Trwa ładowanie...

Zwyczaje konsumenckie. Pandemia zwiększyła zainteresowanie pakowanymi produktami

W ostatnich tygodniach statystyczny Polak częściej niż wcześniej wkładał do koszyka produkty fabrycznie pakowane. Strach przed zarażeniem sprawi, że ten trend się utrzyma.

Zwyczaje konsumenckie. Pandemia zwiększyła zainteresowanie pakowanymi produktamiŹródło: Pixabay
d2fnto3
d2fnto3

Pandemia wpłynęła na zwyczaje klientów jak żadne inne zdarzenie w ostatnich latach. Niemal z dnia na dzień okazało się, że słusznie zrobili ci, którzy w porę zaczęli robić zapasy. Ponadto Polacy polubili gotować i piec - choć dla wielu była to nie tyle przyjemność, co po prostu obowiązek w obliczu zamkniętych restauracji. Sprzedaż drożdży dowiodła, że pieczenie chleba nam niestraszne, a ilość makaronu w polskich kuchniach plasuje nas pewnie w czołówce zestawienia miłośników włoskich inspiracji.

Ostatnie tygodnie pokazały, że klienci cenią sobie pakowane produkty – a więc, przykładowo, zamiast sera czy wędliny krojonej przez sprzedawcę, wybiorą produkt zapakowany przez producenta.

Przyszłość produktów pakowanych wydaje się niezagrożona.

Obejrzyj: Hotele otwarte od 4 maja. Branża nastawia się na niskie ceny

- Na przestrzeni najbliższych miesięcy trend związany z wzrostem popularności produktów pakowanych utrzyma się, ponieważ konsumenci będą wciąż stawiać na pierwszym miejscu bezpieczeństwo i higienę. Potwierdzają to najnowsze badania Nielsena: produkty w bezpiecznych opakowaniach, czyli takich, które chronią zawartość przed zarazkami, są teraz o wiele bardziej pożądane. Z drugiej strony opakowania przyjazne dla środowiska aktualnie straciły na znaczeniu – powiedział w rozmowie z serwisem "Wiadomości Handlowe" Marek Rudek, Innovation Business Partner w Nielsen Connect.

d2fnto3

Wygranymi całej tej nowej dla nas sytuacji są z pewnością producenci makaronów, kasz, maki i innych produktów z długą datą przydatności do spożycia. Przegranymi – producenci słodyczy, które zwyczajowo daje się w prezencie i tzw. produktów impulsywnych, które kupuje się przy okazji większych zakupów. A skoro liczbę wizyt w sklepach ograniczyliśmy, to spadła liczba okazji, przy których do koszyka trafia nieplanowany wcześniej wafelek czy guma do żucia.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Obejrzyj i dowiedz się, jak chronić się przed koronawirusem

d2fnto3
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2fnto3