ABC Data już widzi 'duże szanse' realizacji trzyletniej strategii rozwoju
Warszawa, 28.08.2015 (ISBnews) - ABC Data, pomimo krótkiego okresu, jaki upłynął od ogłoszenia nowej strategii rozwoju do 2018 r., ma już silne podstawy do optymizmu w kwestii możliwości realizacji swoich celów strategicznych, poinformowała prezes Ilona Weiss.
28.08.2015 | aktual.: 28.08.2015 14:38
"Marżowość, która już jest na wysokim poziomie i rośnie nadal to nasz kluczowy 'focus'. Nie 'supportujemy' przychodów z zerową marżą, stąd spadek sprzedaży r/r w I półroczu. Grupa została oddłużona i praktycznie nie ma zobowiązań. Przekłada się to na niższe koszty finansowania wzrostu biznesu i wysokie dodatnie przepływy operacyjne. Jednocześnie mniej kapitału obrotowego musimy angażować przy poprawie jego zarządzania. Cash jest weryfikatorem jakości biznesu i ABC Data to bardzo dobry przykład efektów takiego podejścia" - powiedziała Weiss podczas konferencji prasowej.
Grupa dysponuje potencjałem rzędu 1,5 mld zł dostępnego do finansowania dla uczestników łańcucha dystrybucyjnego dla klientów i sprzedawców. "Silny bilans pozwala nam mówić o takich kwotach" - stwierdziła prezes ABC Data.
Podkreśliła, że grupa koncentruje się na umacnianiu swoich przewag rynkowych, za które uważa szczególnie relatywnie najszybsze dostawy i objęcie całego regionu CEE (otwarto hub w Rumunii do obsługi tej części regionu), szeroki wachlarz umów z ok. 300 producentami obecnie i systematyczny wzrost tej liczby, 73 tys. produktów i dalsze rozszerzanie oferty - m.in. spodziewane nowe kategorie i istotne rozszerzenie m.in. segmentu mobile w kolejnych okresach.
"Potwierdzeniem naszej pozycji są kolejne umowy z vendorami zawierane na cały region CEE. To bardzo istotna tendencja rynkowa, która będzie nam sprzyjać" - zaznaczyła Weiss.
W efekcie potwierdziła kluczowe cele nowej strategii: osiągnięcie wyceny na poziomie 1 mld zł w 2018 r., wzrost udziału rynkowego do 25% i pozycję lidera w Polsce w tym roku, a także wypracowanie pozycji w top 3 w krajach regionu.
"Strategia ma duże szanse realizacji. Już możemy mówić o 20% jej realizacji, a minęły dwa miesiące od jej ogłoszenia. Dążymy do pełnego wykorzystania siły wszystkich rynków, czego efektem ma być zrównanie liczby naszych klientów w Polsce i w całym regionie. Będzie to odpowiadać pozycji polskiego rynku, który stanowi ok. połowę całego rynku CEE" - wskazała prezes ABC Data. Ponadto plany wzrostu eksportu obejmują rozwój sprzedaży w Europie, a także poza "Starym Kontynentem".
W połowie sierpnia ABC Data poinformowało, że zwiększyło swoje portfolio o szeroką grupę produktów z nowych branż m.in. artykułów szkolnych i papierniczych oraz zabawek. Ma to pozwolić zrealizować 20% zakładanego trzyletniego planu wzrostu bazy klientów.
Prezes powtórzyła ponadto, że ABC Data jest również silnie skoncentrowana na rozwoju poprzez akwizycje. "Przez reżim informacyjny nie chcemy zbytnio tego komentować, ale chcemy realizować wzrost również poprzez M&A. Jesteśmy bez długu i mamy potencjał rzędu kilkuset milionów złotych na przejęcia przyspieszające nasz rozwój" - wskazała Weiss. Według jej słów, grupa prowadzi rozmowy w tej kwestii.
Wśród kolejnych inicjatyw efektywnościowych prezes ABC Data wymieniła wdrożenie nowego systemu ERP i procesów High Performance Organisation.
ABC Data jest dystrybutorem sprzętu IT. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5,57 mld zł w 2014 r.
(ISBnews)