Trwa ładowanie...
dee2pto

Agora zmienia szacunki dot. rynku reklamy w '11; wydatki reklamowe wzrosną o 3-5 proc. (opis)

13.05. Warszawa (PAP) - Niska dynamika wzrostu wydatków reklamowych w I kwartale 2011 r. (2,5 proc.) sprawiła, że Grupa Agora zmieniła w tej kwestii swoje przewidywania na cały...

dee2pto
dee2pto

13.05. Warszawa (PAP) - Niska dynamika wzrostu wydatków reklamowych w I kwartale 2011 r. (2,5 proc.) sprawiła, że Grupa Agora zmieniła w tej kwestii swoje przewidywania na cały rok. Zdaniem spółki, całkowite wydatki reklamowe w Polsce w 2011 r. wzrosną o ok. 3-5 proc. z 7,7 mld zł w 2010 r. - poinformowała Agora w komentarzu do wyników. Wcześniej spółka spodziewała się wzrostu wydatków reklamowych w br. o 6-7 proc.

Medium, w którym wartość wydatków na reklamę urośnie w 2011 r. najszybciej (o około 13-15 proc.) będzie w ocenie Agory internet. Natomiast wydatki na reklamę kinową wzrosną o około 6-8 proc.

Według szacunków Agory, reklamodawcy przeznaczą na reklamę telewizyjną o 3-5 proc. więcej niż w 2010 r. podobnie jak wydatki na reklamę radiową. Z kolei na reklamę zewnętrzną spółki wydadzą około 2-4 proc. więcej środków.

Spółka zakłada, że 2011 r. przyniesie ograniczenie budżetów reklamowych w prasie. Wydatki na reklamę w dziennikach zmniejszą się o około 7-9 proc., a na reklamę w czasopismach o około 1-3 proc.

dee2pto

W komentarzu do wyników za 2010 r. Agora prognozowała, że w 2011 roku całkowite wydatki na reklamę wzrosną o około 6-7 proc.

Według szacunków Grupy Agora w pierwszym kwartale 2011 r. wydatki reklamowe wyniosły 1,7 mld zł tj. o 2,5 proc. więcej niż w pierwszym kwartale 2010 r.

"W okresie styczeń - marzec 2011 r. najszybciej rosnącymi segmentami rynku reklamy były internet (wzrost o 21 proc.) oraz radio (wzrost o 11,5 proc.). Na reklamę w telewizji reklamodawcy wydali o prawie 2 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego" - napisano w komentarzu do wyników kwartalnych spółki.

"Pozostałe media odnotowały niższe wpływy reklamowe. Wydatki na reklamę kinową spadły o 7,5 proc. Reklamodawcy ograniczyli wydatki na reklamę zewnętrzną o ponad 5 proc., a wydatki w prasie o prawie 6,5 proc. Wydatki na reklamę w dziennikach skurczyły się o prawie 9,5 proc., a w czasopismach o prawie 4 proc." - dodano. (PAP)

jow/ ana/

dee2pto
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dee2pto