Trwa ładowanie...
d1kvlev

Volvo chce podwoić sprzedaż aut w Polsce

Niemal podwojenie sprzedaży i ponad 50 mln zł na inwestycje. A to wszystko, by utrzymać udziały w bardzo konkurencyjnym rynku.

d1kvlev
d1kvlev

Szwedzkie Volvo to w większości samochody klasy premium. Przednie są także ceny. Za najtańsze auto trzeba zapłacić około 74 tys. zł, cena najdroższych przekracza nawet 300 tys. Nie jest to więc samochód dla każdego, co wyraźnie widać po umiarkowanym poziomie sprzedaży w Polsce. Do końca października Szwedzi sprzedali u nas 2979 aut, o blisko 34 proc. więcej niż przed rokiem. Do końca grudnia ma to być 3,6 tys. sztuk. Ambicje są jednak znacznie większe.

Utrzymać pozycję

_ Do 2013 r. chcemy, by nasza sprzedaż w Polsce wzrosła do niemal 6 tysięcy sztuk rocznie. Cel jest realny. W Polsce klasa premium stanowi jedynie blisko 7 procent rynku, podczas gdy w Europie Zachodniej jest prawie dwukrotnie większa. Wzrost gospodarczy daje podstawy, by sądzić, że mamy możliwość dogonienia Europy _ - podkreśla Paweł Kacprzyk, prezes Volvo Auto Polska.

Konieczna jest rozbudowa sieci sprzedaży.
_ Powstanie co najmniej pięć nowych salonów, co będzie od naszych partnerów wymagać inwestycji około 40 mln zł. Będą też musieli zainwestować co najmniej 11 mln zł w modernizację dotychczasowych obiektów _ - wyjaśnia szef polskiego oddziału Volvo.

Te działania mają zapewnić utrzymanie pozycji na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.
_ Chcemy za pięć lat utrzymać 25 proc. rynku aut klasy premium i 1,3 proc. w całym rynku _ - podkreśla Paweł Kacprzyk.

d1kvlev

SUV ma przyszłość

Numerem jeden w krajowej sprzedaży Volvo jest w tym roku model S40. Do końca października sprzedano 742 sztuki, o 16 proc. więcej niż przed rokiem. Po piętach depcze mu model S60 (702 sprzedane sztuki, przy 2-procentowym spadku). Podobnie jak konkurenci (Audi, BMW czy Mercedes)
, także i Volvo musi wprowadzać nowości. W tym roku do gry weszły modele V70 i XC 70. Na przyszły rok firma zaplanowała premierę modelu XC60, czyli mniejszego SUV w rodzinie (kombi o wyglądzie terenówki).
_ Te samochody z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością, kosztem powoli tracących popularność sedanów. Dzisiaj sprzedaż modeli SUV zajmuje jedynie około 15 proc. całej naszej sprzedaży. W ciągu pięciu lat liczymy, że wzrośnie od 20 do 30 proc. _ - przekonuje Paweł Kacprzyk.

Jak marka Volvo postrzegana jest na rynku? Analitycy ją chwalą.
_ To bardzo dobrze zarządzana sieć sprzedaży. Dilerzy Volvo najlepiej ze wszystkich marek oceniają współpracę z importerem, co przekłada się na dobre traktowanie klientów _ - mówi Roman Kantorski, prezes Polskiej Izby Motoryzacji.

Paweł Janas
Puls Biznesu

d1kvlev
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1kvlev