50 Cent wybrał najlepszy polski start-up
Młody polski biznes rośnie w siłę. Nasze start-upy nie ograniczają się tylko do lokalnego rynku. Szukają inwestorów oraz kontaktów za granicą. Raper i biznesmen 50 Cent wybrał najciekawszy polski pomysł, którego twórcy w nagrodę wyjadą do Doliny Krzemowej.
02.04.2014 | aktual.: 03.04.2014 11:53
Podczas spotkania z cyklu Business Mixer, imprezy podczas której młodzi przedsiębiorcy spotykają się z rekinami biznesu, zaprezentowano trzy polskie start-upy.
Wśród trójki finalistów znalazły się:
1. IntelClinic - firma, która stworzyła projekt elektronicznej opaski monitorującej fale mózgowe, dzięki czemu może pomóc użytkownikowi efektywniej się wysypiać,
2. Misbhv - niezależna marka odzieżowa, która zaczęła podbijać światowe rynki. Produkty tej firmy spopularyzowały takie gwiazdy, jak Miley Cyrus czy Rihanna,
3. Bizlynq - projekt platformy do integracji biznesu oparty na technologiach chmurowych. Pomaga zautomatyzować procesy biznesowe w dowolnym miejscu na dowolnym urządzeniu.
Wszystkie zaprezentowane podczas konkursu firmy mogły pochwalić się pierwszymi sukcesami. O pomyśle IntelClinic pisano na całym świecie, wspomnieliśmy także o nich w naszym materiale "Polskie startupy podbijają świat". Misbhv, to marka odzieżowa, która zdobywa popularność na całym świecie.
Natomiast 50 Centowi, i pozostałym członkom kapituły, najbardziej przypadł do gustu pomysł firmy Bizlynq, która obsługuje już m.in. Amnesty International. Przedstawiciel firmy zaprezentował pomysł zaawansowanej, ale łatwej w obsłudze platformy, która pozwala na zintegrowanie różnych elementów biznesu.
- Jestem poruszony, zachwycony podniecony, ale też i zdziwiony - komentuje dla WP.PL Grzegorz Albrecht, przedstawiciel Bizlynq. - Zdziwiony dlatego, że konkurencja była mocna. Produkty, które prezentowały się obok nas są bardzo fajne, są dłużej na rynku do tego zaliczyły więcej kroków od nas. Obawialiśmy się dwóch rzeczy. Po pierwsze, czy nasz pomysł będzie wystarczająco "sexy", by zainteresować jury, a po drugie, czy będziemy w stanie wyróżnić się na tle konkurencji, która zrobiła rynku więcej niż my do tej pory - podkreśla Albrecht.
Albrecht zapytany o to, co jego zdaniem mogło przekonać 50 Centa do pomysłu Bizlynq sądzi, że wygrali dzięki dobrze skrojonemu modelowi biznesowemu. - Jest on chyba najbardziej przewidywalny, jeśli chodzi o skalowanie biznesu w stosunku do innych pomysłów, mamy wszystko przeliczone - mówi przedstawiciel Bizlynq.
Czemu akurat 50 Cent?
Chociaż większość Curtisa Jacksona kojarzy tylko z jego muzycznej kariery, to jest on także odnoszącym sukcesy przedsiębiorcą. Jest producentem filmowym, potentatem na rynku nieruchomości, do tego użycza swojego imienia liniom ubrań, perfum i butów. Do Polski przyjechał ze swoim ostatnim produktem - nową marką słuchawek SMS Audio.
Curtis podczas spotkania udzialł rad młodym przedsiębiorcom. Wspominał, że chociaż sam popełnił w życiu kilka biznesowych błędów, to nie przestawał dalej próbować. Opowiadał o własnym doświadczeniu w biznesie. Pomysły na biznes najlepiej brać z własnego życia, otoczenia - tego, na czym się człowiek zna.
- Najlepsze pomysły mają najczęściej ludzie, którzy w danej chwili nie mają odpowiednich środków finansowych. Jeśli chcesz je zdobyć, to musisz zdobyć inwestora, ale nie wolno nigdy zdradzać na początku całego pomysłu, bo można zostać z niczym. Gdybym miał dać jedną radę młodemu człowiekowi, to upraszczając byłoby to: rób to, co chcesz. Problem polega na tym, że wielu młodych ludzi nie wie, czego tak naprawdę chce - zauważył 50 Cent.
Zobacz materiał: 50 Cent, raper i biznesmen, w ogniu pytań