Action widzi potrzebę zmian, chce stać się firmą handlową
Warszawa, 15.05.2015 (ISBnews) - Action zmienia filozofię działania - w związku z wyzwaniami rynkowymi nie chce pozostać dystrybutorem sprzętu elektronicznego, ale przeobraża się w firmę handlową z szerokim asortymentem, wynika z wypowiedzi prezesa Piotra Bielińskiego.
15.05.2015 11:16
"Branżę elektroniczna charakteryzuje obecnie brak nowych innowacyjnych produktów, które mogą stymulować sprzedaż, internet nie pomaga w umacnianiu marż, ciąży uzależnienie od gigantycznych producentów. Odpowiadając na to, chcemy stać się spółką handlową z nowymi grupami asortymentowymi. Musimy się otworzyć bardziej na świat - inwestować w Niemcy, otworzyć się na producentów, którzy dadzą nam marżę. Rozważamy też nowy projekt, ale tu za wcześnie na szczegóły" - powiedział Bieliński podczas konferencji prasowej.
Wskazał, że Action w ten sposób chce uniknąć uzależnienia od wielkich graczy, czy asortymentu, który nie ma perspektyw rozwojowych.
"Jesteśmy po inwestycjach, nie przewidujemy nowych. Uniezależnienie od gigantów da możliwość wykorzystania środków na innych polach, jak np. umacnianie pozycji w sieciach handlowych i nowych grupach towarowych. Zmieniamy podejście zakupowo-handlowe" - zaznaczył Bieliński.
Dodał, że w czerwcu Action ma opublikować prognozę finansową na 2015 rok. Ponadto zarząd podtrzymał plan osiągnięcia rentowności przez biznes w Niemczech w tym roku.
Grupa kapitałowa Action skupia firmy działające w obszarze handlu i produkcji urządzeń IT, RTV/AGD, sprzętu biurowego oraz materiałów eksploatacyjnych. W ostatnim czasie realizuje również projekty e-commerce. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5 445 mln zł w 2014 r.
(ISBnews)