Atak hakerski na Citigroup faktem!
Po raz kolejny zabezpieczenia banku zostały złamane. Tym razem ofiarą ataku hakerskiego padł Citigroup. Bank potwierdził informację o wycieku informacji o kartach i kontach. Posiadacze kont w Citi Handlowym Banku Handlowym w Warszawie mogą jednak spać spokojnie.
09.06.2011 | aktual.: 09.06.2011 12:07
- Zamieszczona informacja nie dotyczy klientów Citi Handlowy. Warto przy tym wspomnieć, że Bank monitoruje 24 h/dobę 7 dni w tygodniu aktywności na kartach płatniczych, by jak najszybciej zareagować w sytuacji ewentualnych nadużyć. Bank otrzymuje również na bieżąco informacje o przypadkach przechwycenia przez hakerów danych klientów (m.in. numerów kart). W ostatnim okresie nie zaobserwowano jakiejkolwiek aktywności związanej z tą informacją prasową - informuje WP Paweł Zegarłowicz, rzecznik prasowy Citi Handlowy Bank Handlowy w Warszawie
Citigroup odkryło włamanie podczas rutynowej kontroli. Kradzież danych dotyczy około 1 proc. klientów posługujących się kartami. W ręce hakerów wpadły nazwiska klientów, numery kont czy adres e-mail.
Bank zapewnia, że nie doszło do wycieku innych danych, jak data urodzin, numery ubezpieczenia społecznego, daty ważności kart oraz kody bezpieczeństwa kart (CVV).
- Kontaktujemy się z klientami, których dane zostały skradzione. Natychmiast wprowadzono dodatkowe procedury, aby taka sytuacja się już nie powtórzyła - mówi rzecznik Citigroup, Sean Kevelighman, cytowany przez portal Ecommerce-Journal.
Nie jest to pierwszy atak hakerów na ten amerykański bank. W grudniu 2009 roku bank stracił w ten sposób dziesiątki milionów dolarów na skutek ataku rosyjskich hakerów. Sprawą zajęło się wówczas nawet FBI.
W kwietniu 2011 roku na skutek włamania do bazy amerykańskiego sprzedawcy internetowego Epsilon również wyciekły dane klientów Citigroup, ale także Walgreens, TiVo, Capital One, HSN czy College Board.
Michał Jankowski / wp.pl