Agora zmienia szacunki dot. rynku reklamy w '11; wydatki reklamowe wzrosną o 3-5 proc. (opis)

13.05. Warszawa (PAP) - Niska dynamika wzrostu wydatków reklamowych w I kwartale 2011 r. (2,5 proc.) sprawiła, że Grupa Agora zmieniła w tej kwestii swoje przewidywania na cały...

13.05. Warszawa (PAP) - Niska dynamika wzrostu wydatków reklamowych w I kwartale 2011 r. (2,5 proc.) sprawiła, że Grupa Agora zmieniła w tej kwestii swoje przewidywania na cały rok. Zdaniem spółki, całkowite wydatki reklamowe w Polsce w 2011 r. wzrosną o ok. 3-5 proc. z 7,7 mld zł w 2010 r. - poinformowała Agora w komentarzu do wyników. Wcześniej spółka spodziewała się wzrostu wydatków reklamowych w br. o 6-7 proc.

Medium, w którym wartość wydatków na reklamę urośnie w 2011 r. najszybciej (o około 13-15 proc.) będzie w ocenie Agory internet. Natomiast wydatki na reklamę kinową wzrosną o około 6-8 proc.

Według szacunków Agory, reklamodawcy przeznaczą na reklamę telewizyjną o 3-5 proc. więcej niż w 2010 r. podobnie jak wydatki na reklamę radiową. Z kolei na reklamę zewnętrzną spółki wydadzą około 2-4 proc. więcej środków.

Spółka zakłada, że 2011 r. przyniesie ograniczenie budżetów reklamowych w prasie. Wydatki na reklamę w dziennikach zmniejszą się o około 7-9 proc., a na reklamę w czasopismach o około 1-3 proc.

W komentarzu do wyników za 2010 r. Agora prognozowała, że w 2011 roku całkowite wydatki na reklamę wzrosną o około 6-7 proc.

Według szacunków Grupy Agora w pierwszym kwartale 2011 r. wydatki reklamowe wyniosły 1,7 mld zł tj. o 2,5 proc. więcej niż w pierwszym kwartale 2010 r.

"W okresie styczeń - marzec 2011 r. najszybciej rosnącymi segmentami rynku reklamy były internet (wzrost o 21 proc.) oraz radio (wzrost o 11,5 proc.). Na reklamę w telewizji reklamodawcy wydali o prawie 2 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego" - napisano w komentarzu do wyników kwartalnych spółki.

"Pozostałe media odnotowały niższe wpływy reklamowe. Wydatki na reklamę kinową spadły o 7,5 proc. Reklamodawcy ograniczyli wydatki na reklamę zewnętrzną o ponad 5 proc., a wydatki w prasie o prawie 6,5 proc. Wydatki na reklamę w dziennikach skurczyły się o prawie 9,5 proc., a w czasopismach o prawie 4 proc." - dodano. (PAP)

jow/ ana/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Obajtek obiecał. Orlen buduje. Wielka inwestycja uratuje miasteczko?
Obajtek obiecał. Orlen buduje. Wielka inwestycja uratuje miasteczko?
Niemiecka sieć rozkręca się w Polsce. Otworzy nowy sklep na Śląsku
Niemiecka sieć rozkręca się w Polsce. Otworzy nowy sklep na Śląsku
Jedna z najstarszych niemieckich marek rowerowych upada. Szuka ratunku
Jedna z najstarszych niemieckich marek rowerowych upada. Szuka ratunku
Grożą im zwolnienia grupowe. Powód? Radom tworzy nowy urząd pracy
Grożą im zwolnienia grupowe. Powód? Radom tworzy nowy urząd pracy
Mamy dwóch nowych lotto milionerów. Oto gdzie kupili losy
Mamy dwóch nowych lotto milionerów. Oto gdzie kupili losy
Zamykają kultowy bar w Warszawie. Szukają nowego miejsca
Zamykają kultowy bar w Warszawie. Szukają nowego miejsca
Godzina czekania. Chaos na lotnisku w Madrycie przez strajk
Godzina czekania. Chaos na lotnisku w Madrycie przez strajk
Spór o podwyżki. Związkowcy zapowiadają blokadę Chrzanowa
Spór o podwyżki. Związkowcy zapowiadają blokadę Chrzanowa
Nieprawidłowości w Nadleśnictwie Elbląg. Oto wyniki kontroli NIK
Nieprawidłowości w Nadleśnictwie Elbląg. Oto wyniki kontroli NIK
Dwa tygodnie czekania na polecony? Mieszkańcom puszczają nerwy
Dwa tygodnie czekania na polecony? Mieszkańcom puszczają nerwy
Wraca pomysł zakazanych słow. Bruksela chce tak pomóc rolnikom w Unii
Wraca pomysł zakazanych słow. Bruksela chce tak pomóc rolnikom w Unii
Wzięły L4 na ślub. Pracodawca wrzucił ich zdjęcia do sieci. "Podłość"
Wzięły L4 na ślub. Pracodawca wrzucił ich zdjęcia do sieci. "Podłość"