Trwa ładowanie...

Wojna cenowa na rynku ubezpieczeniowym

Na polskim rynku ubezpieczeniowym trwa wojna cenowa. Towarzystwa starają się przyciągnąć klientów, oferując coraz tańsze ubezpieczenia majątkowe, tym samym ograniczając swe zyski. To nie jest komfortowa sytuacja dla działających na tym rynku firm.

Wojna cenowa na rynku ubezpieczeniowymŹródło: Fotolia, fot: Duncan Noakes
d354q70
d354q70

Jak podaje GUS, łączny zysk netto zakładów ubezpieczeń przekroczył w I półroczu 4,4 mld zł. Był on niższy o 33,4 proc. niż w I półroczu 2013 roku. Przyczyną są słabe wyniki sektora ubezpieczeń majątkowych, który przyniósł 2,5 mld zł zysku netto, czyli o 50,8 proc. mniej niż rok wcześniej.

– Naszym priorytetem jest zysk – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Witold Jaworski, prezes zarządu Allianz Polska. – Oczywiście chcemy też rosnąć, ale nie jest to najważniejszy wskaźnik, którym jesteśmy zainteresowani, szczególnie teraz, kiedy rynek ubezpieczeniowy jest bardzo trudny.

Na rynku ubezpieczeń majątkowych Allianz zamierza rozwijać produkty dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw. On bowiem rozwija się dziś w Polsce bardzo dynamicznie. W innych dziedzinach polityka firmy ma być raczej zachowawcza.

– Rynek ubezpieczeniowy, w tej chwili nękany wojną cenową, szczególnie w ubezpieczeniach majątkowych, nie jest miejscem, gdzie chce się rosnąć zbyt szybko – tłumaczy Witold Jaworski. – Tutaj przede wszystkim będziemy koncentrowali się więc na tych klientach, którzy są bezszkodowi, którzy mają więcej niż jeden produkt, na takich w trochę wyższych segmentach.

d354q70
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d354q70