4Fun Media celuje w zwiększenie oglądalności i dywersyfikację przychodów
Warszawa, 14.07.2015 (ISBnews) - 4fun Media celuje w zwiększenie poziomu oglądalności docelowo do 0,6% oraz dywersyfikację generowanych przychodów, poinformował ISBnews.tv CEO grupy Rafał Baran.
14.07.2015 | aktual.: 14.07.2015 08:53
"Po objęciu zarządu grupą pierwsze diagnozy wskazywały na konieczność odświeżenia 4Fun TV i dwóch pozostałych kanałów. Mamy dobrą dystrybucję, ale niewystarczająca rozpoznawalność. Chcemy zwiększać wartość naszej głównej marki, dlatego 4Fun został 'brandem parasolowym' dla wszystkich kanałów, co dało nam uspójnienie komunikacji, efekt marketingowy dla mniejszych stacji i premię nowości" - powiedział Baran w rozmowie z ISBnews.tv.
"Z punktu widzenia inwestorów widać, że mamy rodzinę marek, która pracuje na wspólny cel. Obecnie oglądalność głównej stacji w grupie 16-49 lat rośnie od maja i sięgnęła 0,37%. Chcemy wzrosnąć do poziomu oglądalności 0,6% dla całej grupy, szczególnie poprzez wzrost dwóch pozostałych naszych kanałów, po co najmniej 6 miesiącach od rebrandingu" - dodał CEO.
Jak podkreślił, nie wyklucza współpracy chociażby z sieciami fitness w celu zdobywania rozpoznawalności, ale priorytetem do budowania oglądalności jest wzrost w panelu AGB. Wskazał, że grupa nie interesuje się nowym miejscem na MUX-ie, ze względu na jego słabą reprezentatywność w panelu telemetrycznym.
"Od TV muzycznej oczekuje się muzyki i my chcemy pozostać muzyczni. Poszerzamy również naszą grupę docelową w związku z jej starzeniem, właśnie przez pozycjonowanie w grupie lat 16-49 lat. Format muzycznej telewizji ma już 25 lat i jest akceptowany przez starsze pokolenie. Nadal będziemy chcieli być dla ludzi z miast powyżej 50 tys., za to format będzie bardziej kobiecy. Jest to zgodne z trendami telewizyjnymi i tego oczekują reklamodawcy. Nasze dotychczasowe działania mogły wyglądać ryzykownie z punktu widzenia inwestorów, ale zapewniam że były niezbędne do osiągnięcia wymaganych zmian" - wskazał Baran.
Na bazie kanałów 4Fun wprowadza on TV społecznościową, co ma docelowo zaowocować dodatkową konwersją na przychody.
"Jednym z celów jest dywersyfikacja przychodów. Obecnie 95% przychodów generujemy z TV. Dążymy do rozwinięcia akcji specjalnych poprzez poszukiwanie partnerów. Mamy kreatywność, grupę docelową, aplikację FunApp - jesteśmy atrakcyjnym partnerem marketingowym" - ocenił CEO 4Fun.
Wskazał, że w przypadku FunApp dynamicznie rośnie interaktywność aplikacji. "Mamy 120 tys. pobrań. Chcemy zwiększyć te liczbę do 200 tys. przez konwersję naszej 800 tys. bazy fanów na Facebooku. To uczyni z nas jeszcze atrakcyjniejsze medium do akcji specjalnych i stworzy bazę pod model mikropłatności" - dodał Baran.
Zarząd grupy dostrzega ponadto tegoroczny spadek kosztów nadawania swoich kanałów w związku m.in. ze zmianą satelity.
Grupa kapitałowa 4Fun Media prowadzi działalność na rynku mediów telewizyjnych i cyfrowych. Do grupy należą kanały muzyczne 4Fun.tv, TV.DISCO i mjuzik.tv oraz spółka Program, która zajmuje się kompleksowym wsparciem sprzedaży i dystrybucji kanałów telewizyjnych na rynku polskim. 4fun Media dysponuje własną, interaktywną platformą telewizyjną, która umożliwia emisję kontentu video w różnych formatach (telewizja, telefonia komórkowa, platformy IPTV, internet, VoD) oraz tworzenie innowacyjnych produktów i rozwiązań technologicznych, przystosowanych do cyfrowych kanałów dystrybucji.
Sebastian Gawłowski
(ISBnews)