Trwa ładowanie...

Zwroty popularne w e-handlu. Ludzie odsyłają zwłaszcza ubrania

Coraz więcej Polaków odsyła towary kupowane w internecie. W branży odzieżowej do sklepów wraca aż 70 proc. produktów. Polityka zwrotów jest bardzo ważna przy wyborze e-sklepu.

Zwroty popularne w e-handlu. Ludzie odsyłają zwłaszcza ubraniaŹródło: East News, fot: ARKADIUSZ ZIOLEK
ddzwxdr
ddzwxdr

Znakomita większość kupujących wybierając e-sklep zwraca uwagę na możliwość oddania towaru i deklaruje, że jeśli będzie miała dobre doświadczenia ze zwrotem towaru, to chętnie skorzysta z usług takiego sprzedawcy ponownie. Dlatego wiele sklepów internetowych sama wydłuża termin na odsyłanie nietrafionych zakupów, nawet do 100 dni, czytamy w "Rzeczpospolitej".

Na darmowe zwroty decyduje się już co piąty sklep w internecie - wynika z raportu "Koszyk roku 2019", do którego dotarła "Rzeczpospolita". Zwroty są oczywiście kłopotliwe, ale i tak podejście proklienckie w tym aspekcie się opłaca. Badania pokazują, że klienci, którzy korzystają ze zwrotów, są w stanie wydać od 60 do nawet 360 proc. więcej.

Część kupujących z góry zakłada jednak, że niektóre produkty zwróci. Dotyczy to zwłaszcza ubrań. Ludzie po prostu chcą je przymierzyć i zostawiają tylko te, w których czują się i wyglądają najlepiej. Badania firmy Narvar pokazują, że 41 proc. robiących e-zakupy specjalnie zamawia wiele produktów np. w różnych rozmiarach czy kolorach, a niepasujące odsyła.

Obejrzyj również: Efekt zakazu handlu. Obroty w sklepie 8 razy wyższe

Na zwrotach korzysta branża kurierska. Poczta Polska, jak czytamy w "Rzeczpospolitej", przewiozła w 2018 r. o 82 proc. więcej e-zwrotów niż rok wcześniej. - Obecnie w naszym kraju zwracanych jest średnio 5-10 proc. produktów - powiedział dziennikowi Michał Gawryluk, odpowiedzialny za rozwój usług kurierskich w Poczcie.

ddzwxdr

Aż 15 mln Polaków kupuje online, a 23 proc. z nich zakupy robi w zagranicznych sklepach - wynika z kolei z danych operatora płatności internetowych PayU.

- W najbliższych latach będziemy świadkami rywalizacji o ogromną liczbę niekupujących jeszcze przez internet konsumentów z Polski, Czech, Rumunii, Słowacji i Węgier. Wchodzący na rynek nowi e-klienci nie mają sprecyzowanych preferencji i przyzwyczajeń zakupowych, warto więc do nich skierować ofertę i zawalczyć o ich lojalność - mówiła w rozmowie z money.pl Joanna Pieńkowska-Olczak, country manager i członek zarządu PayU.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

ddzwxdr
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
ddzwxdr