Trwa ładowanie...
gwiazda
11-05-2009 10:12

Znane osoby reklamują produkty FMCG

Według badań DriveR przeprowadzonych przez ZenithOptimedia Polacy lubią oglądać w reklamach gwiazdy znane z mediów. Producenci FMCG chętnie wykorzystują ich popularność przy promocji swoich produktów.

Znane osoby reklamują produkty FMCGŹródło: WP.PL, fot: Konrad Żelazowski
d15t75h
d15t75h

Krzysztof Ibisz reklamuje szampon przeciwłupieżowy, Małgorzata Foremniak kosmetyki, Zygmunt Chajzer proszek do prania, Anna Przybylska tusz do rzęs, Krystyna Janda herbatę, Doda Rabczewska lody, a Agnieszka Dygant farby do włosów.

To tylko niektóre z przykładów wykorzystania wizerunku znanych i popularnych osób przy promocji artykułów FMCG. Polscy producenci korzystają nie tylko z usług rodzimych gwiazd, rzadziej, ale jednak sięgają też po światowe sławy. Płacą im gigantyczne wynagrodzenia za kilkuminutowe reklamy telewizyjne lub zdjęcia w prasie i na billboardach. Ostatnio Belvedere poinformowało o podpisaniu kontraktu reklamowego z Bruce’m Willisem na promowanie wódki Sobieski w kilku krajach Europejskich, w tym w Polsce. Kontrakt wart jest 16 mln dolarów. Wcześniej polskie produkty reklamowali Jean Reno (piwo), Cindy Crawford (woda) i Sophia Loren (makaron)
.

Polskie gwiazdy nie dostają aż takich pieniędzy za występy w reklamach, ale i tak slono kosztują. Mimo wszystko producentom opłaca się ich angażowanie, bo jak konsumenci polubią reklamy, to przeniosą swoje pozytywne odczucia na produkty.

Dziennikarze, piosenkarze i aktorzy na czele

A celebrities, czyli znane osobistości życia publicznego, aktorzy i gwiazdy, to najbardziej lubiani przez Polaków bohaterowie reklam. Tak przynajmniej wynika z najnowszego badania DriveR ZenithOptimedia Polska. Najwięcej zwolenników mają nietuzinkowe kobiety, inteligentni mężczyźni, autorytety i ludzie o wielkim sercu. Monika Olejnik, Tomasz Lis, Doda i Janusz Palikot należą do grona ulubieńców telewidzów.

d15t75h

Co prawda twórcy reklam wiedzą do kogo kierować przekaz, lecz poznanie szczegółowych preferencji Polaków w zakresie bohatera spotu czy dopasowania jego twarzy do konkretnego produktu nasuwa wiele wniosków.

Okazuje się, że najmilej widziani w reklamach są aktorzy, dziennikarze i prezenterzy telewizyjni. Wśród pań prym wiedzie Monika Olejnik, zaś wśród panów – Tomasz Lis. Ulubionym aktorem jest Marek Kondrat. Wśród prezenterów liderem jest Kuba Wojewódzki, natomiast spośród społeczników najbardziej poważamy Jurka Owsiaka, Annę Dymną i Janinę Ochojską. Politycy jako grupa zdobyli tylko ok. 6 proc. wszystkich oddanych głosów, jednakże wśród nich Polacy najbardziej cenią Donalda Tuska, Władysława Bartoszewskiego oraz Janusza Palikota.

Reklamują nie tylko dla pieniędzy

Zdaniem ankietowanych do udziału celebrytów w reklamach skłaniają w dużej mierze pieniądze, ale nie tylko… Prawie połowa ankietowanych jest zdania, że gaża jest na pierwszym miejscu, ale gwiazda musi być przekonana o jakości marki, żeby ją reklamować; jeszcze więcej respondentów (55 proc.) uważa, że odpowiednio wysoka stawka „praktycznie każdego przekona do reklamowania jakiegokolwiek produktu”. To wszystko nie stoi jednak na przeszkodzie, aby część Polaków pozytywnie oceniała udział celebrytów w reklamach – zgodnie z wynikami sondażu 31 proc. ankietowanych potwierdza, że udział znanej i cenionej osoby w reklamie sprawia, iż marka reklamowana przez tę osobę kojarzy się z większą renomą i lepszą jakością. Nieco więcej respondentów (42 proc.) nie potwierdza tego mechanizmu.

Jakie produkty pasują do gwiazd

Konsumenci mają też swoje wyobrażenia na temat znanych osób w reklamie - w badaniu zrealizowanym przez DriveR ZenithOptimedia najczęściej typowali Dodę, Katarzynę Cichopek i Szymona Majewskiego. Chcieliby, aby Doda reklamowała bieliznę, prezerwatywy i niemieckie samochody, a Kasia Cichopek kosmetyki i produkty dla dzieci. Do Szymona Majewskiego najlepiej, zdaniem ankietowanych, pasują hamburgery, piwo i sportowe obuwie.

JS
Handel-Net

d15t75h
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d15t75h