Auto Partner chce kontynuować wzrost sprzedaży, rozwijać sieć filii w Polsce
Warszawa, 18.03.2016 (ISBnews) - Auto Partner - spółka planująca ofertę publiczną akcji i debiut na GPW w I połowie 2016 roku - chce w kolejnych latach m.in. kontynuować dotychczasowe tempo rozwoju, otwierać po ok. 9 nowych filii w Polsce rocznie i tworzyć kolejne marki własne, poinformował ISBnews prezes Aleksander Górecki.
18.03.2016 | aktual.: 18.03.2016 07:53
"W ostatnich 4 latach odnotowaliśmy dynamiczny rozwój. Otworzyliśmy 35 nowych oddziałów, dynamika sprzedaży wynosiła ok. 20% rocznie. Chcielibyśmy taką dynamikę utrzymywać w przyszłości" - powiedział Górecki w rozmowie z ISBnews.
Spółka posiada na terenie Polski 60 filii rozmieszczonych we wszystkich głównych miastach. Magazyn centralny znajduje się w Bieruniu koło Tychów.
"Niewykluczone, że będziemy chcieli stworzyć kolejne regionalne centra logistyczno-magazynowe. Potencjalne lokalizacje to rejon największych rynków zbytu" - dodał prezes.
"Mamy markę własną Maxgear i planujemy kolejne marki własne z różnych grup asortymentowych, o różnym pozycjonowaniu cenowym, w tym również marki premium" - powiedział także.
Grupa Auto Partner realizuje sprzedaż przede wszystkim na rynku polskim, który w 2014 roku odpowiadał za 81,6% przychodów ze sprzedaży. Sprzedaż eksportowa realizowana była przede wszystkim na rynkach czeskim i słowackim, ukraińskim, a także w takich krajach, jak Niemcy, Austria, Łotwa i Litwa.
"Planujemy rozwój skali za granicą. W niektórych krajach, takich jak kraje bałtyckie oraz Niemcy i Austria dopiero zaczynamy. Rynki Europy Środkowo-Wschodniej charakteryzują się największym potencjałem rozwoju. Znaczna część używanych w tych krajach samochodów pochodzi z importu, przeważająca część taboru to samochody kilkuletnie, które potrzebują części zamiennych" - wyjaśnił Górecki.
Według niego, rynki zachodnie, takie jak Niemcy i Austria to rynki dojrzałe, ale potencjalnie dają możliwość realizacji wyższej marży. W związku z jednoczesnym rozwojem skali działania na rodzimym rynku oraz na rynkach zagranicznych relacja sprzedaż krajowa - eksport może się utrzymywać na podobnym poziomie w kolejnych latach.
"22 grudnia złożony został do KNF nasz prospekt. Czekamy na jego zatwierdzenie. Ostateczną decyzję uzależniamy od warunków rynkowych, ale nie boimy się 'trudnych czasów', do tej pory kluczowe momenty w rozwoju firmy miały miejsce także w trudniejszych czasach" - podsumował Górecki.
Grupa Auto Partner jest importerem i dystrybutorem części do samochodów osobowych i dostawczych. Współpracuje z blisko 150 dostawcami części zamiennych w obszarze tzw. rynku aftermarket, jak również dostawcami OEM z całego świata.
W 2014 roku Grupa osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 425,1 mln zł, zysk EBITDA sięgający 27,7 mln zł oraz zysk netto wynoszący 15,1 mln zł. Grupa zatrudnia obecnie ponad 800 pracowników.
Tomasz Chaberko
(ISBnews)