Agora spodziewa się spadku wydatków na reklamę w II półroczu r/r
16.10.Warszawa (PAP) - Agora spodziewa się, że w drugim półroczu tego roku wydatki na reklamę w prasie codziennej będą o ok. 3-5 proc. niższe od ubiegłorocznych - poinformowała...
16.10.2008 | aktual.: 16.10.2008 09:26
16.10.Warszawa (PAP) - Agora spodziewa się, że w drugim półroczu tego roku wydatki na reklamę w prasie codziennej będą o ok. 3-5 proc. niższe od ubiegłorocznych - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.
"Wraz z globalnym kryzysem finansowym oraz niestabilną sytuacją makroekonomiczną, Agora dostrzega niepokojące trendy na prasowym rynku reklamy" - podała spółka.
Spółka podała, że szacunki wydatków na reklamę w dziennikach, oparte o dostępne źródła danych wskazują, że negatywna dynamika w okresie wakacyjnym utrzymała się we wrześniu i oznacza kontynuację podobnego trendu przez najbliższe miesiące.
"W związku z powyższym, spółka oczekuje, że w drugim półroczu 2008 roku wydatki na reklamę w prasie codziennej będą o ok. 3-5 proc. niższe od ubiegłorocznych" - poinformowała Agora.
W sierpniu Agora podwyższyła prognozy wzrostu rynku reklamy w 2008 roku do 12 proc. z wcześniejszych 10-11 proc., po zwyżce rynku reklamy o 17 proc. w pierwszym półroczu, jednak podała wtedy, że spodziewa się w II półroczu ochłodzenia rynku reklamy, ale wynikającego raczej z efektu wysokiej bazy, a nie z potencjalnego spowolnienia gospodarki. (PAP)
morb/ bas/ asa/