie, dzięki social login, które ułatwią proces rejestracji. Lęk przed pozostawianiem informacji o sobie zniknie, gdy wystarczą dane już udostępnione w social mediach – przewiduje Michał Rosiak.

df7lfno
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
df7lfno