Agora zmienia szacunki dot. rynku reklamy w '11; wydatki reklamowe wzrosną o 3-5 proc. (opis)

13.05. Warszawa (PAP) - Niska dynamika wzrostu wydatków reklamowych w I kwartale 2011 r. (2,5 proc.) sprawiła, że Grupa Agora zmieniła w tej kwestii swoje przewidywania na cały...

13.05. Warszawa (PAP) - Niska dynamika wzrostu wydatków reklamowych w I kwartale 2011 r. (2,5 proc.) sprawiła, że Grupa Agora zmieniła w tej kwestii swoje przewidywania na cały rok. Zdaniem spółki, całkowite wydatki reklamowe w Polsce w 2011 r. wzrosną o ok. 3-5 proc. z 7,7 mld zł w 2010 r. - poinformowała Agora w komentarzu do wyników. Wcześniej spółka spodziewała się wzrostu wydatków reklamowych w br. o 6-7 proc.

Medium, w którym wartość wydatków na reklamę urośnie w 2011 r. najszybciej (o około 13-15 proc.) będzie w ocenie Agory internet. Natomiast wydatki na reklamę kinową wzrosną o około 6-8 proc.

Według szacunków Agory, reklamodawcy przeznaczą na reklamę telewizyjną o 3-5 proc. więcej niż w 2010 r. podobnie jak wydatki na reklamę radiową. Z kolei na reklamę zewnętrzną spółki wydadzą około 2-4 proc. więcej środków.

Spółka zakłada, że 2011 r. przyniesie ograniczenie budżetów reklamowych w prasie. Wydatki na reklamę w dziennikach zmniejszą się o około 7-9 proc., a na reklamę w czasopismach o około 1-3 proc.

W komentarzu do wyników za 2010 r. Agora prognozowała, że w 2011 roku całkowite wydatki na reklamę wzrosną o około 6-7 proc.

Według szacunków Grupy Agora w pierwszym kwartale 2011 r. wydatki reklamowe wyniosły 1,7 mld zł tj. o 2,5 proc. więcej niż w pierwszym kwartale 2010 r.

"W okresie styczeń - marzec 2011 r. najszybciej rosnącymi segmentami rynku reklamy były internet (wzrost o 21 proc.) oraz radio (wzrost o 11,5 proc.). Na reklamę w telewizji reklamodawcy wydali o prawie 2 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego" - napisano w komentarzu do wyników kwartalnych spółki.

"Pozostałe media odnotowały niższe wpływy reklamowe. Wydatki na reklamę kinową spadły o 7,5 proc. Reklamodawcy ograniczyli wydatki na reklamę zewnętrzną o ponad 5 proc., a wydatki w prasie o prawie 6,5 proc. Wydatki na reklamę w dziennikach skurczyły się o prawie 9,5 proc., a w czasopismach o prawie 4 proc." - dodano. (PAP)

jow/ ana/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Ceny piwa pójdą w górę. Niemiecki gigant zapowiada podwyżki
Ceny piwa pójdą w górę. Niemiecki gigant zapowiada podwyżki
20 gr za kilogram marchwi. Rolnicy interweniują u prezydenta
20 gr za kilogram marchwi. Rolnicy interweniują u prezydenta
Ta amerykańska marka istniała od 60 lat. Właśnie znika z rynku
Ta amerykańska marka istniała od 60 lat. Właśnie znika z rynku
Wyłudzał pluszowe nagrody. 71 zarzutów oszustwa dla 41-latka
Wyłudzał pluszowe nagrody. 71 zarzutów oszustwa dla 41-latka
Rekordowo tanie mleko w dyskoncie. Skąd taka cena?
Rekordowo tanie mleko w dyskoncie. Skąd taka cena?
Ukraińska szajka rozbita przez służby. Zatrzymania w dwóch miastach
Ukraińska szajka rozbita przez służby. Zatrzymania w dwóch miastach
Nakradła perfum za kilka tysięcy. Z regału zabrała osiem flakonów
Nakradła perfum za kilka tysięcy. Z regału zabrała osiem flakonów
Próg bogactwa w Polsce. Tyle musisz zarabiać
Próg bogactwa w Polsce. Tyle musisz zarabiać
1893,41 zł miesięcznie po 56. roku życia. Komu należą się pieniądze?
1893,41 zł miesięcznie po 56. roku życia. Komu należą się pieniądze?
Podatki w górę ponad 40 proc. Mieszkańcy rozgoryczeni decyzją radnych
Podatki w górę ponad 40 proc. Mieszkańcy rozgoryczeni decyzją radnych
Wiejskie szkoły do likwidacji? Mieszkańcy protestują
Wiejskie szkoły do likwidacji? Mieszkańcy protestują
Oddają pomidory za co łaska. "Można rwać, ile się chce"
Oddają pomidory za co łaska. "Można rwać, ile się chce"