Agora szacuje wzrost rynku reklamy w 2012 r. na 0‑3 proc. - raport kwartalny
27.02. Warszawa (PAP) - Agora szacuje wzrost rynku reklamy w 2012 r. na 0-3 proc. po wzroście o około 1,5 proc. w 2011 r. - podała spółka w komentarzu do wyników...
27.02.2012 | aktual.: 27.02.2012 08:23
27.02. Warszawa (PAP) - Agora szacuje wzrost rynku reklamy w 2012 r. na 0-3 proc. po wzroście o około 1,5 proc. w 2011 r. - podała spółka w komentarzu do wyników kwartalnych.
"Obserwując bieżącą sytuację makroekonomiczną i na rynku reklamy Spółka szacuje, że wzrost wartości rynku reklamy w Polsce w 2012 r. wyniesie około 0-3 proc." - napisała spółka.
"Należy pamiętać, że na wartość rynku reklamy w Polsce w 2012 r. mogą wpływać decyzje o wydatkach reklamowych podejmowane przez międzynarodowe koncerny w oparciu o niepewną sytuację gospodarczą w innych częściach Europy lub świata w oderwaniu od wyników polskiej gospodarki" - dodała.
Według Agory, w najważniejszym dla spółki segmencie, czyli reklamy w prasie codziennej, spadek wydatków na reklamę sięgnie 14-17 proc. Również segment reklamy w czasopismach odnotuje spadek, choć nieco mniejszy, o 6-9 proc.
Agora oczekuje, że reklama internetowa pozostanie najszybciej rosnącym segmentem rynku, ze wzrostem na poziomie 9-12 proc. w 2012. Reklama kinowa powinna wzrosnąć o 3 do 6 proc. Wydatki na reklamę w segmentach telewizji, radia i reklamy zewnętrznej powinny wynieść 0 do 3 proc.
mbn/ ana/