Trwa ładowanie...

W tym roku kolejne miejsca pracy w centrach usług biznesowych

Około 3 tys. miejsc pracy przybędzie jeszcze w tym roku w centrach
zaawansowanych usług biznesowych w Krakowie - szacuje organizacja ASPIRE, reprezentująca firmy IT i
centra usług biznesowych.

W tym roku kolejne miejsca pracy w centrach usług biznesowychŹródło: © Sergey Nivens - Fotolia.com
d2prx4w
d2prx4w

Jak poinformował na konferencji "Made in Kraków" sekretarz generalny ASPIRE Andrew Hallama, firmy z tej branży działające w Krakowie zatrudniają obecnie 35 tys. osób; do końca roku liczba ta zwiększy się do 38 tys.

"Sektor usług biznesowych i IT ma w Polsce duże rozmiary, a Kraków gra w +lidze mistrzów+. Wyprzedził w tym roku Dublin i jest numerem jeden w Europie" - podkreślił Hallama.

W najnowszym rankingu "Tholons Top 100 Outsourcing Destinations", przygotowywanym co roku przez firmę konsultingową Tholons, Kraków zajął 9. miejsce, tuż za azjatyckimi gigantami w tej dziedzinie. Miasto awansowało w porównaniu z 2013 r. o jedna pozycję, wyprzedzając Dublin.

Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski podkreślił, że działające w tym mieście firmy specjalizują się głównie w usługach finansowo - księgowych, ale dobrze rozwija się też branża IT i wysokich technologii: powstają centra badawczo - rozwojowe i firmy zajmujące się innowacjami.

d2prx4w

"Zadomowione w Krakowie centra nowoczesnych usług biznesowych rozwijają się nie tylko pod względem liczby pracowników, ale też złożoności obsługiwanych procesów. Miastu zależy na tym, by te tendencje wzmocnić. Liczy się nie tylko przyciąganie nowych inwestycji, ale też stabilność i możliwość rozwoju firm już funkcjonujących w Krakowie" - powiedział Majchrowski.

Obecnie z Krakowa świadczone są usługi dla 40 krajów w 34 językach. "Atutem miasta są świetnie wykwalifikowani młodzi ludzie, mówiący wieloma językami. Ułatwieniem jest rozwój bazy transportowej, przede wszystkim lotniska. Cieszę się także z planów rozwoju centrów kongresowych, w których moglibyśmy odbywać różne spotkania" - powiedziała dyrektor PMI Finance Service Center Europe Magdalena Włodek.

Dyrektor Centrów Usług BPO Accenture w Polsce Wojciech Popławski podkreślił, że działające w Krakowie i w Polsce firmy zajmują się coraz bardziej zaawansowanymi technologiami. "Rośnie zaufanie do tego, że w centrach kompetencji oraz w centrach usług wspólnych jesteśmy w stanie wykonywać bardziej skomplikowane procesy" - mówił. "Bywa, że są to centra ekspertyz o zasięgu regionalnym lub nawet globalnym" - dodała Włodek.

Według przedstawicieli firm z branży zaawansowanych usług biznesowych, wyzwaniem dla uczelni jest rozwijanie u studentów umiejętności analitycznych i komunikacji międzykulturowej. "Kluczowe jest budowanie kompetencji, które pozwolą naszym pracownikom wejść na wyższe szczeble kariery, gdzie specjalizacja techniczna nie jest już tak istotna" - powiedział Popławski.

Konferencję "Made In Kraków" zorganizowały Urząd Miasta Krakowa i ASPIRE.

d2prx4w
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2prx4w