Agora zmienia szacunki dot. rynku reklamy w '11; wydatki reklamowe wzrosną o 3-5 proc. (opis)

13.05. Warszawa (PAP) - Niska dynamika wzrostu wydatków reklamowych w I kwartale 2011 r. (2,5 proc.) sprawiła, że Grupa Agora zmieniła w tej kwestii swoje przewidywania na cały...

13.05. Warszawa (PAP) - Niska dynamika wzrostu wydatków reklamowych w I kwartale 2011 r. (2,5 proc.) sprawiła, że Grupa Agora zmieniła w tej kwestii swoje przewidywania na cały rok. Zdaniem spółki, całkowite wydatki reklamowe w Polsce w 2011 r. wzrosną o ok. 3-5 proc. z 7,7 mld zł w 2010 r. - poinformowała Agora w komentarzu do wyników. Wcześniej spółka spodziewała się wzrostu wydatków reklamowych w br. o 6-7 proc.

Medium, w którym wartość wydatków na reklamę urośnie w 2011 r. najszybciej (o około 13-15 proc.) będzie w ocenie Agory internet. Natomiast wydatki na reklamę kinową wzrosną o około 6-8 proc.

Według szacunków Agory, reklamodawcy przeznaczą na reklamę telewizyjną o 3-5 proc. więcej niż w 2010 r. podobnie jak wydatki na reklamę radiową. Z kolei na reklamę zewnętrzną spółki wydadzą około 2-4 proc. więcej środków.

Spółka zakłada, że 2011 r. przyniesie ograniczenie budżetów reklamowych w prasie. Wydatki na reklamę w dziennikach zmniejszą się o około 7-9 proc., a na reklamę w czasopismach o około 1-3 proc.

W komentarzu do wyników za 2010 r. Agora prognozowała, że w 2011 roku całkowite wydatki na reklamę wzrosną o około 6-7 proc.

Według szacunków Grupy Agora w pierwszym kwartale 2011 r. wydatki reklamowe wyniosły 1,7 mld zł tj. o 2,5 proc. więcej niż w pierwszym kwartale 2010 r.

"W okresie styczeń - marzec 2011 r. najszybciej rosnącymi segmentami rynku reklamy były internet (wzrost o 21 proc.) oraz radio (wzrost o 11,5 proc.). Na reklamę w telewizji reklamodawcy wydali o prawie 2 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego" - napisano w komentarzu do wyników kwartalnych spółki.

"Pozostałe media odnotowały niższe wpływy reklamowe. Wydatki na reklamę kinową spadły o 7,5 proc. Reklamodawcy ograniczyli wydatki na reklamę zewnętrzną o ponad 5 proc., a wydatki w prasie o prawie 6,5 proc. Wydatki na reklamę w dziennikach skurczyły się o prawie 9,5 proc., a w czasopismach o prawie 4 proc." - dodano. (PAP)

jow/ ana/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Kiedy przejść na emeryturę? Różnica nawet o 2 tys. zł
Kiedy przejść na emeryturę? Różnica nawet o 2 tys. zł
Udaje hydraulika i "kontroluje" mieszkańców. Urząd ostrzega
Udaje hydraulika i "kontroluje" mieszkańców. Urząd ostrzega
Brała 100 zł za "lewe" L4. Zarobiła tak niemałe pieniądze
Brała 100 zł za "lewe" L4. Zarobiła tak niemałe pieniądze
Ten sprzęt rujnuje rachunki. Zużywa trzy razy więcej prądu niż lodówka
Ten sprzęt rujnuje rachunki. Zużywa trzy razy więcej prądu niż lodówka
Nieopłacalny jak SUV? Oto ile w 3 lata traci na wartości rekordzista
Nieopłacalny jak SUV? Oto ile w 3 lata traci na wartości rekordzista
Podwyżki w Lidlu. Oto ile zarobią kasjerzy w 2026 r.
Podwyżki w Lidlu. Oto ile zarobią kasjerzy w 2026 r.
Niepokojące dane ZUS. Rośnie liczba zwolnień z kodem "C"
Niepokojące dane ZUS. Rośnie liczba zwolnień z kodem "C"
Zablokował dewelopera w Zakopanem. To ma być potężna inwestycja
Zablokował dewelopera w Zakopanem. To ma być potężna inwestycja
Żołnierze dostaną podwyżki. Tyle płaci Wojsko Polskie
Żołnierze dostaną podwyżki. Tyle płaci Wojsko Polskie
To będą pierwsze takie ferie. Rząd poszedł na rękę Polakom
To będą pierwsze takie ferie. Rząd poszedł na rękę Polakom
Czyje dożynki były droższe? Ministerstwo podało kwoty
Czyje dożynki były droższe? Ministerstwo podało kwoty
Sam wybierz i zetnij choinkę. Oto ceny drzewek przed Bożym Narodzeniem
Sam wybierz i zetnij choinkę. Oto ceny drzewek przed Bożym Narodzeniem
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