Trwa ładowanie...
d1kv2ju

Agora w II kw.'13 miała 1,3 mln zł zysku netto wobec konsensusu 2 mln zł zysku (opis)

14.08. Warszawa (PAP) - Grupa Agory miała w drugim kwartale 2013 roku 1,3 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 1,3 mln zł zysku netto w II...

d1kv2ju
d1kv2ju

14.08. Warszawa (PAP) - Grupa Agory miała w drugim kwartale 2013 roku 1,3 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 1,3 mln zł zysku netto w II kw. 2012 r. Zysk netto okazał się niższy niż oczekiwania analityków, którzy spodziewali się 2 mln zł zysku w drugim kwartale.

Zysk operacyjny grupy Agory w II kw. 2013 roku wyniósł 4,3 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 2,3 mln zł zysku. Zanotowany zysk operacyjny okazał się zgodny z oczekiwaniami analityków, gdyż konsensus zakładał 4,1 mln zł zysku EBIT.

Zysk EBITDA spółki w II kw. 2013 r. wzrósł do 28,9 mln zł z 26,8 mln zł w analogicznym okresie 2012 roku. Analitycy oczekiwali zysku EBITDA na poziomie 29,6 mln zł.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Agory wyniosły w II kw. 2013 roku 271,9 mln zł wobec 283 mln zł rok wcześniej i były wyższe od średniej prognoz rynkowych, która zakładała 267,8 mln zł.

d1kv2ju

W pierwszym półroczu 2013 roku Agora wypracowała 0,2 mln zł straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej, 4 mln zł zysku EBIT, 54,6 mln zł zysku EBITDA oraz 533,7 mln zł przychodów ze sprzedaży.

W analogicznym okresie roku 2012 było to odpowiednio: 0,2 mln zł straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej, 0,1 mln zł zysku EBIT, 46,8 mln zł zysku EBITDA oraz 564,4 mln zł przychodów ze sprzedaży.

DZIENNIKI I CZASOPISMA

"Gazeta Wyborcza" w II kw. 2013 r. miała średnie rozpowszechnianie płatne na poziomie 225 tys. egz. (spadek o 12,7 proc.). Przychody "Gazety Wyborczej" ze sprzedaży egzemplarzy wyniosły 25 mln zł (spadek o 3,8 proc.), przychody z reklam sięgnęły 38,5 mln zł (spadek o 33,3 proc.), a szacowany udział "Gazety Wyborczej" w wydatkach na reklamę wymiarową w dziennikach wyniósł ponad 36,5 proc.

d1kv2ju

Przychody pionu prasa bezpłatna Agory ze sprzedaży reklam w II kw. wyniosły 6 mln zł (spadek o 18,9 proc.), a wpływy "Metra" z ogłoszeń wymiarowych były niższe o 30 proc. Udział tytułu w wydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł 5 proc. Pion wypracował zysk na poziomie EBITDA operacyjna w wysokości 0,3 mln zł.

Przychody segmentu czasopisma w II kw. 2013 r. wyniosły 11,6 mln zł (spadek o 37,6 proc.), w tym sprzedaż wydawnictw wyniosła 4,3 mln zł, a przychody z reklam wyniosły 7,3 mln zł. Udział czasopism Agory w wydatkach reklamowych w miesięcznikach sięgnął 7,5 proc. Segment poprawił swoje wyniki: EBIT wzrósł do 1,2 mln zł, EBITDA operacyjna wzrosła do 1,4 mln zł, a marża EBITDA operacyjna sięgnęła 12,1 proc.

KINO I PROJEKTY SPECJALNE

d1kv2ju

Przychody z działalności Heliosa wzrosły w II kw. o 29,2 proc. do 44,3 mln zł dzięki wyższej o 25,8 proc. frekwencji w kinach sieci, która wyniosła blisko 1,5 mln widzów i przełożyła się na wzrost przychodów ze sprzedaży biletów (o 23,8 proc. do 26,5 mln zł) i na wzrost przychodów ze sprzedaży barowej (o 31,7 proc. do 8,3 mln zł).

Wynik EBITDA i EBITDA operacyjna segmentu kino wyniósł 1,1 mln zł.

W segmencie projekty specjalne Agora w II kw. zaoferowała 13 projektów, w tym premierę DVD filmu "Drogówka" w reżyserii Wojciecha Smarzowskiego. W efekcie Agora sprzedała 0,2 mln książek i książek z płytami CD i DVD, uzyskując przychody w wysokości 8 mln zł.

d1kv2ju

Wynik operacyjny EBIT pionu wzrósł do poziomu 0,2 mln zł (wzrost o 1,3 mln zł).

SEGMENT INTERNET

Liczba użytkowników serwisów grupy Gazeta.pl w II kw. wyniosła 11,9 mln osób, a liczba odsłon sięgnęła 664,1 mln. Liczba odsłon wykonanych z urządzeń mobilnych na serwisach grupy Gazeta.pl wzrosła o 19,9 proc. do 82,5 mln, a ich odsetek wśród wszystkich odsłon wykonanych na serwisach grupy wyniósł 11,1 proc. i był najwyższy wśród polskich portali horyzontalnych.

d1kv2ju

Przychody segmentu Internet Agory sięgnęły w drugim kwartale 29,8 mln zł, w tym przychody z reklam internetowych wyniosły 24,2 mln zł, a przychody ze sprzedaży ogłoszeń w wortalach wyniosły 4,1 mln zł. Segment poprawił swoje wyniki: EBITDA operacyjna wzrosła do 6,1 mln zł, a marża EBITDA operacyjna była wyższa o 5,8 pkt. proc. i sięgnęła 20,5 proc.

REKLAMA ZEWNĘTRZNA I RADIO

Przychody grupy AMS z reklam wzrosły o 4,9 proc. do 41 mln zł przy rynkowym spadku wydatków na reklamę zewnętrzną o prawie 18 proc. Tym samym szacowany udział grupy AMS w wydatkach na reklamę zewnętrzną wzrósł o blisko 7,5 pkt. proc. do prawie 32,5 proc. EBITDA operacyjna segmentu wzrosła do 7,6 mln zł.

Stacje muzyczne Agory w II kw. zwiększyły swój udział w słuchalności o 0,1 pkt. proc. do poziomu 3,7 proc. Przychody segmentu radiowego z reklam wyniosły 22,1 mln zł (spadek o 13,3 proc.). Segment poprawił wyniki finansowe: EBIT wzrósł do 3,5 mln zł, EBITDA operacyjna wzrosła do 4,2 mln zł, a marża EBITDA operacyjna wzrosła do 18,5 proc. (PAP)

kam/ osz/

d1kv2ju
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1kv2ju