15 spółek w III etapie konkursu SEG "Złota Strona Emitenta"
04.04. Warszawa (PAP) - 15 spółek zostało zakwalifikowanych do III etapu konkursu Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych "Złota Strona Emitenta". 12 czerwca finał konkursu -...
04.04.2012 | aktual.: 04.04.2012 14:08
04.04. Warszawa (PAP) - 15 spółek zostało zakwalifikowanych do III etapu konkursu Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych "Złota Strona Emitenta". 12 czerwca finał konkursu - poinformował SEG w środę w komunikacie.
Największą liczbę punktów zdobyły strony internetowe następujących spółek:
- WIG20 i mWIG40 - GPW, PGNiG i PKN Orlen - sWIG80 - ATM, Comarch, PKM Duda - spółki notowane na GPW, nie należące do powyższych indeksów - BNP Paribas BP, Energomontaż-Południe, Intersport Polska - spółki notowane na NewConnect - EGB Investments, LUG, Orzeł - spółki zagraniczne notowane na GPW, w tym na NewConnect - Cinema City International, Fortuna Entertainment Group
"Podczas konferencji, która odbyła się 28 marca 2012, jurorzy z poszczególnych kategorii opowiedzieli, jakie aspekty brali pod uwagę podczas oceny. Wymieniono również katalog największych błędów, które popełniają emitenci na swoich witrynach internetowych. Niezaprzeczalnie strony internetowe polskich spółek mają jeszcze wiele braków i daleko nam do poziomu europejskiego. Natomiast porównując wyniki z poszczególnych edycji konkursu wyraźnie widzimy, że emitenci coraz większą uwagę przywiązują do jakości stron internetowych, co nas bardzo cieszy" - powiedział cytowany w komunikacie SEG prezes stowarzyszenia Mirosław Kachniewski.
5 kwietnia rozpoczyna się ostatni, trzeci etap Konkursu Złota Strona Emitenta, w którym Kapituła Konkursu spośród 15 nominowanych spółek giełdowych wyłoni pięciu laureatów (po jednym w każdej z pięciu kategorii). Kapituła składa się z przedstawicieli instytucji rynku kapitałowego oraz najbardziej uznanych fachowców zajmujących się grafiką, komunikacją marketingową, dziennikarstwem, ekonomią czy relacjami inwestorskimi.
Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi podczas IV Kongresu Relacji Inwestorskich SEG, który odbędzie się 12-13 czerwca tego roku.
"Podczas tegorocznego Kongresu Relacji Inwestorskich (...) zostanie również udostępniony raport stworzony na bazie przeprowadzonej oceny wraz z rekomendacjami, co emitenci powinni poprawić. Równocześnie przedstawimy kryteria kolejnej edycji, tak aby spółki na bazie nabytej wiedzy miały kilka miesięcy na wdrożenie zmian na swoich WWW" - dodał Kachniewski.
Konkurs odbywa się pod patronatem Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem sprawuje m.in. Polska Agencja Prasowa.
Regulamin konkursu, harmonogram oraz szczegółowe informacje nt. Złotej Strony Emitenta są dostępne na stronie internetowej www.zse.seg.org.pl. (PAP)
dan/ jtt/