Agora w II kw.'13 miała 1,3 mln zł zysku netto wobec konsensusu 2 mln zł zysku (opis)

14.08. Warszawa (PAP) - Grupa Agory miała w drugim kwartale 2013 roku 1,3 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 1,3 mln zł zysku netto w II...

14.08. Warszawa (PAP) - Grupa Agory miała w drugim kwartale 2013 roku 1,3 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 1,3 mln zł zysku netto w II kw. 2012 r. Zysk netto okazał się niższy niż oczekiwania analityków, którzy spodziewali się 2 mln zł zysku w drugim kwartale.

Zysk operacyjny grupy Agory w II kw. 2013 roku wyniósł 4,3 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 2,3 mln zł zysku. Zanotowany zysk operacyjny okazał się zgodny z oczekiwaniami analityków, gdyż konsensus zakładał 4,1 mln zł zysku EBIT.

Zysk EBITDA spółki w II kw. 2013 r. wzrósł do 28,9 mln zł z 26,8 mln zł w analogicznym okresie 2012 roku. Analitycy oczekiwali zysku EBITDA na poziomie 29,6 mln zł.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Agory wyniosły w II kw. 2013 roku 271,9 mln zł wobec 283 mln zł rok wcześniej i były wyższe od średniej prognoz rynkowych, która zakładała 267,8 mln zł.

W pierwszym półroczu 2013 roku Agora wypracowała 0,2 mln zł straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej, 4 mln zł zysku EBIT, 54,6 mln zł zysku EBITDA oraz 533,7 mln zł przychodów ze sprzedaży.

W analogicznym okresie roku 2012 było to odpowiednio: 0,2 mln zł straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej, 0,1 mln zł zysku EBIT, 46,8 mln zł zysku EBITDA oraz 564,4 mln zł przychodów ze sprzedaży.

DZIENNIKI I CZASOPISMA

"Gazeta Wyborcza" w II kw. 2013 r. miała średnie rozpowszechnianie płatne na poziomie 225 tys. egz. (spadek o 12,7 proc.). Przychody "Gazety Wyborczej" ze sprzedaży egzemplarzy wyniosły 25 mln zł (spadek o 3,8 proc.), przychody z reklam sięgnęły 38,5 mln zł (spadek o 33,3 proc.), a szacowany udział "Gazety Wyborczej" w wydatkach na reklamę wymiarową w dziennikach wyniósł ponad 36,5 proc.

Przychody pionu prasa bezpłatna Agory ze sprzedaży reklam w II kw. wyniosły 6 mln zł (spadek o 18,9 proc.), a wpływy "Metra" z ogłoszeń wymiarowych były niższe o 30 proc. Udział tytułu w wydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł 5 proc. Pion wypracował zysk na poziomie EBITDA operacyjna w wysokości 0,3 mln zł.

Przychody segmentu czasopisma w II kw. 2013 r. wyniosły 11,6 mln zł (spadek o 37,6 proc.), w tym sprzedaż wydawnictw wyniosła 4,3 mln zł, a przychody z reklam wyniosły 7,3 mln zł. Udział czasopism Agory w wydatkach reklamowych w miesięcznikach sięgnął 7,5 proc. Segment poprawił swoje wyniki: EBIT wzrósł do 1,2 mln zł, EBITDA operacyjna wzrosła do 1,4 mln zł, a marża EBITDA operacyjna sięgnęła 12,1 proc.

KINO I PROJEKTY SPECJALNE

Przychody z działalności Heliosa wzrosły w II kw. o 29,2 proc. do 44,3 mln zł dzięki wyższej o 25,8 proc. frekwencji w kinach sieci, która wyniosła blisko 1,5 mln widzów i przełożyła się na wzrost przychodów ze sprzedaży biletów (o 23,8 proc. do 26,5 mln zł) i na wzrost przychodów ze sprzedaży barowej (o 31,7 proc. do 8,3 mln zł).

Wynik EBITDA i EBITDA operacyjna segmentu kino wyniósł 1,1 mln zł.

W segmencie projekty specjalne Agora w II kw. zaoferowała 13 projektów, w tym premierę DVD filmu "Drogówka" w reżyserii Wojciecha Smarzowskiego. W efekcie Agora sprzedała 0,2 mln książek i książek z płytami CD i DVD, uzyskując przychody w wysokości 8 mln zł.

