Trwa ładowanie...
d3c8qos
zakupy
01-04-2009 11:20

Visa zbadała zwyczaje zakupowe Polaków

Środa jest najlepszym dniem na spokojne zakupy w Polsce, a polscy mężczyźni nie lubią samodzielnie kupować ubrań, wynika z analizy zwyczajów zakupowych wykonanej przez Visę.

d3c8qos
d3c8qos

Karty Visa akceptowane są w ponad 160 tys. placówek detalicznych w Polsce. Jak wskazują zamówione przez organizację Visa Europe badania, środa jest dla Polaków najlepszym dniem tygodnia na dokonywanie zakupów. Respondenci z całego kraju odpowiadają zgodnie, że w tym dniu najrzadziej kupują artykuły spożywcze i ubrania w centrach handlowych, supermarketach i sklepach, a to właśnie kolejki są najbardziej powszechnym źródłem irytacji podczas zakupów. W Wielkiej Brytanii natomiast najspokojniejszym dniem na zakupy jest wtorek.

Dla zakupów spożywczych, najspokojniejszym okresem okazuje się wieczór, kiedy do sklepów udaje się zazwyczaj zaledwie 7 proc. Polaków. Natomiast w Wielkiej Brytanii, najlepszy moment na zakupy spożywcze to pora lunchu, gdy kupuje tylko 5 proc. ankietowanych. Zarówno dla Polaków, jak i Brytyjczyków, najspokojniejszym okresem na zakupy ubraniowe jest wieczór, gdy w sklepach jest jedynie 7 proc. respondentów.

Dla niemal połowy polskich mężczyzn (49 proc.), kolejki wywołują największą irytację podczas zakupów, podczas gdy wśród kobiet dotyczy to 43 proc. badanych. Na odwrót jest wśród brytyjskich konsumentów, gdzie kobiety łatwiej tracą cierpliwość z powodu kolejek niż mężczyźni (49 proc. wobec 41 proc.).

Wyniki badań obalają mit, że w Polsce to głównie kobiety robią zakupy spożywcze. Okazuje się, że proporcje są bardzo zbliżone, zarówno wśród osób robiących takie zakupy codziennie (32 proc. mężczyzn i 36 proc. kobiet), jak i tych, co odwiedzają sklepy spożywcze 2-3 razy w tygodniu (32 proc. mężczyzn i 31 proc. kobiet). Zaskakiwać może fakt, że aż co szósty badany (16 proc.) robi takie zakupy jedynie raz w tygodniu. Ulubionym miejscem zakupów spożywczych są sklepy osiedlowe (56 proc. odpowiedzi). Na centra handlowe wskazuje niemal dwukrotnie mniej respondentów (30 proc.).

d3c8qos

Gdy przychodzi do płacenia, płatności kartą wybiera co szósty robiący zakupy spożywcze (16 proc.) oraz co piąta osoba kupująca odzież (21 proc.). Za zakupy odzieżowe kartami najchętniej płacą osoby w wieku 25-34 (30 proc. badanych), oraz co czwarta osoba w grupie wiekowej 35-44 (26 proc.). Dla porównania, w Wielkiej Brytanii, gdzie karty funkcjonują od kilku dziesiątków lat, aż 60 proc. respondentów woli płacić z użyciem karty zamiast gotówki.

JS

d3c8qos
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3c8qos