ABC Data analizuje wejście na trzy nowe rynki geograficzne
14.11. Warszawa (PAP) - ABC Data analizuje obecnie trzy nowe rynki geograficzne, a wejście na dwa z nich jest możliwe w 2013 r. Dystrybutor IT, który do niedawana prowadził...
14.11.2012 | aktual.: 14.11.2012 16:23
14.11. Warszawa (PAP) - ABC Data analizuje obecnie trzy nowe rynki geograficzne, a wejście na dwa z nich jest możliwe w 2013 r. Dystrybutor IT, który do niedawana prowadził działalność w Rumunii w oparciu o spółkę Scop, niebawem powinien wznowić działalność operacyjną na tym rynku. W niedługim czasie w ABC Data może zostać uchwalony program motywacyjny w oparciu o opcje menedżerskie - poinformowali na konferencji przedstawiciele spółki.
"Planujemy wejście na nowe rynki geograficzne, gdyż biznes ABC Data to gra na wolumenach. Analizujemy obecnie trzy nowe rynki i możliwe, że na dwóch z nich pojawimy się już w przyszłym roku" - powiedział na konferencji Norbert Biedrzycki, prezes spółki.
"Myślę, że w 2014 r. powinniśmy wyjść poza pas rynków położonych na północ i południe od Polski" - dodał.
Wcześniej Biedrzycki informował, że w przyszłości spółka rozważa ekspansję w kierunku zachodnim.
ABC Data w listopadzie rozpoczęła działalność na Węgrzech.
Do niedawna ABC Data była obecna na rynku rumuńskim przez spółkę Scop Computers, która w wyniku problemów z rumuńskim odpowiednikiem Urzędu Skarbowego musiała ogłosić postępowanie naprawcze.
"Prowadzimy nadal sprzedaż w Rumunii, jednak nie w takiej skali jak wcześniej. Zarejestrowaliśmy tam spółkę, która niebawem powinna rozpocząć działalność operacyjną niezależnie od Scop" - powiedział wiceprezes ABC Data Wojciech Łastowiecki.
Dynamiczny rozwój geograficzny to jeden z głównych punktów planu rozwoju ABC Data. Biedrzycki podtrzymał, że plan rozwoju będzie ogłoszony na przełomie lutego i marca 2013 r., co sygnalizował wcześniej w wywiadzie dla PAP.
Inne punkty, które mają znaleźć odzwierciedlenie w planie rozwoju to m.in.: dalsze rozszerzenie kanału sprzedaży online, przygotowanie i wdrożenie oferty outsourcingu usług logistycznych dla zewnętrznych klientów, poszerzenie oferty produktowej oraz dalszy rozwój marki własnej.
Biedrzycki poinformował, że rada nadzorcza spółki postawiła przed zarządem pewne cele finansowe do realizacji.
"Jest możliwe, że w niedługim czasie pojawi się w firmie program motywacyjny w oparciu o opcje menedżerskie, którego realizacji będzie uzależniona od tych celów" - powiedział.(PAP)
gsu/ ana/