Wynik operacyjny EBIT pionu wzrósł do poziomu 0,2 mln zł (wzrost o 1,3 mln zł).

SEGMENT INTERNET

Liczba użytkowników serwisów grupy Gazeta.pl w II kw. wyniosła 11,9 mln osób, a liczba odsłon sięgnęła 664,1 mln. Liczba odsłon wykonanych z urządzeń mobilnych na serwisach grupy Gazeta.pl wzrosła o 19,9 proc. do 82,5 mln, a ich odsetek wśród wszystkich odsłon wykonanych na serwisach grupy wyniósł 11,1 proc. i był najwyższy wśród polskich portali horyzontalnych.

Przychody segmentu Internet Agory sięgnęły w drugim kwartale 29,8 mln zł, w tym przychody z reklam internetowych wyniosły 24,2 mln zł, a przychody ze sprzedaży ogłoszeń w wortalach wyniosły 4,1 mln zł. Segment poprawił swoje wyniki: EBITDA operacyjna wzrosła do 6,1 mln zł, a marża EBITDA operacyjna była wyższa o 5,8 pkt. proc. i sięgnęła 20,5 proc.

REKLAMA ZEWNĘTRZNA I RADIO

Przychody grupy AMS z reklam wzrosły o 4,9 proc. do 41 mln zł przy rynkowym spadku wydatków na reklamę zewnętrzną o prawie 18 proc. Tym samym szacowany udział grupy AMS w wydatkach na reklamę zewnętrzną wzrósł o blisko 7,5 pkt. proc. do prawie 32,5 proc. EBITDA operacyjna segmentu wzrosła do 7,6 mln zł.

Stacje muzyczne Agory w II kw. zwiększyły swój udział w słuchalności o 0,1 pkt. proc. do poziomu 3,7 proc. Przychody segmentu radiowego z reklam wyniosły 22,1 mln zł (spadek o 13,3 proc.). Segment poprawił wyniki finansowe: EBIT wzrósł do 3,5 mln zł, EBITDA operacyjna wzrosła do 4,2 mln zł, a marża EBITDA operacyjna wzrosła do 18,5 proc. (PAP)

kam/ osz/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Babcia zajęła jej mieszkanie. Walczyła o nie w sądzie przez lata
Babcia zajęła jej mieszkanie. Walczyła o nie w sądzie przez lata
Śląski gang rozbity. Zabezpieczono tysiące nielegalnych papierosów
Śląski gang rozbity. Zabezpieczono tysiące nielegalnych papierosów
Coraz mniej dzieci, coraz większe wydatki. Polacy nie oszczędzają
Coraz mniej dzieci, coraz większe wydatki. Polacy nie oszczędzają
Rewolucja zacznie się za dwa tygodnie. Oto co musisz wiedzieć
Rewolucja zacznie się za dwa tygodnie. Oto co musisz wiedzieć
Nawet 1500 zł kary. Tak może się skończyć jazda ciągnikiem po ulicy
Nawet 1500 zł kary. Tak może się skończyć jazda ciągnikiem po ulicy
Ranking ciągników. Oto najpopularniejsze marki w Polsce
Ranking ciągników. Oto najpopularniejsze marki w Polsce
Polacy donoszą na siebie coraz chętniej. Najczęściej niesłusznie
Polacy donoszą na siebie coraz chętniej. Najczęściej niesłusznie
Szukają miejsca na gigafabrykę za 600 mln euro. Na stole Polska
Szukają miejsca na gigafabrykę za 600 mln euro. Na stole Polska
Ceny opału przed przymrozkami. Tyle kosztuje metr drewna
Ceny opału przed przymrozkami. Tyle kosztuje metr drewna
Ceny papryki w połowie września. W hurcie i detalu
Ceny papryki w połowie września. W hurcie i detalu
Wciąż nowa funkcja mObywatela. Oto jak dodać dokument
Wciąż nowa funkcja mObywatela. Oto jak dodać dokument
Upadek historycznej mleczarni. Cała załoga zwolniona
Upadek historycznej mleczarni. Cała załoga zwolniona