Trwa ładowanie...

Wpadka w "Grze o Tron". Kubek kawy ze Starbucksa wart nawet 50 mln dolarów

Jeśli kubek kawy ze Starbucksa naprawdę znalazł się w kadrze serialu "Gra o Tron" przypadkiem, sieć kawiarni dostała prawdopodobnie najlepszą reklamę w swojej historii zupełnie za darmo. Za umieszczenie swoich produktów w kasowych produkcjach firmy płacą - nawet po 50 mln dolarów.

Wpadka w "Grze o Tron". Kubek kawy ze Starbucksa wart nawet 50 mln dolarówŹródło: Twitter, fot: Twitter
d2oes43
d2oes43

Wpadka czy celowy zabieg? Internauci toczą spory. Niezależnie od tego, czy charakterystyczny papierowy kubek Starbucks'a znalazł się na planie serialu przypadkiem, czy też został ustawiony specjalnie, sieć kawiarni z Seattle zapewniła sobie niegasnący rozgłos.

Dla niektórych fanów serialu wpadka jest niewybaczalna, inni śmieją się i robią memy, w których wyśmiewają nieuwagę filmowców. Zaproponowali napis, który powinien znaleźć się na kubku kawy zamówionej przez Daenerys. Gdyby miało być poprawnie, barista powinien napisać coś w rodzaju "Daenerys z rodu Targaryen, Pierwsza Tego Imienia, Zrodzona w Burzy, Niespalona, Wyzwolicielka z Okowów, Matka smoków, Królowa zza morza"...

Obejrzyj: Polacy posiadają ponad 2 mln oszczędności

Zarówno HBO, jak i Starbucks zapewniają, że kubek znalazł się na stole przypadkiem. Z całej sytuacji zażartował producent serialu Bernie Caulfield, który w oświadczeniu napisał, że " Westeros było pierwsze miejscem ze Starbucksem!".
Równie żartobliwie do sprawy podszedł Starbucks:

("Szczerze, jesteśmy zaskoczeni, że nie zamówiła naszego Napoju Smoka").

d2oes43

Jeśli to prawda, Starbucks miał ogromne szczęście, bo dzięki czyjejś nieuwadze dostał darmową reklamę, która dotarła do znaczenie szerszego grona odbiorców niż gdyby podjął standardowe działania marketingowe. Tysiące polubieni i udostępnień w mediach społecznościowych, memy, żarty na antenie stacji radiowych i telewizyjnych na całym świecie.

Jak zauważa serwis Market Watch, HBO w ogóle nie akceptuje lokowania produktu w swoich produkcjach, uznając, że skoro dostęp do seriali jest płatny, to powinna to być strefa całkowicie wolna od reklam.

Za lokowanie produktu w dziełach innych firm jednak się płaci i nie są to kwoty symboliczne. Dość powiedzieć, że Heineken zapłacił 45 mln dolarów za to, by James Bond wypił łyk piwa w "Skyfall" w 2012 r. Z kolei Apple zapłacił twórcom " Mission Impossible 4" 24 mln dolarów za to, by w rękach Toma Cruisa znalazły się iPhone 4, MacBook Air i iPad.

d2oes43

To wiele, biorąc pod uwagę, że za znacznie dłuższa scenę w "Avengers: Czas Ultrona" producent motocykla Harley-Davidson zapłacił 10 mln dolarów.

Gra o Tron jest najbardziej popularną produkcją HBO w historii. W 2014 r. prześcignęła wcześniejszego rekordzistę, serial "Rodzinę Soprano". Najwięcej widzów zgromadził Sezon 6 GOT(25,7 mln). Jak informuje serwis Bloomberg, zeszłotygodniowy odcinek opowiadający o bitwie pod Winterfell przyciągnął przed ekrany 17,8 mln widzów, czyniąc z niego najchętniej oglądany na HBO odcinek serialu w historii platformy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d2oes43
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2oes43