Agora widzi pierwsze sygnały stabilizacji na rynku reklamy
...
12.08.2010 | aktual.: 12.08.2010 07:53
12.08. Warszawa (PAP) - Agora widzi pierwsze sygnały stabilizacji na rynku reklamowym - podała spółka w raporcie kwartalnym.
"Wzrost wartości wydatków na reklamę o 7,6 proc. w drugim kwartale 2010 r., pozwolił na umocnienie rynku reklamowego w całym pierwszym półroczu 2010 r. (wzrost o 3,5 proc.). W pierwszym półroczu 2010 r., jedynie internet oraz telewizja zanotowały wzrost wydatków na reklamę (odpowiednio o 23,1 proc. oraz o 8,5 proc.). Dynamika spadku wydatków na reklamę w dziennikach wyniosła 12,4 proc. Wydatki na reklamę w radio spadły o 6,8 proc., w czasopismach o 6,4 proc., natomiast wydatki na reklamę zewnętrzną zmniejszyły się o 5,4 proc." - napisano.
"Wydaje się, że tygodniowy okres braku emisji i publikacji reklam w części mediów, w drugim kwartale 2010 r., nie zahamował pierwszych sygnałów stabilizacji na całym rynku reklamy. Kondycja rynku reklamy w kolejnych kwartałach 2010 r. zależy w istotnej mierze od stanu polskiej gospodarki, w szczególności poziomu inwestycji przedsiębiorstw, skali napływu środków z Unii Europejskiej oraz poziomu konsumpcji indywidualnej. Na kształt rynku w kolejnych kwartałach 2010 r. wpływ będzie miała również sytuacja makroekonomiczna Europy oraz zmiany strukturalne w mediach i procesy konsolidacyjne na rynku reklamy" - dodano.(PAP)
epo/ ana/