Asseco ma opóźnienie przy wdrożeniu ŚKUP, ale zamawiający nie zadecydował by naliczać kary

28.09. Warszawa (PAP) - Asseco Poland ma opóźnienie przy realizacji pierwszego etapu wdrożenia Śląskiej Karty Usług Publicznych. Poślizg nie jest jednak jedynie winą wykonawcy,...

28.09.2012 | aktual.: 28.09.2012 17:08

28.09. Warszawa (PAP) - Asseco Poland ma opóźnienie przy realizacji pierwszego etapu wdrożenia Śląskiej Karty Usług Publicznych. Poślizg nie jest jednak jedynie winą wykonawcy, pierwszy etap nie jest kluczowy dla powodzenia całości projektu i zamawiający nie podjął decyzji, aby naliczyć spółce kary umowne - poinformował PAP Roman Urbańczyk, przewodniczący zarządu Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego.

"Jest opóźnienie pierwszego etapu. Wina nie jest tylko po stronie wykonawcy. Wykonawca zapewnia nas, że nadrobi to opóźnienie i nie wpłynie ono na termin realizacji całego zamówienia, a dla nas najważniejsze jest, aby cały projekt się nie opóźnił" - powiedział PAP Urbańczyk.

"Nie koniecznie trzeba naliczać kary umowne po realizacji pierwszego etapu. Pierwszy etap zamówienia to dwie serwerownie, one potrzebne będą w momencie kiedy cały system będzie już gotowy, więc nie jest to kluczowe dla działania całego systemu" - dodał.

Z wypowiedzi Urbańczyka wynika, że zarząd KZ GOP nie nałoży na Asseco kar umownych z opóźnienie I etapu projektu.

"Dziś nie ma decyzji, aby naliczać kary umowne za opóźnienie pierwszego etapu. Jeżeli opóźnienia będą się jednak kumulować, to trzeba będzie podjąć działania" - powiedział.

Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego, odpowiedzialny za komunikację na Śląsku, 9 stycznia 2012 r. podpisał umowę z konsorcjum BRE Banku i Asseco Poland na wdrożenie i utrzymanie systemu "Śląska Karta Usług Publicznych". Oferta konsorcjum Asseco Poland i BRE Banku, która została wybrana jako najkorzystniejsza opiewała na 189,6 mln zł brutto.

W ramach konsorcjum BRE Bank odpowiedzialny jest za produkcję i personalizację kart, przygotowanie systemu rozliczeniowego dla ŚKUP, dokonywanie rozliczeń pomiędzy podmiotami uczestniczącymi w systemie oraz obsługę płatności dokonywanych w miejscach publicznych, gdzie wykorzystywana będzie karta. Asseco Poland ma wdrożyć nowoczesny system pobierania opłat we wszystkich pojazdach zarządzanych przez KZK GOP, zainstaluje 109 wielofunkcyjnych automatów biletowych, 232 automaty parkingowe oraz stworzy sieć 1200 punktów akceptacji i doładowań kart.

Zgodnie z SIWZ część pierwsza zamówienia ma być wykonana w terminie 16 miesięcy od dnia zawarcia umowy, nie później jednak niż do dnia 31 lipca 2013 r. z tym, że: pierwszy etap musi być wykonany w ciągu 4 miesięcy od zawarcia umowy, drugi etap musi być wykonany w ciągu 8 miesięcy od zawarcia umowy, trzeci etap w ciągu 12 miesięcy od zawarcia umowy, a czwarty w ciągu 16 miesięcy od zawarcia umowy, nie później jednak niż do dnia 31 lipca 2013 r.

W przypadku zwłoki wykonawcy w wykonaniu przedmiotu umowy albo jego poszczególnych części lub etapów, zamawiającemu przysługuje prawo naliczenia kary umownej w wysokości: 0,02 proc. wynagrodzenia brutto za każdy rozpoczęty dzień zwłoki - w przypadku, gdy zwłoka wynosi nie więcej niż 30 dni i 0,05 proc. wynagrodzenia brutto określonego za każdy rozpoczęty dzień zwłoki - w przypadku, gdy zwłoka wykonawcy wynosi powyżej 30 dni.

Piątkowa prasa informowała, że już ponad 14 mln zł wynoszą kary umowne, które Asseco powinno zapłacić za opóźnienia w przygotowaniu Śląskiej Karty Usług Publicznych, gdyż oddanie pierwszego etapu inwestycji zostało opóźnione o 136 dni.(PAP)

gsu/ ana/

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)